کد مطلب: ۴۸۰۹۶۶

نماینده مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

زمان پرداخت اولین مرحله یارانه ۱۲۰ هزار تومانی/ دولت مخالف یارانه جدید است

زمان پرداخت اولین مرحله یارانه 120 هزار تومانی/ دولت مخالف یارانه جدید است

طرح یارانه خرید کالا قدم اول را در مجلس برداشته و نمایندگان کلیات آن را تصویب کرده‌اند و براساس آن قرار است پرداخت آن از مهر ماه آغاز شود، آیا اولین مرحله آن در ماه جاری پرداخت می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کلیات طرح پرداخت یارانه 60 و 120 هزار تومانی تصویب شده و براساس اظهارات نمایندگان مجلس قرار است از مهر ماه به مدت شش ماه این یارانه به 60 میلیون نفر از جمعیت کشور پرداخت شود.

براساس این طرح تا پنج نفر از خانوارهای ایرانی مشمول دریافت این یارانه می‌شوند اما به همه افراد مبلغ یکسانی پرداخت نمی‌شود، به عبارت دیگر 20 میلیون نفر از جمعیت که کم‌درآمد یا تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد هستند به ازای هر نفر 120 هزار تومان تا سقف 600 هزار تومان(سقف پنج نفر) دریافت می‌کنند.

گروه دوم نیز که جمعیت 40 میلیون نفری را شامل می‌شود به ازای هر فرد 60 هزار تومان تا سقف 300 هزار تومان دریافت می‌کنند، اما این یارانه به صورت نقدی نیست و به صورت اعتبار خرید کالاهای اساسی به خانوارها داده می‌شود.

آیا این طرح در مهر ماه اجرا می‌شود؟

بهزاد رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: طرح پرداخت یارانه کالا که در روز گذشته کلیات آن تصویب شد نتوانستیم جزئیات آن را تصویب کنیم و فعلا تا دو هفته آینده امکان رسیدگی به آن فراهم نیست.

به گفته وی، با توجه به این که طی دو هفته آینده جلسات مجلس برگزار نمی‌شود و جلسه بعدی در روز 27 مهر ماه برگزار می‌شود بررسی نهایی این طرح نیز به اواخر مهر ماه موکول شده است.

رحیمی با اشاره به مخالفت نماینده دولت با این طرح، عنوان کرد: در این خصوص نماینده دولت گفت که امکان اجرایی کردن آن نیست اما دولت باید برای آن فکری کند منابع تامین این طرح نیز پیش‌بینی شده ولی با این شرایط چاره‌ای نیست و مردم در فشار هستند.

این نماینده مجلس درخصوص منابع مالی این طرح اظهار کرد: در پایان بخشی از منابع پرداخت این یارانه از طریق فروش اموال مازاد سازمان‌ها در نظر گرفته شده، این بخش منابع خیلی خوبی است که تا به الان مقاومت داشتند و مشمولان نیز از طریق سازمان برنامه‌وبودجه شناسایی می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دولت چرا مخالفه مردم کم بدبختی میکشن یارانه کالا حداقل شاید بتونه کمی از مشگلات مردم رو رفع کنه

  • سید

    سلام ازنظرم من برای این یارانه ۱۲۰هزارتومان بایدتمام مراجع وعلاماومجلس وریاست ایران خجالت بگشن طلاهرگرم ۱۶هزارتومان جوانهای ماازکجابیارن وعروسی کنندمن روزی ۱۰۰۰بارارزوی مرک میکنم

    • حسن

      بخدادیگه زندگی روبرای مردم بدترازجهنم کردن هیچ کس دیگه امیدیه یه آینده روشن نداره

    • ناشناس

      اشتباهی منفی دادم!

  • ناشناس

    با این اوضاع اقتصادی فجیح والا همه ۶۰ میلیون نفردر زیر خط فقرند چطوری حساب کردید ک ۲۰ میلیون شده …همه جوانهامون دارند آرزوی مرگ میکنند با همچین مملکتی ک رو نفت نشستیم،اوضاعمون ب کجا کشیده شده …ترو خدا مردم رو درک کنید بد جور تو فشارند ،چطور جوانهامون رو سرو سامان بدیم ،زندگی تشکیل بدن خرج شکمشان رو ب زور در میارن با این شرایط بد اقتصادی لااقل ی فکری ب حال افزایش حقوق هم بکنید

  • ناشناس

    سلام استدعا دارم اقایان نمایندگان وزرا ودریک کلام متولیان وهمه انهایی که درحال حاضر میتوانند برای مردم مظلوم وشهید پرور این مملکت کاری بکنند تا بیش ازاین شرمنده زن وفرزند نباشیم بکوشید بخدا فردا دیر است تا به غضب خدا واه وناله شکم های گرسنه گرفتار نشدید تلاش کنید یا علی

  • ناشناس

    تواین اوضاع گرونی دست دست نکنید این کالاهاروبدیدمردم چشم انتظارن

  • بدبخت

    سلام به خدابدبختیم بچه هام گرسنه میخوابن هرروز گریه تاکی خدایابدبختی ظلم تاکی بیچاره دوتابچه هام طفلکی هاگرسنه لباس کهنه وای خدایا کجایی کمکمون کن به کی بگیم دردمونو رحم کنین به طفلمون

  • بدبخت

    گرونیه ن لباس میتونیم بخریم به خداپاره پوره عابرومون جلو دوست دشمن میره پول لواش ندارم تاکی بغض وگریه

  • نفس مهدی پور

    اگه. این کار و بکنن در این وقت کرونای عالی میشه

  • صدیقه

    سلام توروخدا توهمین ابان ماه این کالای یاران بدین ماخیلی احتیاج داریم مادرامدمون خیلی خیلی کم هست برا خرجی هیچی نمیتونیم بخریم همش میشه اجاره خونه با قسط بانک تازه اینترنتم 20روزی یکبار باید بگیرم چکارکنم تورو خدا تورو به خدای بزرگ به ما120تومن بدین خواهش میکنم هم

  • ناشناس

    همش تقصیر خودمونه با این اتخاب کردنمون