خبر مهم:

کد مطلب: ۲۵۳۹۶۵

اکثر تجهیزات عمومی حفاری ساخت داخل است

اکثر تجهیزات عمومی حفاری ساخت داخل است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: اکثر تجهیزات عمومی حفاری ساخت داخل است و برای تامین این بخش از نیازهایمان‌ از توان داخلی استفاده می‌کنیم.

صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، اظهار کرد: تا زمانی که عملیات‌های در حال اجرا در جزیره مینو به اتمام نرسد نمی‌توان گزارشی از کشف میدان جدید نفتی در این منطقه ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به بلوک‌های جدید اکتشافی در منطقه سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، بیان کرد: در مجموع 14 بلوک در مناطق مختلف ایران از جمله خلیج‌فارس، دشت آبادان، غرب کشور، مغان و مناطق جدیدی که اسامی آن‌ها ذکر شد، تعریف شده‌ است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه بلوک‌ها در دستور کار قرار گرفته است. البته بلوک‌های جدید دیگری نیز بعد از برگزاری و اتمام مناقصه 14 بلوک معرفی شده ،اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این بلوک‌ها از جذابیت قابل توجهی برخوردارند، افزود: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران خارجی با ورود در توسعه این بلوک‌ها، به کشفیات جدیدی در این مناطق دست یابند.

هندی درباره نقش شرکت‌های داخلی در توسعه بلوک‌های به مناقصه گذاشته شده، گفت: وقتی شرکت‌های خارجی به عنوان فاینانسور‌ وارد عمل شوند قطعا باید از پیمانکاران‌ داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه حفاری، خدمات حفاری و خدمات ژئو‌فیزیکی مثل لرزه‌نگاری و … پیمانکاران‌ قوی و بسیار خوبی داریم که هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران درباره تجهیزات حفاری، گفت: اکثر تجهیزات عمومی حفاری ساخت داخل است و برای تامین این بخش از نیازهایمان‌ از توان داخلی استفاده می‌کنیم.

هندی در پایان گفت: اما در بخش اکتشاف بخاطر شرایط خاص و ریسک بسیار بالایی که در این زمینه وجود دارد مجوز لازم را گرفته‌ایم تا از تجهیزات خارجی استفاده کنیم. بعبارتی از آنجایی که بومی‌سازی این تجهیزات به هیچ وجه توجیح اقتصادی ندارد و مصرفشان‌ در کشور نیز کم است از این رو تصمیم بر آن شده است تا به واردات آنها مبادرت ورزیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.