کد مطلب: ۱۹۴۴۷۱

ایجاد اشتغال پایدار رویکرد اصلی دولت در حوزه زنان

ایجاد اشتغال پایدار رویکرد اصلی دولت در حوزه زنان

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به رویکردهای دولت در توسعه بیش از پیش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، گفت: یکی از رویکردهای اصلی دولت در امور زنان بحث ایجاد اشتغال پایدار است.

«معصومه ابتکار» در جریان سفر خود به یزد با حضور در نشست فعالان و فرهیختگان حوزه زنان و خانواده استان، با اشاره به ظرفیت‌های اجتماعی خوب در استان یزد، اظهارکرد: دولت دوازدهم برای پیشرفت و بهبود شاخص‌های اجتماعی کشور در تمام حوزه‌ها برنامه‌های مشخص تدوین کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان این‌که برنامه ششم توسعه دستور کار مشخصی در حوزه اجتماعی و دیگر زمینه‌های مدیریتی مشخص کرده است، افزود: رسیدن به اهداف عالی دولت در حوزه‌های مختلف مستلزم همکاری و حضور پرشور بخش خصوصی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت: توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی بخش خصوصی در کنار دولت شاخص پیشرفت و پویایی هر جامعه است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که از دولت یازدهم به بعد فضای اجتماعی و بازی برای ارائه پیشنهادات و حضور پرشور بخش غیردولتی ایجاد شده است، تصریح کرد: بخش خصوصی مختلف ارکان اصلی کشور در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم باید در تمام امور، برنامه ریزی، اجرا و نتیجه‌گیری برنامه‌های مختلف دولت حضور فعال داشته باشند.

ابتکار تعریف نقش واقعی مردم در تدوین و اجرای برنامه‌های دولتی و کلان را از جمله اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم دانست و بیان کرد: کمک به اقتصاد روستا و رونق فعالیت‌هایی که درسطح حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود، از دیگر رویکردهای جدی دولت است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، با بیان این‌که یکی از رویکردهای اصلی دولت در امور زنان بحث اشتغال است، اظهار کرد: موضوع اشتغال از مهمترین مسائلی است که به دستور رئیس‌جمهور تمام دستگاه‌های و مسئولان کشور برای رسیدن به اهداف این مهم تلاش کنند.

وی استاندارد کردن کالاها، به کارگیری خدمات نوین، بازاریابی، اجرای طرح اشتغال فراگیر و آیین نامه اشتغال روستایی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص داده شده است.
وی با بیان این‌که توانمندی لازم برای کارآفرینی زنان و جوانان کشور باید بیش از پیش در دستور کار مسئولان و دست‌اندرکاران کشور و استان‌ها قرار بگیرد، گفت: موضوع نشاط و امید از جمله مسائلی که همه باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنیم.

ابتکار در ادامه ورزش و نشاط را از دیگر رویکردهای مهم دولت دوازدهم دانست و بیان کرد: زنان و کودکان و دیگر اقشار مختلف جامعه حق دارند از فضای ورزشی در سطح شهرها استفاده کنند.

این مقام مسئول اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی را از جمله اقدامات مهم دولت در این حوزه دانست و گفت: همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در جهت شبکه سازی در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار دارد.

ابتکار مسئله خانواده و شکوفایی آن را از دیگر رویکردهای مهم معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد و افزود: طرح «گفت‌وگوی ملی خانواده و بین نسل‌ها» از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده در سطح کشور است، که قصد دارد فاصله ایجاد شده بین نسل‌ها را با گفت و گو تخصصی کم کند.

وی در پایان سخنان خود برخورداری از ظرفیت‌های بالای انسانی را یکی از مهمترین ویژگی‌های استان یزد دانست و بیان کرد: ما باید سعی کنیم با تدوین برنامه‌های مدیریتی صحیح موانع پیش روی حضور فعالانه بیش از پیش بانوان در امور مختلف را برطرف کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.