کد مطلب: ۶۱۱۹۴۵

اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه‌های موقت در میادین اصلی شهرها

اشتغالزایی دولت؛ ایجاد بازارچه‌های موقت در میادین اصلی شهرها

وزیر کار اظهار کرد: ظرف ماه های آینده باهمکاری شهرداری ها و شورای شهر در تمامی شهرهای کشور،بازارچه های موقتی در یکی از میدان های اصلی شهر ایجاد می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت الله عبدالمالکی امروز ۹دی در اختتامیه "دومین رویداد بین المللی تاک ۲"که در هتل آنا در ارومیه برگزار شد، به صورت ویدئو کنفرانس خطاب به مسئولین استانی افزود: در سال ۱۴۰۱ مصوبه شورای عالی اشتغال کشور ایجاد ۵۰۰هزار شغل برای ۵دهک پایین کشور به تولیت کمیته امداد و همکاری کار افرینان کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت سیزدهم در خصوص اشتغال استفاده از توان دستگاه های حاکمیتی و فعالان عرصه اقتصاد ، تولید و کارآفرینان نو آور است ، تصریح کرد: اگر این دو گروه با دولت همکاری کنند می توانند معضلات مهم اقتصادی کشور را برطرف کنند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید به اینکه در کمیته امداد در سال های اخیر حوزه نوآوری جهش خاصی داشته است، یاد آور شد: امروز شاهد این هستیم که ترکیب اشتغال در کمیته امداد به سمت مشاغل نو ، پایدار و درآمد بالا حرکت می کند.

عبدالمالکی در خصوص مجوزهای مشاغل خانگی خاطر نشان کرد: مجوز مشاغل خانگی از حالت مجوزمحور به سمت مجوز ثبت اعلان محور تغییر کرد و پس از این، هر فعال مشاغل خانگی بعد از ثبت مجوز،طی ۳روز می تواند فعالیت خود را شروع کند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ظرف ماه های آینده باهمکاری شهرداری ها و شورای شهر در تمامی شهرهای کشور،بازارچه های موقتی در یکی از میدان های اصلی شهر ایجاد می شود تا کارگاه های خرد و کوچک خانگی محصولات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه هدایت تسهیلات بانکی باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود، تصریح کرد: کمیته امداد یکی از نهاد های است که بیش از ۹۷درصد تسهیلات آن به سمت تولید و اشتغال هدایت شده است.

عبدالمالکی ادامه داد: در سال های اخیر ۱۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شد که اگر به درستی در مسیر اشتغال صرف میشد اکنون شاهد بیکاری در کشور نبودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کسانی که تسهیلات برای فعالیت اقتصادی دریافت می کنند باید طبق استاندارد، افرادی را بکار گرفته و بیمه کنند تا بتوان تحولی در اشتغال کشور ایجاد کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی خان

    آقای وزیر محترم کار
    با این روشها اشتغالزایی انجام نمی شود بروید دولت و مجلس را وادار کنید قوانین ضد اشتغال را بردارند آنگاه بازار کار داغ و بیکاری حتی به صفر می رسد.