کد مطلب: ۷۴۴۳۸۶

ایجاد ۹۰۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱

ایجاد 900 هزار شغل در سال 1401

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که درسال 1401 با توجه به ثبت کدملی و ارقام اعلام شده، بیش از 900 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که درسال 1401 با توجه به ثبت کدملی و ارقام اعلام شده، پبیش از 900 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

معاون اول رئیس جمهور از ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار شغل تاکنون در کشور خبر داد.

محمد مخبر، معاون رئیس‌جمهور گفت: در بحث مسکن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زمین شناسایی کردیم و ساخت مسکن در روستاها شروع شده و تا شهرهای بزرگ ادامه دار است و باید سعی کنیم تا با پیگیری‌های مداوم بتوانیم موانع پیش رو را مرتفع کنیم.

مخبر بیان کرد: ما باید بتوانیم با افزایش برنامه‌ریزی‌های مناسب در سال یک میلیون اشتغال ایجاد کنیم و خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.

آمار اشتغال از دیدگاه وزیر تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: نظارت مستمر بر موضوع اشتغال در کشور به ویژه مشاغل خرد و خانگی از نکات مهم است و یکی از ویژگی‌های این دولت این است که شوراهایی که تعطیل شده بودند را احیا کردیم. اساساً شوراهای عالی باید به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شوند و در این دولت به طور مرتب و منظم شوراهای عالی برگزار می‌شوند و ما افتخار داشتیم که سیزدهمین جلسه شورای عالی اشتغال را در همین مدت به ریاست رئیس جمهور برگزار کردیم و به تصمیمات خوب و مطلوبی در حوزه اشتغال دست یافتیم.

سید صولت مرتضوی گفت: رئیس جمهور دستور دادند منابع را تلفیق کنیم و منابع باقی مانده از محل صندوق توسعه ملی و منابع بازگشت پرداخت تسهیلات سنوات گذشته و منابع تبصره ۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه همگی تلفیق شدند و اثرات این تلفیق باعث شد که با همکاری بانک‌های عامل در سراسر کشور جهت ایجاد فرصت‌های شغلی هزینه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، گسترش تعاونی‌های دانش بنیان، تسریع در واگذاری شرکت‌های دولتی به تعاونی ها، تقویت کارآفرینی و اشتغال، توانمندسازی نهادهای کارگری و کارفرمایی، ارتقاء دانش و مهارت مشاغل راهبردی، نوآوری در کسب و کارها و پایداری خدمات رفاهی را از دیگر اقدامات در دستور کار وزارت کار در حوزه اشتغال و تعاون عنوان کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    5 میلیون نفر تو اینستاگرام بیکار شدن میلیون نفرم ورشکست شدن بعد این میگه ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم احتمالا اون ۹۰۰ هزار نفرم اقوام و آشناهای خودتون هستن