کد مطلب: ۵۴۸۴۴۸

احتمال بارش در گیلان، مازندران و گلستان

احتمال بارش در گیلان، مازندران و گلستان

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا چهارشنبه (۱۹ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد که طی این مدت در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صادق ضیائیان گفت: همچنین طی این مدت و به ویژه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ خرداد) به سبب وزش بادهای گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش پراکنده با احتمال رعد و برق در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، از دوشنبه تا چهارشنبه با عبور امواج تراز میانی جو در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه شنبه به ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید رخ خواهد داد که در نقاط مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد، گفت: یکشنبه (۱۶ خرداد) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور، دوشنبه در تهران، قم و سمنان و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ خرداد) در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد رخ می‌دهد.

ضیائیان افزود: امروز مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است. همچنین از ظهر یکشنبه تا اواخر وقت دوشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ خرداد) صاف تا کمی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۱۷ خرداد) صاف تا کمی ابری در بعدازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.