خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۶۹۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های جدید از بازارهای جهانی به بورس ایران / طلا رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند

سیگنال‌های جدید از بازارهای جهانی به بورس ایران / طلا رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند

در معاملات امروز بازارهای جهانی قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و قیمت هر بشکه نفت نیز با اندکی کاهش مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات بازارهای جهانی امروز، در پی تضعیف دلار و افزایش نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصاد جهانی ناشی از اوج‌گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا، قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

بر اساس گزارش رویترز، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با رشدی 0.1 درصدی در معاملات روز دوشنبه یکهزار و 976 دلار و 47 سنت معامله شد. این در حالی بود که در معاملات اول وقت امروز در بازارهای آسیایی، اونس به سطح 1984 دلاری نیز رسیده بود. همچنین در معاملات آتی نیز قیمت طلا با 0.5 درصد افزایش به یکهزار و 996 دلار رسیده بود.

در بازار جهانی نفت نیز نگرانی در مورد عرضه مازاد موجب افت قیمت نفت شد. تصمیم اعضای اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس مبنی بر توقف کاهش تولید در ماه آگوست و همچنین کاهش رشد تقاضای سوخت موجب شد تا هر بشکه نفت برنت با 0.2 درصد افت 43 دلار و 44 سنت معامله شود. قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت نیز 12 سنت معادل 0.3 درصد کاهش داشت و به 40 دلار و 15 سنت رسید.

گزارش وزارت اقتصاد چین مبنی بر افزایش فعالیت کارخانه‌ها در ماه جولای موجب شد تا شاخص بورس چین رشدی 0.9 درصدی داشته باشد. این در حالی است که شاخص نیکی ژاپن نیز 2.1 درصد رشد کرد و شاخص بورس کره‌جنوبی تغییر خاصی را از خود نشان نداد. این در حالی است که در بازار فلزات نیز قیمت مس روندی نزولی به خود گرفته است.

با توجه به این اتفاقات در بازارهای جهانی به نظر نمی‌رسد معاملات بازار سهام امروز تهران تاثیر زیادی از بازارهای جهانی بگیرد. روز گذشته شاخص بورس تهران با رشدی حدود 50 هزار واحدی توانست از سطح 2 میلیون واحدی عبور کند و رکورد تازه‌ای را از خود برجای بگذارد. رکوردی که بسیاری از تحلیلگران انتظار بهبود آن تا پایان هفته را می‌کشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد حسن

    بازار زده بسته ساعت 9:07 دقیقه ولی نمادها معامله میشن ولی ما نمیتونیم معامله کنیم چجوریه این قضیه ؟؟ خواهشا یکی جواب بده لطفا؟

  • ناشناس

    بورس ما چکار به بورس خارج دارد همان طور که خوردرو و املاک ما ربطی به خارج ندارد حتی حرف زدن در باره اش بی سواد نانه است چه برسه به مقایسه ان

  • ناشناس

    رشد خوب بوده اما سودی نکردیم هر چی رشد میکنه سودش تو‌جیب دولت میره مردم عادی ولمعطلن

  • ناشناس

    من هنوز واسم سواله که چرا وقتی قیمت واقعی طلا الان ۱ میلیون ۱۰۰ هست با توجه به انس و دلار اما اتحادیه ۴۰ الی ۵۰ هرار تومن زیر قیمت همیشه ارزش گذاری میکنه
    خود این کار مصداق دزدیه
    هر بار قیمتای جهانی بالا میره حباب منفی بیشتر میشه

  • ناشناس

    بااین انس جهانی و قیمت دلار قیمت طلا در بازار داخلی باید حدودا 1300 باشه زیز قیمت ارزش گذاری میکنید مصداق کم فروشی ما گرون خریدیم باید به پول خودمون لااقل برسیم