کد مطلب: ۴۶۸۴۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس / افت دسته جمعی فلزات اساسی در بورس فلزات لندن

سیگنال امروز بازارهای جهانی به بورس / افت دسته جمعی فلزات اساسی در بورس فلزات لندن

در معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت رشدی یک درصدی داشت ولی اونس طلا بدون تغییر همچنان بالای دو هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت با توجه به کاهش تولیدات عراق افزایش یافت و طلا نیز بدون تغییر خاصی نسبت به هفته گذشته در همان سطح بالای 2000 دلار باقی ماند.

در معاملات روز دوشنبه قیمت نفت پس از افت روز جمعه خود مجددا در مدار صعود قرار گرفت. علت اصلی این صعود تصمیم عراق برای کاهش بیشتر تولید نفت خود بود. دولت عراق اعلام کرده که در ماه‌های آگوست و سپتامبر 400 هزار بشکه در روز دیگر از تولیدات خود کم خواهد کرد.

در پایان معاملات امروز هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با رشدی 49 سنتی (1.2 درصدی) به 41 دلار و 71 سنت رسید و در حالی که نفت برنت نیز با 40 سنت افزایش بشکه‌ای 44 دلار و 80 سنت معامله شد. این در حالی بود که هفته گذشته هر کدام از این شاخص‌های نفتی رشدی 2.5 درصدی داشتند. این در حالی بود که امیدها در خصوص پایان اختلافات میان کاخ سفید و دموکرات‌های آمریکا در مورد بسته حمایتی دولت برای کروناویروس افزایش یافت.

در بازار جهانی طلا نیز افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین از یکسو و تداوم روند صعودی مبتلایان به ویروس کرونا موجب شد تا طلا همچنان در سطح 2030 دلاری باقی بماند. در معاملات امروز هر اونس طلا بدون تغییر نسبت به روز جمعه 2 هزار و 33 سنت معامله شد. این در حالی بود که روز جمعه طلا با افتی 1.5 درصدی از نقطه اوج خود فاصله گرفته بود.

در میان فلزات اساسی نیز قیمت مس در بازار شانگهای به پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر خود رسید و در بورس فلزات لندن نیز نااطمینانی در خصوص بسته مالی سیاستگذاران آمریکا برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از کرونا موجب افت قیمت فلزات اساسی به خصوص مس شد. همچنین آلومینیوم، روی و نیکل نیز هر کدام به ترتیب 1، 2 و 2.5 درصد افت قیمت را تجربه کردند.

معاملات امروز بازارهای جهانی در حالی انجام می‌شود که بورس ایران همچنان چندان تحت تاثیر تحولات این بازارها نیست. بورسی که روز گذشته با رشدی 45 هزار واحدی فاصله خوبی از سطح 2 میلیون واحدی ایجاد کرد تا تداوم روند صعودی آن در روزهای آتی محتمل‌تر باشد. هر چند بسته بودن برخی نمادهای فلزات اساسی به دلیل برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه موجب شده بود تا معاملات این گروه کم‌ارزش‌تر از روزهای گذشته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برعکس امروز قیمت جهانی مس بیش از 120 دلار بالا رفت. تعجب میکنم از شما لااقل قیمت های جهانی را چک کنید بعدش گزارش بنویسید