کد مطلب: ۳۰۱۷۸۷

رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

کدام بازارها برای صادرکنندگان ایرانی مطلوب‌اند؟

کدام بازارها برای صادرکنندگان ایرانی مطلوب‌اند؟

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید:در دوران تشدید تحریم‌ها کشورهایی با ایران روابط تجاری خود را تقویت خواهند کرد که همراستا با تحریم‌های آمریکا نشوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این پرسش که با تشدید تحریم‌ها بازار کدام کشورها برای تجار ایرانی مطلوب خواهد بود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در دوران تشدید تحریم‌ها بازارهایی که خیلی به حرف آمریکایی‌ها گوش نمی‌دهند می‌توانند گزینه مناسبی برای تجارت با ما محسوب شوند.

مجتبی خسروتاج در ادامه اظهار کرد: کشورهایی که از قدیم‌الایام با ما روابط قدیمی و دوستانه داشته‌اند، می‌توانند گزینه مناسبی برای توسعه تجارت خارجی به شمار روند که ضروری است برای ارتباط دو سویه با این کشورها روابط را تقویت و مستحکم کنیم. قاعدتا در زمان تشدید تحریم‌ها ارتباط ما با کشورهای همسایه بهتر از گذشته خواهد شد.

او افزود:در حقیقت بنا داریم با کشورهایی که خیلی نسبت به کانال‌های بانکی حساسیت خاصی ندارند، ارتباط برقرار و روابط اقتصادی‌مان را کما فی‌السابق ادامه و توسعه دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مدل‌های جدید برای توسعه روابط تجاری با کشورها اشاره‌ کرد و گفت: مدل‌های جدیدی برای توسعه تجارت با کشورها طراحی شده که در قالب تهاتر و معاملات دو جانبه می‌توان شرکای جدید تجاری را برای توسعه اقتصادی کشورمان اضافه کرد. در این بازه زمانی باید به روش‌های پویا تکیه داشت و روی این نوع مسائل کار کرد.

خسروتاج تصریح‌کرد: معتقدیم به دلیل مسائل لجستیکی بهترین بازارها برای صادرات کالاهای تولیدکنندگان ما کشورهای همسایه خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شیره را خورد و گفت شیرین است. عجب مغز متفکری!