کد مطلب: ۴۰۳۳۱۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته دوم مهر ماه / حرکت مثبت بورس در مقابل سکه / رشد کمتر از یک درصدی برای طلا و دلار

آنالیز بازارها در هفته دوم مهر ماه / حرکت مثبت بورس در مقابل سکه / رشد کمتر از یک درصدی برای طلا و دلار

بورس همانند هفته‌های اخیر به رشد خود در هفته دوم مهر ماه ادامه داد اما سکه امامی نتوانست جلوی افت ارزش خود را بگیرد و تنها بازار منفی این هفته نامیده شد. در هفته مذکور دلار و سکه توانستند خود را از افت قیمت نجات دهند اما رشد آن‌ها کمتر از یک درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته دوم مهر ماه سال جاری بورس با اختلاف معناداری نسبت به دیگر بازارها در رده پربازده‌ترین بازار هفته قرار گرفت و سکه نیز با افت قیمت بسیار کمی مواجه شد.

در هفته‌ای که سپری شد، بازار سرمایه بازدهی 3.7 درصدی را به ثبت رساند و در صدر بازدهی هفتگی قرار گرفت.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل این بازار تا در پایان روز معاملاتی سوم مهر ماه روی سطح 314 هزار واحدی قرار گرفت، اما این بازار روز ابتدایی هفته بعد را با رشد شش هزار واحدی شروع کرد و به سطح 320 هزار واحدی رسید.

اگر چه این شاخص در روزهای میانی هفته با کمی افت مواجه شد، اما در نهایت توانست خود را بالا بکشد و در روز چهارشنبه 10 مهر ماه با رسیدن به سطح 326 هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

برخلاف بورس بازار سکه با افت ارزش مواجه شد، اگر چه این کاهش کم بود اما باعث شد که این بازار تنها بازار با بازدهی منفی شود.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و دلار هر عدد سکه امامی در روز چهارم مهر ماه روی نرخ چهار میلیون و 23 هزار تومان خرید و فروش شد؛ اما در هفته دوم مهر ماه با پنج هزار تومان کاهش به رقم چهار میلیون و 18 هزار تومان رسید که موجب شده بازدهی منفی 0.12 درصدی برای آن ثبت شود.

بازار طلای 18 عیار و دلار نیز اگر چه با افت قیمت مواجه نشد اما رشد قابل توجهی نداشتند، بازدهی این دو بازار به ترتیب معادل 0.22 و 0.88 درصدی است.

طلا در روز پنجشنبه این هفته نسبت به هفته قبل کمتر از هزار تومان افزایش قیمت داشت و به رقم 408 هزار و 400 تومان رسیده است.

با توجه به آخرین نرخ اعلامی صرافی ملی دلار نیز با 100 تومان افزایش ارزش در روز 11 مهر ماه به رقم 11 هزار و 450 تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.