خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۲۷۴۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بورس در هفته‌ای که گذشت / ۲ اتفاق مهم بازار سهام در روزهای آینده

بازدهی بورس در هفته‌ای که گذشت / ۲ اتفاق مهم بازار سهام در روزهای آینده

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با رشدی یک درصدی مواجه شد. این در حالی بود که در این هفته با توجه به تعطیلی‌های کرونایی تنها دو روز معاملاتی داشتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در دو روز معاملاتی هفته جاری روند مثبت و متعادلی را داشت. روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه شاخص کل بورس به ۱٫۵ میلیون واحد رسید و امید تازه‌ای را به سهامداران داد. گرچه با وجود روند صعودی بازار، تغییری در پرتفوی سهامداران خرد شکل نگرفته است اما روند آرام و پیوسته بازار سرمایه نشان می‌دهد خبری از روند اصلاحی و ریزشی فعلا در بازار نیست.

در هفته‌ای که گذشت بازار سهام تنها دو روز معاملاتی داشت و بازدهی بازار در این مدت یک درصد بود. شاخص کل در روز اول هفته روندی نزولی داشت ولی در روز یکشنبه با ۲۰ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد. نمادهای پالایشی و شستا هم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس در این دو روز داشتند.

در این هفته همچنین دو گروه بانکی و خودرویی نیز روندی مثبت داشتند. صندوق‌های دولتی هم با توجه به روند مثبت پالایشی‌ها و بانکی‌ها بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند.

دو تغییر مهم در بازار سهام

در این هفته خبر اعمال تغییرات مهم جدیدی در بازا سهام، از سوی بورس و فرابورس منتشر شد که به نظر می‌رسد در روان شدن معاملات و باز شدن گره معاملاتی برخی نمادها موثر واقع شود.

بر این اساس از روز شنبه ۲۰ شهریور زمان‌بندی معاملات صندوق‌های دولتی با اطلاعیه مدیریت عملیات بازار تغییر می‌کند و به این صورت خواهد بود: از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه پیش‌گشایش خواهد بود، ساعت ۹ گشایش و در نهایت از ساعت ۹ تا ۱۵ حراج پیوسته ادامه خواهد داشت.

اتفاق مهم دیگر انتشار اطلاعیه‌ای در خصوص تغییر حجم مبنا در بازار فرابورس بود. بر اساس این ابلاغیه که از دوم شهریور ماه اجرایی می‌شود، حجم مبنا نمادهای معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس معادل نیم درصد سرمایه پایه شرکت لحاظ خواهد شد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدوارم بورس با همین روند تعادلش پیش بره انشالله

  • ناشناس

    پس به این نتیجه میرسیم پالایشیها سعودی هستن که تا ساعت 15 صادرات داریم