کد مطلب: ۵۸۷۵۷۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص کل هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟ / هفته آینده بورس چه می‌شود؟

شاخص کل هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟ / هفته آینده بورس چه می‌شود؟

هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی در محدوده یک میلیون و ۳۹۷ هزار واحد قرار گرفت و کانال ۱٫۴ میلیون واحد را از دست داد. شاخص هم‌وزن هم در آخرین روز معاملاتی در کانال ۳۹۲ هزار واحد قرار گرفت و هشت هزار واحد منفی را به ثبت رساند.

هفته گذشته شاخص کل ۴٫۷ درصد افت و شاخص هم‌وزن ۶٫۶ درصد کاهش را داشتند. افت بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل نشان می‌دهد هفته گذشته علاوه بر روند منفی گروه‌های بزرگ بازار گروه‌های کوچک هم از وضعیت خوبی برخوردار نبودند.

افت ۵ درصدی شاخص کل در حالی اتفاق افتاده که چنین ریزش سنگینی از تابستان تقریبا بی‌سابقه بوده است. به نظر می‌رسد بعد از اینکه بازار چند هفته‌ای روندی تقریبا مثبت و با ثبات داشت حالا نیاز به اصلاح برای یک رشد دیگر کاملا احساس می‌شود.

در این هفته البته اتفاقات مختلفی در بازار سهام رخ داد که مهمترین آن تغییر رئیس سازمان بورس بود. اتفاقی که شب گذشته افتاد و احتمالا بازار سهام در هفته آینده را تحت تاثیر قرار دهد. فروش اوراق دولتی در بورس و همچنین انتظار بازار برای انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌های بورسی دو رویداد مهمی است که احتمالا در هفته آینده نیز بازار را متاثر خواهد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنند بازار تا نیمه اول آبان و تا زمان منتشر شدن کامل گزارش شرکت‌ها تغییری نمی‌کند و به همین شکل نوسانی باقی خواهد بود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    کارشناس هاتون اکثر ا پیش بینی برعکس انجام میدن

  • ناشناس

    رییس بورس باید حداقل دکترای اقتصاد داشته باشه و متفکر اقتصادی باشه بورس ما دستوریه و دولت و حقوقیه در اون دست دارن پس نتیجه میگیریم دو ریال هم نمی‌ارزه آیا آقایون قبلی که در بورس بودن محاکمه کردین که بورس رو به این روز انداختن آیا روحانی که پول مردم رو تو بورس سوزاند محاکمه کردین نه چون همتون از یک جنس هستید مییان جیب پر پول میکنید و کسی هم ازتون بازخواست نمیکنه چون دست همه شماها تو یک کاسه هست اگر دست کسی باز بشه دست خیلی ها رو میشه

  • ناشناس

    گزارش شپنا شبریز و شبندر منتشر شد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد

  • ناشناس

    شما که سود نمی‌دید حداقل دامنه نوسان رو افزایش بدید تا خریدو فروش زیاد بشه و مردم سود کنند

  • سیدمصطفی.م

    باگفتاردرمانی نمیشه شاخص راصعودی کرد..پارسال…من هرچه داشتم..الی برکت الله…همه راباختم..دقیقاوقتی سهام…روزانه پنج درصد..پایین می امد…همه کارشناسان..وبورسی ها…وپولدارهایی که منتظرقیمتهای بسیارپایین بودند…هروز..روحیه میدادند..که فرداشاخص برمیگردد..اماوقتی پول همه ادمای بدبخت..صفرشد….خودشان خریدند…وسودهای میلیاردی بردند..وماهم باقیمانده پولمان..رابیرون کشیدیم..زدیم به بدبختیهایمان…..گول نخورید..خیلی بایدمواظب باشید…دراخر…بایداضافه کنم…خیلی ازین کارشناسان..خارج ازگود هستند..وصعود و نزول..شاخص..درزندگی..انها تاثیری ندارد…پس بفکر…خودتان….استراتژی خاص خودتان..راداشته باشید..وگول نخورید..ممنونم ازتجارت نیوز..که نشربدهد. باتشکرازتجارت نیوز.