کد مطلب: ۷۶۲۵۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

رکوردشکنی طلا و سکه در بهمن ماه

رکوردشکنی طلا و سکه در بهمن ماه

اگرچه امروز هم قیمت در تمامی بازارها افزایشی است اما بهمن داغ بازارهای مالی در حالی که تمامی انواع سکه کانال عوض کردند و دلار نیز پنج پله بالا رفت به پایان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بهمن‌ماه قیمت دلار بازدهی 12.26 درصدی یک ماهه را ثبت کرد. در این میان بازارساز نتوانست قیمت‌ها را تعدیل کند و حتی تا آخرین ساعات معاملاتی واپسین روز بهمن‌ماه، قیمت در تمامی بازارها در حال رشد بود.

بازدهی بازارها در بهمن ماه

درخشش طلای 18 عیار

در بهمن‌ماه قیمت طلا (18 عیار) با رشد مواجه بود؛ به نحوی که از دو میلیون و 33 هزار و 500 تومان در ابتدای بازگشایی بازارها در بهمن‌ماه به دو میلیون و 262 هزار تومان در سی‌ام همین ماه رسید. به این ترتیب طلای 18 عیار بازدهی 11.25 درصدی را در یازدهمین ماه سال ثبت کرد.

بازدهی طلا و سکه در بهمن ماه

سکه و فتح کانال‌های جدید

انواع سکه در بهمن‌ماه سقف‌های جدیدی زدند و وارد کانال‌های تازه‌ای شدند. به این ترتیب بازار سکه در این ماه به طور کامل بازدهی مثبت ثبت کرد.

قیمت سکه امامی که معاملات این ماه را در رقم 23 میلیون و 649 هزار تومان آغاز کرده بود، تا سی‌ام همین ماه به 28 میلیون و 900 هزار تومان رسید و بازدهی 21.2 درصدی ثبت کرد.

سکه بهار آزادی هم که با قیمت 22 میلیون و 197 هزار تومان، معاملات بهمن‌ماه را آغاز کرده بود تا سی‌ام بهمن‌ماه به 26 میلیون و 901 هزار تومان رسید و بازدهی 21.2 درصدی را ثبت کرد.

در همین حال قیمت نیم سکه هم در بهمن‌ماه با رشد مواجه بود و از قیمت 13 میلیون و 800 هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به 15 میلیون و 500 هزار تومان در آخرین معاملات این ماه رسید تا به این ترتیب به بازدهی 12.3 درصدی دست یابد.

گفتنی است قیمت ربع سکه هم با وجود تلاش‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار از طریق حراج ذخایر طلای کشور و عرضه بورسی این نوع سکه، با رشد مواجه بود و طی بهمن‌ماه بازدهی 9.4 درصدی ثبت کرد؛ به نحوی که از قیمت 9 میلیون و 500 هزار تومان در ابتدای بازگشایی معاملات بهمن‌ماه به 10 میلیون و 400 هزار تومان در واپسین روز این ماه رسید.

در آن سوی بازار اما قیمت سکه گرمی تنها یک درصد رشد داشت و از پنج میلیون تومان در ابتدای بهمن‌ماه به پنج میلیون و 50 هزار تومان در پایان این ماه رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افتخارهم میکنیدپدرملت دراوردید