کد مطلب: ۷۶۲۵۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بازدهی بورس در بهمن ماه / افت ۵۶ درصدی ارزش معاملات خرد

بازدهی بورس در بهمن ماه / افت 56 درصدی ارزش معاملات خرد

بازار سهام یکی از بدترین دوران خود را در بهمن‌ماه امسال پشت سر گذاشت؛ دوره‌ای سرشار از حاشیه‌سازی برای بازار سرمایه و ناشران که منجر به افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و خروج پول حقیقی از این بازار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از چالش عرضه خودرو در بورس کالا گرفته تا حاشیه‌سازی‌های بانک مرکزی برای دلار نیمایی، همه و همه اندک اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده بورس را هم از بین برد تا این بازار بر خلاف بازارهای موازی، در بهمن‌ماه عقب‌نشینی کند.

بازدهی بازار سهام در بهمن ماه

طی بهمن‌ماه بازار سهام در تمامی روزهای معاملاتی، خروج پول حقیقی یا به عبارت دیگر تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را تجربه کرد. به نحوی که در طول 19 روز معاملاتی بهمن‌ماه، 11 هزار و 246 هزار میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شد.

نکته مهم و بارز در این ماه کاهش دوباره ارزش معاملات خرد بود؛ به نحوی که اگرچه در آخرین روز دی‌ماه ارزش معاملات خرد به 9 هزار و 599 میلیارد تومان رسیده بود اما تا پایان بهمن‌ماه این روند، شتاب نزولی به خود گرفت و در آخرین روز ماه به چهار هزار و 156 میلیارد تومان رسید تا افت 56.7 درصدی را ثبت کند!

در این بازه یک ‌ماهه، شاخص کل بورس 9.22 درصد کاهش یافت تا از ارتفاع یک میلیون و 689 هزار و 144 واحد در نخستین ساعت معاملاتی بهمن‌ماه به سطح یک میلیون و 533 هزار و 366 واحد در سی‌ام همین ماه برسد.

شاخص هم‌وزن نیز که بیانگر وضعیت شرکت‌های کوچک و متوسط است در این ماه 9.4 درصد عقبگرد داشت و از ارتفاع 526 هزار و 187 واحد در شروع معاملات بهمن‌ماه به 476 هزار و 719 واحد در سی‌ام همین ماه برسد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.