کد مطلب: ۳۷۸۷۴۸

عملکرد بازار در هفته ابتدایی خرداد ماه سال ۱۳۹۸

بازدهی ۴.۳ درصدی بورس در آغاز خرداد امسال

بازدهی 4.3 درصدی بورس در آغاز خرداد امسال

بازار سهام در اولین هفته از خرداد ماه سال جاری صعودی ظاهر شد. بازار سهام در هفته جاری با رشد قیمت سهام برخی از گروه‌ها همراه شد. شاخص کل بورس در هفته جاری با بازدهی 4.3 درصدی بیش از 9 هزار واحد افزایش یافت.

بازار سهام در اولین هفته از خرداد ماه سال جاری صعودی ظاهر شد. بازار سهام در هفته جاری با رشد برخی از گروه‌ها همراه شد. شاخص کل بورس در هفته جاری 9308 واحد افزایش یافت.

333 1 در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران، اولین روز هفته جاری را با ریزش شاخص به پایان رساند.

بازار سهام پس از بازدهی دو درصدی در هفته گذشته، روز شنبه تحت تاثیر ریسک‌های سیاسی قرار گرفت و تا حدودی با فشار عرضه مواجه شد.

اثرات جنگ تجاری چین و آمریکا به بازار نفت رسیده، به‌دنبال نگرانی‌ها از تضعیف اقتصاد جهانی،تقاضای نفت کاهش یافته و قیمت نفت در روزهای اخیر با شش درصد افت به کمتر از ۷۰ دلار رسیده است. ادامه کاهش قیمت نفت می‌تواند صنایع وابسته و فرآورده‌های آن را با کاهش قیمت مواجه کند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت تقریبا نیم درصدی، حدود ۸۵۰ واحد کاهش یافت و در کانال ۲۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس در روز یکشنبه کارنامه قابل قبولی را به نمایش گذاشت و با رشد شاخص به کار خود پایان داد.

بازار سهام پس از بازدهی منفی در روز قبل، امروز با رشد قیمت سهام بسیاری از نمادها همراه شد و نماگر بورس را در چند سطح بالاتر قرار داد.

مهم‌ترین عامل موثر بر روند روز قبل بازار را می‌توان افت قابل توجه بازارهای جهانی طی روزهای پایانی هفته گذشته دانست که ریسک‌ها را افزایش داده است.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی ۱٫۵ درصدی، بیش از ۳۲۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۱۷ هزار واحدی قرار گرفت.

روز یکشنبه عرضه‌ی اولیه ۲۰ درصد از سرمایه شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با نماد « دکپسول » در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه ، سهم دکپسول در قیمت ۵۷۰ تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر ۱۰۷ سهم در این قیمت (معادل نقدینگی ۶۰ هزار تومان) تعلق گرفت.

در میان اخبار مختلف سیاسی، گزارش‌های ماهانه اردیبهشت شرکت‌ها را داریم که بسیار مهم بوده سرمایه‌گذاران زیادی منتظر انتشار این گزارش‌ها هستند.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران، روز سه‌شنبه رشد خیره‌کننده‌ای را برای سهام‌داران خود به نمایش گذاشت. بازار سهام پس از روند متعادلی که از ابتدای هفته جاری داشت، در این روز با رشد قیمت سهام بسیاری از نمادها همراه شد و نماگر بورس را در چند کانال جابجا کرد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی ۲٫۶ درصدی، بیش از ۵۶۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۲۳ هزار واحدی قرار گرفت.

در پی گزارش عملکردهای مطلوب در گروه فلزات اساسی، بازار شاهد درخشش اکثر نمادهای این گروه از جمله فولاد و فملی بود. نماد فملی امروز در سقف قیمت روزانه مورد معامله قرار گرفت.
میانگین هفتگی قیمت دلار نیمایی از 11 هزار تومان نیز عبور کرده و در معاملات روزانه نیز دلار نیمایی به مرز 13 هزار تومان رسیده و همین موضوع جان دباره‌ای به بازار سرمایه داده است.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران در ادامه روند روز قبل، در آخرین روز کاری هفته جاری نیز صعودی ظاهر شد.

چشم‌انداز حل اختلافات منطقه‌ای، فضای پرامید سیاسی را به وجود آورده که موجب حرکت مثبت بورس از روز دوشنبه شده است.

بازار سهام پس از بازدهی ۲٫۶ درصدی روز قبل، امروز نیز با رشد قیمت سهام برخی از نمادها همراه شد و نماگر بورس را یک کانال جابجا کرد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با بازدهی نیم درصدی، بیش از ۱۲۰۰ واحد افزایش یافت و در کانال ۲۲۴ هزار واحدی قرار گرفت.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری با رشد 9308 واحدی معادل 4.3 درصد از 215 هزار و 168 واحد به 224 هزار و 476 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.