کد مطلب: ۳۰۸۷۶۴

آمار فروش سینما

بازگشت فروش سینماها به حالت عادی با اکران فیلم‌های جدید

بازگشت فروش سینماها به حالت عادی با اکران فیلم‌های جدید

میزان فروش سینماها در این هفته و با آغاز فصل پاییز و اکران فیلم‌های جدید به حالت عادی بازگشت. «مغزهای کوچک زنگ‌زده» هومن سیدی با فروش نزدیک به ۲ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده»، جدیدترین ساخته هومن سیدی که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر در ۹ رشته نامزد سیمرغ شده و ۴ سیمرغ را به دست آورده بود، این هفته نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز کرد. این فیلم با اکران در ۱۱۷ سالن ۱ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان فروش داشت. «مغزهای کوچک زنگ‌زده» روایتگر داستان سه برادر شکور (فرهاد اصلانی)، شاهین (نوید محمدزاده) و شهروز است که در حاشیه تهران زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز، «هزارپا» بعد از ۱۰ هفته صدرنشینی و رکوردشکنی‌های پی در پی، به دلیل عزاداری‌های ماه محرم دو هفته اکران نداشت و این هفته با فروش ۴۱۲ میلیون تومانی به عنوان دومین فیلم پرفروش هفته شناخته شد.

«عرق سرد»، دیگر فیلم تحسین‌شده جشنواره سی و ششم فجر با بازی باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین به کارگردانی سهیل بیرقی در نخستین هفته نمایشش در ۵۶ سالن به فروش ۳۰۲ میلیون تومان دست یافت و در جایگاه سوم فیلم‌های پرفروش قرار گرفت. قصه فیلم درباره کاپیتان تیم ملی فوتسال دختران است که حقش را تضییع می‌کنند و مانع از حضور او در فینال بازی‌های آسیایی می‌شوند. باران کوثری در این فیلم در نقش یک دختر فوتبالیست به نام افروز اردستانی ظاهر می‌شود و لیلی رشیدی نقش وکیل شخصیت اصلی فیلم را ایفا می‌کند.

«هشتگ» تنها فیلم کمدی بود که اولین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت و با فروش ۲۹۹ میلیون و ۴۹۸ هزار تومانی، چهارمین فیلم پرفروش هفته شد. داستان فیلم درباره نغمه و روژین، مادرانی از طبقه متوسط جامعه است که باشگاه بدنسازی دارند. این دو چشم و هم‌چشمی زیادی در زمینه‌های پوشش، اتومبیل، تلفن همراه و… با هم دارند.

«تنگه ابوقریب» در هشتمین هفته اکرانش با فروش ۲۴۷ میلیون تومان در رتبه پنجم جدول قرار گرفت و مجموع فروشش را به ۴.۷ میلیارد تومان رساند.

«جاده قدیم» با فروش هفتگی ۱۲۰ میلیون تومان و «سوفی و دیوانه» با فروش هفتگی ۵۰ میلیون تومان دیگر فیلم‌هایی بودند که هفته گذشته اکرانشان را با تعداد سالن‌هایی کمتر از رقبایشان آغاز کردند و به ترتیب در جایگاه ششم و هشتم جدول قرار گرفتند.

  • بیشترین فروش افتتاحیه بین فیلم‌های اکران‌شده در هفته گذشته: «مغزهای کوچک زنگ‌زده» با فروش ۱ میلیارد و ۹۱۲ میلیون تومان
  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «هزارپا» با افزایش فروش ۳۸۲ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «شعله‌ور» با کاهش فروش ۱۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و هشتم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۳ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان نسبت به هفته بیست و هشتم فروش بیشتری داشتند و در ۶۷۶ سالن سینما در مجموع ۳ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۴ ۱۰ مهر ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.