کد مطلب: ۲۶۰۷۳۲

باز هم هشدار نسبت به خشکشویی‌های اینترنتی

باز هم هشدار نسبت به خشکشویی‌های اینترنتی

رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی مجددا نسبت به استفاده از خدمات خشک‌شویی‌های اینترنتی و به اصطلاح آنلاین هشدار داد و تصریح کرد که این واحدها فقط یک واسطه هستند و بهداشت و کیفیت را رعایت نمی‌کنند.

ابوالفضل رجب‌زاده درباره شرایط واحدهای صنفی خشک‌شویی اظهار کرد: صنف خشک‌شویی در رکود به سر می‌برد و کاری از سوی مشتری‌ها به واحدهای صنفی سپرده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی ادامه داد: در زمانی که کسب‌وکار با افت مواجه شود، میزان خرید مواد شوینده کاهش می‌یابد و از سوی دیگر افزایش قیمت ارز به ویژه دلار قیمت مواد شوینده را افزایش داده که در نهایت این مسائل منجر شده میزان خرید مواد شوینده و داروهای کمکی شستشو به شدت کاهش یابد.

به گفته رجب‌زاده، تعمیر و قطعات دستگاه‌های مورد استفاده در واحدهای صنفی با افزایش قیمت روبرو بوده که در بازار فعلی، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که تعداد قابل‌توجهی از واحدهای صنفی با افت فعالیت و تعطیلی مواجه شده‌اند.

وی ارتقای فناوری تولید ماشین‌های لباسشویی و اتوهای خانگی را در افت رجوع مردم به واحدهای خشک‌شویی را بی‌تاثیر دانست و گفت: شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در میزان رجوع افراد به واحدهای خشک‌شویی بسیار تاثیرگذار است و میزان فعالیت واحدهای خدماتی همچون خشک‌شویی ارتباط مستقیم با میزان درآمد و هزینه خانواده‌ها دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ورود فناوری و فضای مجازی به صنف خشک‌شویی بر فعالیت واحدهای صنفی تاثیرگذار بوده است، بیان کرد: فعالیت چنین واحدهایی مورد قبول اتحادیه نیست و فضای مجازی و خدمات خشک‌شویی بر پایه فضای مجازی کمک خاصی به این صنف نداشته و مشکلاتی را به همراه داشته است.

رجب‌زاده تصریح کرد: اکثر خشک‌شویی‌های آنلاین بدون واحدهای صنفی فعالیت می‌کنند و فقط یک واسطه هستند که جنس را از مشتری دریافت و برای دریافت سود بیشتر، اجناس را در اختیار واحدهای بدون جواز کسب قرار می‌دهند.

او افزود: حجم قابل‌توجهی از خدمات خشک‌شویی‌های آنلاین بدون کیفیت هستند و در اصطلاح اجناس فقط آب شور می‌شوند.

رئیس اتحادیه خشک‌شویی و لباسشویی یادآور شد: نرخ مصوب برای خدمات خشکشویی در سال گذشته افزایش یافت که این نرخ برای هفت‌قلم کالای معمولی است و مابقی اجناس به‌صورت توافقی بین مشتری و واحد صنفی تعیین قیمت می‌شود و در صورت اعتراض مشتری، اتحادیه در مورد قیمت، نظر کارشناسی ارائه خواهد کرد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.