فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۶۲۲۵۹

بیت‌کوین پس‌اندازی برای میانسالی؟!

بیت‌کوین پس‌اندازی برای میانسالی؟!

بر اساس نظرسنجی که هفته گذشته توسط صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin) منتشر شد، تقریباً ۲۷ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۶۰ ساله، حدوداً ۵۰ میلیون نفر، در شش ماه گذشته مالک یا دارای تجارت کریپتو بوده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر تصور می‌کنید که کریپتو فقط یک بازی برای جوانان است، دوباره فکر کنید. به نظر می‌رسد که افراد بیشتری در ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری، برای کمک به بازنشستگی خود، به ارزهای رمزنگاری شده روی می‌آورند. این گزارش، حتی با وجود نوسانات و ریزش اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد که این بازار صرفاً برای افراد جوان نیست.

اقتصادآنلاین نوشت، بر اساس نظرسنجی که هفته گذشته توسط صرافی رمزارز کوکوین (KuCoin) منتشر شد، تقریباً ۲۷ درصد از آمریکایی‌های ۱۸ تا ۶۰ ساله، حدوداً ۵۰ میلیون نفر، در شش ماه گذشته مالک یا دارای تجارت کریپتو بوده‌اند. با این حال، طبق نظرسنجی انجام شده در پایان ماه مارس، افراد مسن‌تر نسبت به کل جمعیت عمومی جوان مجموعه آماری، بیشتر به این طبقه دارایی‌ها علاقه نشان داده‌اند و مالک یا معاملات کریپتویی داشته‌اند.

به طوری که ۲۸ درصد از افراد ۵۰ سال به بالا، به عنوان بخشی از برنامه‌های بازنشستگی زودهنگام خود، روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. محبوب‌ترین دلیل آنها برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال این بود که این بازار را آینده امور مالی می‌دانستند، بنابراین نمی‌خواستند یک روند داغ را از دست بدهند، همچنین آن را راهی برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود می‌دانستند.

آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر، اظهارات را در اوایل سال ۲۰۲۲ مبنی بر اینکه بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال مورد قبول جریان اصلی قرار می‌گیرند و وارد برنامه‌های بازنشستگی می‌شوند، کم رنگ کرد. در این خصوص اریک کناتزن (Erik Knutzen)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری استراتژی‌های چند دارایی در Neuberger Berman، گفت: "اگر آنها (سرمایه‌گذاران) خواهان ارزهای دیجیتال هستند، باید تخصیص بسیار کمی از پرتفوی آنها باشد، به طوری که آماده از دست دادن آن باشند". همچنین گفت:"ما آن را به همه توصیه نمی‌کنیم".

در واقع بیت‌کوین در حدود ۳۱٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود که ۶۰ درصد از اوج تقریباً ۶۹٫۰۰۰ دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافته است. سقوط بازار به این معنی است که بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های تازه ‌واردها عمیقاً وارد ضرر شده‌اند. با این وجود، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران رمزارز مانند شاهین‌ها به دنبال هرگونه نشانه‌ای مبنی بر بازگشت بیت‌کوین هستند. نیکولاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) از جی پی مورگان و تیم استراتژی جهانی او هفته گذشته گفتند که آشفتگی ارزهای دیجیتال، به میزان قابل توجهی احساسات سرمایه گذاران را تضعیف کرده است، هر چند معیارهای خاصی نشان دهنده یک نقطه ورود خوب برای سرمایه گذاران بلندمدت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار