فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۵۱۸۳

سازمان ملل اعلام کرد:

توسعه برنامه هسته‌ای کره‌شمالی با سرقت ارز دیجیتال

توسعه برنامه هسته‌ای کره‌شمالی با سرقت ارز دیجیتال

کره‌شمالی به سرقت صدها میلیون دلار از شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز برای تامین مالی برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام متخصصان سازمان ملل، کره‌شمالی به سرقت صدها میلیون دلار از موسسات مالی و شرکت‌ها و صرافی‌ها رمزارز ادامه می‌دهد. این در حالی است که پول نامشروع منبع مهمی برای تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی به حساب می‌آید.

بر اساس اعلام یک منبع ناشناس، بازیگران سایبری کره‌شمالی بین سال‌های ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون دلار از دستکم سه صرافی ارزهای دیجیتال در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا به سرقت برده‌اند.

این متخصصان در بخشی فعالیت‌های سایبری این گزارش اعلام کردند که در سال ۲۰۲۱ کره شمالی از طریق حمله سایبری در مجموع ۴۰۰ میلیون دلار از هفت شرکت سرمایه‌گذاری و صرافی رمزارز بین‌المللی سرقت کرده است. این حمله‌های سایبری با روش‌های مختلفی نظیر فیشینگ، بدافزار، سوءاستفاده از کد و مهندسی شبکه‌های اجتماعی پیشرفته انجام گرفته و به کیف‌پول‌هایی با آدرس‌های تحت کنترل جمهوری دمکراتیک خلق کره منتقل شده است.

این هیات متخصصان که ناظر بر تحریم‌های وضع شده بر کره‌شمالی هستند اعلام کردند که این رمزارزها تحت یک فرایند پول‌شویی دقیق دزدیده شده‌اند. یک سال پیش، این هیات گفته بود که یک کشور ناشناس اعلام کرده بود که کره‌شمالی در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در مجموع بیش از ۳۱۶ میلیون دلار از دارایی‌های مجازی آنها را به سرقت برده بود. در این گزارش جدید آمده است که کره‌شمالی به کمک این منابع مالی، همچنان به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی بالیستیک خود ادامه می‌دهد.

مهمترین اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار