فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۲۸۱۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دوره ۳۰۰ میلیونی آموزش ارز دیجیتال!

دوره ۳۰۰ میلیونی آموزش ارز دیجیتال!

قیمت‌های عجیب و غریب در حوزه آموزش و پکیج‌فروشی رمزارزها بی‌سابقه نبود اما حالا حتی دوره‌های آموزشی ۳۰۰ میلیونی به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرداد سال ۹۹ بود که شاخص کل بازار سهام سقوط کرد و هجوم به بازار رمزارزها شروع شد. تلخی بر باد رفتن سرمایه در بورس مردم را به بازار رمزارزها کشاند و کسب و کارهای رمزارزی سکه شد.

این روزها هر جا حرف از بازار رمزارزها است. همانطور که در سال ۹۹ همه گفتگوها در مورد بورس بود. به گزارش اتاق بازرگانی تهران، بازار رمزارزها در ایران حدود ۱۲ میلیون فعال دارد. بیش از ۸۰ درصد فعالین این بازار آموزش ندیده‌اند و همین موضوع رمزارزها را به بمب ساعتی تبدیل کرده است.

بورس که سقوط کرد علاوه بر مردم، برخی از کارشناسان که مدرس بورس و مشاوره سرمایه‌گذاری در این بازار بودند تحلیلگر ارزهای دیجیتال شدند. دوره‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با وعده سودهای نجومی برگزار شد از مردم داغ دیده بورس استقبال کردند. با شیوع بیماری کویید۱۹ کار به پکیج فروشی کشید و کسب و کار آموزش دهندگان سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها سکه شد.

دوره آموزشی ۳۰۰ میلیونی!

پکیج‌های آموزش ارز دیجیتال به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود و حتی در مواردی قیمت این پکیج‌ها به ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هم رسیده است. قیمت‌های عجیب و غریب دوره‌های آموزشی رمزارزها در ایران بی‌سابقه نبود اما حالا برخی از آموزش‌ دهندگان دوره‌های ۳۰۰ میلیون تومانی برگزار می‌کنند.

این در حالیست که قیمت دوره‌های آموزش خصوصی مدرسان معروف این حوزه بین ۵ تا ۱۵ میلیون تومان است. حتی برخی آکادمی‌ها دوره‌های ارزان‌تر در محدوده قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان هم برگزار می‌کنند.

برگزار کنندگان این دوره ادعا می‌کنند ظرفیت دوره تکمیل شده و این دوره مناسب کسانی است که بالای ۲۰۰ هزار دلار سرمایه دارند. این دوره موضوع خاصی ندارد و به نظر می‌رسد هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی‌اش باید با رمزارز پرداخت شود.

برگزاری دوره ۳۰۰ میلیون تومانی ارز دیجیتال

یک آکادمی سرمایه‌گذاری این دوره را برگزار می‌کند و ثبت‌نام کنندگان قبل از شروع دوره باید در مصاحبه‌ای حضوری قبول شوند.

برگزارکنندگان این دوره در مکالمه تلفنی با تجارت‌نیوز گفتند: «این دوره سالی یک بار برگزار می‌شود و ما مشاور شما در امور سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها هستیم و برای شما سبد سرمایه‌گذاری می‌چینیم.»

به نظر می‌رسد برگزارکنندگان دوره ۳۰۰ میلیون تومانی بیش از آنکه قصد آموزش سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را داشته باشند مانند سیگنال فروشان عمل می‌کنند.

ابزار پرداخت جدید

باید قبول کنیم که ارزهای دیجیتال جای خود را در اقتصاد کشور باز کردند. این روزها از املاک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی تا خودروهای لوکس با ارز دیجیتال معامله می‌شوند. حتی رمال‌ها هم از مشتریان خود ارز دیجیتال می‌گیرند.

رئیس پلیس فتا پایتخت هم می‌گوید: «در مواردی شاهد این قضیه بودیم که رمالان و دعانویسان ارز دیجیتال و طلا از مشتریان خود گرفتند.»

حتی موسسات مهاجرتی رمزارز دریافت می‌کنند و در ازای ۲ بیت‌کوین اقامت دائم دومنیکا به مهاجران می‌فروشند. «با یک بیت‌کوین اقامت السالوادور و با دو بیت‌کوین ویزای دائم دومنیکا بگیرید!»

حتی برخی از مشاوران سرمایه‌گذاری در ازای مشاوره آنلاین رمزارز دریافت می‌کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار