فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۹۸۴۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معامله‌گران بازار رمزارز منتظر موقعیتی برای ورود هستند

معامله‌گران بازار رمزارز منتظر موقعیتی برای ورود هستند

بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها سطوح حمایت نزدیک خود را حفظ می‌کنند، اما معامله‌‌گران به دنبال محرکی برای بالا بردن قیمت هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز : بازار رمزارز آخر هفته آرامی را سپری کرد. گفتنی است همچنان ادامه حرکت قیمت در ۵ سپتامبر ادامه دارد و بعید است که محرک جدیدی از سمت بازارهای سهام ایالات متحده، به بازار کریپتو اعمال شود.

دیدگاه حاکم بر بازار رمزارز

با این حال، تصویر صعودی بازار کمی مبهم به نظر می‌رسد، زیرا بحران انرژی در اروپا، یورو را در مقابل دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح دو دهه اخیر رسانده است. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) که همبستگی معکوس با بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال دارد، برای اولین بار از ژوئن ۲۰۰۲ به بالای ۱۱۰ رسید.

یکی از علامت‌های مثبت در میان همه این هنجارها این است که بیت‌کوین (BTC) در چند روز گذشته جایگاه ۱۹هزار و ۵۰۰ دلار خود را حفظ کرده و نزدیک به سطح روانی ۲۰۰۰۰ دلار معامله می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران از لحاظ سنتمینت وحشت زده نیستند و وارد موقعیت‌های عجولانه نمی‌شوند.

سوال اینجاست، آیا گاوها بازار می‌توانند بیت‌کوین را به بالای ۲۰هزار دلار ببرند و در آن سطح قیمت حفظ کنند؟

BTCUSDT 2022 09 06 13 04 37

روند بیت‌کوین

بیت‌کوین در چند روز گذشته در محدوده نسبی بین ۱۹۵۲۰ تا ۲۰۵۷۶ دلار درگیر بوده است. این نشان دهنده عدم پیروزی در بین جبهه گاوها و خرس‌های بازار رمزارز است. اگرچه گاوها در این مدت مشغول خرید و حمایت قیمت بودند، اما نتوانسته‌اند مقاومت نزدیک قیمت را از میان بردارند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (20775 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو منفی احتمال شکست را به زیر ۱۹۵۲۰ دلار افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، بیت‌کوین می‌تواند به منطقه حمایت قوی بین ۱۸۹۱۰ تا ۱۸۶۲۶ دلار سقوط کند.

انتظار می‌رود خریداران با تمام توان از این منطقه دفاع کنند. اگر بازگشت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه انجام شود، بیت‌کوین می‌تواند به میانگین متحرک ۵۰ روزه (SMA) (22253 دلار) برسد. گفتنی است گاوها باید این مانع را برطرف کنند تا رالی احتمالی قیمت به ۲۵۲۱۱ دلار باز شود.

برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر ۱۸۶۲۶ دلار کاهش دهند، بیت‌کوین می‌تواند حمایت مهمی را در ۱۷۶۲۲ دلار دوباره آزمایش کند. عبور قیمت به زیر این حمایت می‌تواند نشانه از سرگیری روند نزولی بلند مدت باشد.

ETHUSDT 2022 09 06 13 04 44

روند اتریوم

اتریوم از ۳۱ آگوست بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۰۵ دلار) و الگوی خط گردن سر و شانه درگیر بود، اما توانست از این الگو خارج شود.

اگر خریداران، قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ببرند و بتوانند آن‌ را حفظ کنند، رسیدن اتریوم به مقاومت مهم در سطح ۱۷۰۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود. گفتنی است، این سطح مهمی است که باید مراقب آن باشیم. زیرا شکستن و بسته شدن کندل بالای آن می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که گاوهای بازار رمزارز دوباره کنترل را در دست دارند. سپس اتریوم می‌تواند تا ۲۰۳۰ دلار صعود کند.

اگر قیمت از میانگین متحرک پایین بیاید و به زیر ۱۴۲۲ دلار برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، اتریوم ممکن است به ۱۲۸۰ دلار کاهش یابد. انتظار می‌رود گاوها با قدرت از این سطح دفاع کنند، اما اگر خرس‌ها بر آنها غلبه کنند، این کاهش می‌تواند به ۱۰۵۰ دلار برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار