فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۲۶۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خدمات وام‌دهی رمز ارزی در کشور تایلند ممنوع می‌شود

خدمات وام‌دهی رمز ارزی در کشور تایلند ممنوع می‌شود

همزمان با افزایش نظارت جهانی بر مبادلات رمز ارزها، کشور تایلند نیز در ممنوع کردن خدمات وام‌دهی و سهامداری در بازار ارز دیجیتال به کشور سنگاپور می‌پیوندد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند در تاریخ سوم جولای ، ممنوعیت صرافی‌های رمز ارز را از ارائه خدمات وام‌دهی و سهام به مشتریان اعلام کرد.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که اداره پول سنگاپور (MAS) اقدامات جدیدی را برای حمایت از سرمایه گذاران منتشر کرد. MAS ممنوعیت‌هایی را اعلام و صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سنگاپور را از ارائه خدمات وام و سهام به مشتریان منع کرد.

SEC تایلند حفاظت از سرمایه‌گذاران را در اولویت قرار می‌دهد

مانند سنگاپور، اقدام این نهاد تنظیم کننده در تایلند نشان می‌دهد که حمایت از سرمایه‌گذاران را در اولویت قرار داده است. با این حال، برخلاف سرمایه‌گذاران خرد، این ممنوعیت صرافی‌های رمز ارزی را از فروش سهام و دادن وام‌های کریپتویی به مشتریان سازمانی منع نمی‌کند.

علاوه بر این، SEC تایلند یک سلب مسئولیت اجباری درباره خطرات معاملات معرفی کرد. صرافی‌های ارزهای دیجیتال باید افشای ریسک‌های معاملاتی را به زبانی واضح و جامع برای مشتریان بازگو کنند. در سلب مسئولیت آمده است: رمز ارزها ریسک بالایی دارند. لطفاً خطرات معامله ارزهای دیجیتال را به طور کامل مطالعه کنید، زیرا ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید.

علاوه بر این، اپراتورهای صرافی رمز ارز باید اطمینان حاصل کنند که مشتریان قبل از رضایت به استفاده از خدمات، از خطرات بالقوه تجارت کریپتو آگاه هستند.

همچنین، آنها باید ارزیابی‌های لازم را برای تعیین میزان سرمایه‌گذاری کاربران در ارزهای دیجیتال انجام دهند. رگولاتور تایلند برای اولین بار رمزنگاری را به عنوان یک روش پرداخت در مارس 2022 ممنوع کرد و این طرح از اول آپریل 2022 اجرایی شد.

این رگولاتور به نگرانی‌هایی در مورد خطرات بالقوه بی‌ثباتی مالی که ارزهای دیجیتال ممکن است در اقتصاد کشور ایجاد کنند اشاره کرد. همچنین به موضوع خطر از دست دادن ارزش دارایی به دلیل نوسانات بالای قیمت، سرقت سایبری و انتشار داده‌های شخصی به عنوان دلایل ممنوعیت پرداخت‌های رمز ارزی نیز تاکید کرد.

علاوه بر این، SEC تایلند گفت که ارزهای دیجیتال ممکن است به فرآیند پولشویی کمک کنند. گفتنی است، این اقدام SEC تایلند به دنبال اعلام مقامات پولی سنگاپور (MAS) در سوم جولای صورت گرفت.

این تنظیم کننده مالی، صرافی‌های رمز ارزی را موظف کرد تا قبل از پایان سال 2023 تمام دارایی‌های مشتریان را به یک فضای امن منتقل کنند. هدف از این اقدام، جلوگیری از ادغام وجوه مشتریان و کاهش خطر بحرانی مانند FTX است.

صرافی‌های کریپتو با عواقب فروپاشی FTX روبرو می‌شوند

در سه ماهه چهارم سال 2022، FTX باوجود میلیاردها دلار دارایی مشتریان، سقوط کرد. افشاگری‌های بیشتر نشان داد که این صرافی سرمایه‌های مشتریان را به شرکت همتایش، Alameda Research، منتقل کرده بود.

شکست FTX بر بازار کریپتو تأثیر گذاشت و بازار نزولی موجود را تشدید کرد، به‌طوری که قیمت دارایی‌های رمز ارزی را نزولی‌تر کرد. اثر سقوط صرافی‌ها باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های متمرکز روی رمز ارز، با پرونده‌های ورشکستگی رو به رو شده و همچنین ورود نهادهای نظارتی به این فضا را افزایش دهد.

تنظیم‌گران در سراسر جهان از فاجعه FTX به عنوان مطالعه موردی در ارائه اقدامات جدید برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر خطر ضرر وجوه استفاده کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار