فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۴۶۵۸۰۲

شروع قرمز بورس در روز چهارشنبه / افت ۳۶ هزار واحدی شاخص با عرضه نمادهای شاخص‌ساز

شروع قرمز بورس در روز چهارشنبه / افت 36 هزار واحدی شاخص با عرضه نمادهای شاخص‌ساز

در یک ساعت نخست معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه 8 مرداد، شاخص کل با افتی 36 هزار واحدی به محدوده یک میلیون 904 هزار واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی 36هزار واحدی به کانال یک میلیون و 904 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. افت 1.8 درصدی شاخص در حالی رخ داده که شاخص کل هم‌وزن تنها 0.2 درصد افت داشته است.

1 1 38
در جریان یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از 663 هزار معامله صورت گرفته که طی آن 2 میلیارد و 533 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 54 هزار میلیارد ریال داد و ستد شده‌اند. فشار عرضه در نمادهای بزرگی نظیر فولاد، فارس و فملی و همچنین نمادهای پالایشی شپنا، شتران و شپندر موجب شده تا شاخص کل بیش از 35 هزار واحد افت را تجربه کند. باید دید آیا شاخص کل به سطح حمایتی یک میلیون و 900 هزار واحدی واکنش نشان می‌دهد یا خیر. در ابتدای هفته نیز شاخص به مرز یک میلیون و 900 هزار واحدی رسید اما بلافاصله روند صعودی به خود گرفت. در جریان معاملات امروز فرابورس نیز منفی بودن معاملات کگهر، صبا و شاوان موجب افت 100 واحدی شاخص این بازار شده است.

1 2 33

اگر چه معاملات امروز در گروه فراورده‌های نفتی، خودرویی و سیمانی با فشار عرضه مواجه شده است، اما اکثر نمادهای گروه مواد غذایی و انبوه‌سازی در محدوده مثبت و نزدیک صف خرید معامله می‌شوند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که از صبح امروز عرضه اولیه نماد «غزر» آغاز شده و ثبت سفارش تا ساعت 11 و 30 دقیقه ادامه خواهد داشت. همچنین امروز نیز نمادهای پرتقاضای شستا، خساپا و خودرو بعد از ساعت 12 و 30 دقیقه معامله خواهند شد.

روز گذشته شاخص کل بورس در حالی رشدی 8 هزار واحدی را به ثبت رساند که در نیمه دوم بازار فشار عرضه در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بسیار شدید بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.