فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۲۶۰۴

نروژ فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نروژ فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

نخست وزیر نروژ تاکید کرد که کشورش از اواسط هفته آینده فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهند شناخت.

به گزارش تجارت‌نیوز،  شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «یوناس گار استوره»، نخست وزیر نروژ ضمن اعلام این که کشورش از سه شنبه هفته آینده فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت خواهد شناخت، تاکید کرد که بدون به رسمیت شناختن کشور فلسطین، صلح در منطقه خاور میانه برقرار نخواهد شد.

استوره با بیان این که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به معنای پشتیبانی از نیروهای میانه رو است که به گفته وی، نقش آنها در درگیری پایدار کاهش یافته، اعلام کرد که یک پیام محکم را به سایر کشورها می دهند تا کار نروژ و شمار دیگری از کشورهای اروپایی را دنبال کنند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

نخست وزیر نروژ ضمن تاکید بر این که هدف کنونی تشکیل یک کشور فلسطینی دارای انسجام سیاسی بر پایه تشکیلات خودگردان بوده، خاطر نشان ساخت که به رسمیت شناختن کشور فلسطین ممکن است به از سر گیری روند دستیابی به راه حل دو کشوری منجر شود و شتاب بیشتری به آن بدهد.

استوره ضمن اعلام این که جنگ کنونی در نوار غزه بر اهمیت دستیابی به صلح و ثبات مبتنی بر حل و فصل مسئله فلسطین تاکید می کند، همچنین عنوان کرد که به باور وی، راه حل دو کشوری به نفع رژیم صهیونیستی است.

در همین حال، وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که مقامات فلسطین و رژیم صهیونیستی را در جریان تصمیم دولت این کشور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین قرار داده است.

شایان ذکر است که نروژ پس از بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان، رومانی، اسلواکی و سوئد، دهمین کشور عضو اتحادیه اروپا به شمار می آید که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد و انتظار می رود اسپانیا و جمهوری ایرلند نیز امروز اقدام مشابهی انجام دهند.

این در حالی است که تا ماه جاری میلادی، ۱۴۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل متحد، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته بودند.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.