فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۶۴۴۵۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیت‌کوین سقوط کرد! / ۲ پیش‌بینی از آینده بازار رمزارزها

بیت‌کوین سقوط کرد! / ۲ پیش‌بینی از آینده بازار رمزارزها

بیت‌کوین محدوده حمایت مهم ۴۰ هزار دلار را از دست داد و حالا در محدوده ۳۹ هزار دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین تا کجا می‌ریزد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیت‌کوین محدوده ۴۰ هزار دلار را از دست داد و حالا در محدوده ۳۹ هزار دلار معامله می‌شود. بازار رمزارزها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرد و ارزش بازار به هزار و ۸۰۰ میلیارد دلار رسید.

هفته گذشته بود که در رابطه با فرارسیدن هاوینگ میانی بیت‌کوین و احتمال افزایش عرضه هشدار دادیم. گفتیم هاوینگ هر چهار سال اتفاق می‌افتد و آخرینش در سال ۲۰۲۰ بود پس فعلا منتظر هاوینگ بیت‌کوین نباشید اما از منظر تاریخی حدود ۵۱۵ تا ۵۴۵ روز بعد از هاوینگ عرضه بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کند. به این رویداد هاوینگ میانی یا mid halving می‌گویند.

شرکت تحلیل داده sentiment در توئیتی نسبت به افزایش عرضه از منظر تاریخی هشدار داد اما گفت فعلا بازار گارد صعودی دارد. کارشناسان بازار رمزارزها اما می‌گویند شرایط بازار تغییر کرده و هاوینگ میانی اتفاق نمی‌افتد.

به هر حال بازار ریزش کرد و حالا بیت‌کوین در محدوده ۳۹ هزار دلاری قرار دارد. حالا محدوده حمایت مهم بیت‌کوین ۳۷ هزار دلار است و اگر این محدوده از دست برود احتمال ریزش تا ۳۵ هزار دلار و بعد ۳۲ هزار دلار وجود دارد.

اما یکی از بنیان‌گذاران شرکت تحلیل داده Glassnode می‌گوید قیمت بالا برای بیت‌کوین اجتناب نا‌پذیر است. یان آلمان، عقیده دارد که بیت‌کوین در بلندمدت روندی صعودی دارد. همچنین او عقیده دارد افزایش قیمت بیت‌کوین براساس تحلیل تاریخی از زیر ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود.

از طرفی چند روز پیش همین شرکت گزارشی از مقدار بالای بیت‌کوین‌های انباشت شده توسط کیف پول‌های بزرگ منتشر کرد. براساس این گزارش عرضه بیت‌کوین در شش ماه گذشته کاهش پیدا کرده است. اما عرضه در ۲۱۴ روز گذشته با نزدیک شدن به هاوینگ میانی افزایش یافت.

اما آلمان عقیده دارد فروش بیت‌کوین به زودی کاهش پیدا می‌کند.

سناریو نزولی

یک استراتژیست و معامله‌گر معروف با نام مستعار DonAlt عقیده دارد بازار به یک اصلاح عمق نزدیک می‌شود.

«من فکر می‌کنم که روند بازار نزولی است. ما یک موج صعودی داشتیم و برخی آلت‌کوین‌ها رشد کردند. دقیقا زمانی که مردم هیجانی می‌شوند و به جای بیت‌کوین اتریوم، آلت‌کوین می‌خرند بازار جا می‌ماند.»

این معامله‌گر عقیده دارد ریزش بیت‌کوین از محدوده ۴۵ هزار دلار مانند همان ریزش معروف نوامبر سال گذشته است. همان زمانی که بیت‌کوین از سقف تاریخی ۶۹ هزار دلار روند نزولی چند ماهه خود را شروع کرد.

این استراتژیست عقیده دارد برای شروع روند صعودی بیت‌کوین باید محدوده مهم ۴۷ هزار دلار را پشت سر بگذارد. کف قیمت بیت‌کوین را هم ۳۳ هزار دلار می‌داند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار