فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۵۸۳۴۴

بازداشت فروشندگان واکسن کرونا/ انتقاد از افرادی که واکسن قاچاق تزریق کردند

بازداشت فروشندگان واکسن کرونا/ انتقاد از افرادی که واکسن قاچاق تزریق کردند

تعدادی از فروشندگان واکسن قاچاقی کرونا بازداشت شدند. سخنگوی ستاد ملی کرونا از کسانی که واکسن‌های ۲۵ میلیون تومانی فایزر را خریدند و تزرق کردند، انتقاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا رئیسی، گفت: هر واکسنی هر قیمتی داشته باشد، دولت می خرد و رایگان به مردم می‌دهد. آنهایی که اند واکرفته‌سن خریده‌اند، اشتباه کرده‌اند.

وی افزود: واکسن فایزر که در دمای منهای ۷۰ درجه باید نگهداری شود، چطور به ایران رسیده است؟ اگر درجه حرارت به ۱۰ درجه زیر صفر برسد، واکسن از بین رفته. ممکن است دوباره یخ زده باشد ( همشهری ).

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها صف واکسن کرونا و کندی فرایند واکسناسیون انتقاداتی را برانگیخته است. کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، امروز در اشاره به کاهش صف‌های طولانی تزریق واکسن برای سالمندان افزود: تعداد مراکز واکسیناسیون در تهران دو برابر شده و در شهرستان‌ها هم افزایش پیدا کرده است. مراکز تزریق خودرویی راه اندازی شده و مراکز تجمیعی تزریق مجددا راه اندازی شده است. امروز در بسیاری مراکز با توزیع مناسب واکسن و افزایش مراکز واکسیناسیون، این فرایند به راحتی و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. البته در روزهای نخست هفته گذشته و با مراجعه افراد بدون نوبت و نگران از کمبود واکسن مشکلاتی ایجاد شد.

وی تاکید کرد: تا زمان حصول به ایمنی جمعی که در حدود ۶۰ میلیون نفر برآورد شده، واکسیناسیون با توزیع واکسن در شبکه‌های بهداشتی، عمومی و رایگان خواهد بود. قیمتگذاری هم برای خرید وزارت بهداشت از شرکت‌های تولیدکننده است.

مدیرکل روابط عمومى وزارت بهداشت با اشاره به تولید واکسن‌های ایرانی گفت: ما سبد واکسیناسیون داریم که شامل واکسن‌های وارداتی و تولید داخل است اما واکسن‌های داخلی حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت واکسیناسیون را به خود اختصاص می‌دهند. روند واردات واکسن هم ادامه خواهد داشت چون واکسن‌هایی از پیش خریداری شده‌اند. امیدواریم طرف‌های خارجی بر اساس تعهد و جداول پیش‌بینی شده این محموله واکسن را در اختیار کشور ما قرار دهند ( فارس ).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.