فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۱۶۵

افزایش قطعی حتمی برق صنایع خراسان به دو روز

افزایش قطعی حتمی برق صنایع خراسان به دو روز

به گفته رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی قطعی حتمی برق واحدهای صنعتی در خراسان به دو روز در هفته افزایش یافته و در واحدهای بزرگ سیمانی و فولادی حتی روزهایی که قطعی برق وجود ندارد حداکثر ۱۵درصد برق موردنیاز تامین می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

محمدرضا توکلی زاده، رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی شرایط تامین برق صنایع را در استان خراسان ناگوار دانست و در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: می‌توان گفت شرایط دیگر قابل مدیریت هم نیست؛ پیش‌تر اگر مشکل قطعی برق در استان وجود داشت کارخانه‌ها تلاش می‌کردند با اتخاذ راهکارهایی تولید را حتی شده با راندمان ۵۰درصد ادامه دهند اما امروز انجام این کار به ویژه برای صنایع بزرگ و انرژی‌بر مانند سیمان و فولاد بسیار مشکل شده و تولید را حداکثر با راندمان ۲۰درصد پیش می‌برند.  

وی افزود: این وضعیت بحرانی از نیمه دوم تیرماه آغاز شده و روزبه‌روز هم تشدید می‌شود. 

توکلی زاده خاطرنشان کرد: قطعی حتمی برق واحدهای صنعتی در خراسان به دو روز در هفته افزایش یافته و البته این برای واحدهای کوچک و متوسط است و در واحدهای بزرگ حتی روزهایی که قطعی برق وجود ندارد حداکثر ۱۵درصد برق موردنیاز آنها تامین می‌شود و با این میزان برق امکان تولید وجود ندارد و فقط واحد تعطیل نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: تعطیلی یک واحد تنها به معنای توقف تولید در آن نیست بلکه می‌تواند به بهای تامین نشدن مواد اولیه تولید صنایع دیگر تمام شود. 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: صنایع از نظر قانونی این حق را دارند که موضوع را به محاکم قضایی ارجاع دهند و حق خود را در زمینه دریافت انرژی براساس قانون مطالبه کنند اما در کشور ما رویه غالب این است که صنایع چنین بحران‌هایی را با تعامل و تسامح پشت سر می‌گذارند.  

وی یادآور شد: البته کمبود برق یک مشکل زیرساختی است و به واقع نمی‌توان تمام مشکلات را برآمده از عملکرد یک وزارتخانه دانست اما به هر حال کشور دیگر بیش‌تر از این تحمل ناترازی برق را ندارد و تداوم این شرایط به توقف تولید می‌انجامد و این در حالی است که تنها صنعت دارد بار کمبود برق در تابستان را بر دوش می‌کشد در حالی که ناترازی مشکل تمام کشور است. 

 

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.