فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۹۰۳

اطمینان بازارها از تصمیم فدرال رزرو قیمت طلا را صعودی کرد

 اطمینان بازارها از تصمیم فدرال رزرو قیمت طلا را صعودی کرد

قیمت طلا با افزایش اطمینان از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا‌ در ماه سپتامبر، روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت‌های طلا در روز چهارشنبه (3 مرداد) افزایش یافت، چراکه با تغییر تمرکز سرمایه‌گذاران به سوی داده‌های اقتصادی آمریکا که قرار است طی این هفته منتشر شود و می‌تواند سیگنال جدیدی درباره زمان‌بندی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه کند، شاخص دلار با کاهش همراه شد.

 قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت 17:19 به وقت ایران 0/7 درصد رشد داشت و به سطح 2425 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی فلز زرد نیز با افزایش 0/8 درصدی به 2426 دلار رسید.

جیم ویکاف، تحلیل‌گر ارشد بازار در کیتکو مِتالز، اعلام کرده: «شاخص دلار ضعیف‌تر،‌ قیمت‌های پایین‌تر سهام‌های آمریکا و قیمت‌های بالاتر نفت،‌ در حال حمایت از افزایش علاقه به طلا و نقره هستند.»

شاخص دلار با کاهش 0/2 درصدی همراه شده و همین امر خرید طلا توسط دارندگان دیگر ارزها را جذاب‌تر کرده است. در این میان شاخص نزدک با بیشترین افت همراه شده است.

سرمایه‌گذاران مشتاق گزارش اقتصادی آمریکا درباره تولید ناخالص داخلی برای سه‌ماهه دوم هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود. همچنین گزارش شاخص هزینه‌های مصرف شخصی که روز جمعه منتشر می‌شود،‌ می‌تواند بینش بهتری درباره مسیر نرخ‌های بهره ارائه دهد.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در اِوِربَنک، اعلام کرده: «عامل اصلی که در حال حاضر به قیمت طلا کمک می‌کند، انتظارات بازار از این موضوع است که فدرال رزرو تصمیم بگیرد زودتر از سپتامبر به کاهش نرخ بهره اقدام کند.»

گافنی افزود: «همچنین تصمیم هند برای کاهش مالیات واردات بر طلا و نقره در حال کمک به این روند است، چراکه این اتفاق به افزایش تقاضا منجر می‌شود.»

در حال حاضر بازارها 100 درصد اطمینان دارند که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بازارها همچنین به شکل دقیق تغییرات در کمپین انتخاباتی آمریکا را زیر نظر دارند، چراکه انتظار می‌رود کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان نامزد حزب دموکرات در جهت تقابل با دونالد ترامپ انتخاب شود.

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.