فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۲۹۱

تعرفه واردات آیفون ۱۶ احتمالا ۵۰ درصدی است

تعرفه واردات آیفون ۱۶ احتمالا ۵۰ درصدی است

اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

 با معرفی خانواده آیفون۱۶ و وعده وزیر جدید ارتباطات درباره پیگیری حل مشکل ممنوعیت آیفون، موضوع رفع ممنوعیت واردات و رجیستری آیفون۱۴ به بعد جدی‌تر شده است.

 عبدالمهدی اسدی، رئیس انجمن تلفن همراه ایران با اشاره به جلساتی که دولت اخیرا درباره این مساله برگزار کرده و موضوعات مطرح‌شده در این جلسات می‌گوید دولت جدید در این موضوع انعطاف دارد و احتمال برداشته شدن ممنوعیت‌های مذکور بیش از پیش شده است.

البته آن طور که اسدی می‌گوید، برداشته شدن ممنوعیت آیفون منوط به تغییر در میزان تعرفه واردات است: «اگر قرار باشد که ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون برداشته شود نیاز به بعضی تغییرات گمرکی دارد. تعرفه گمرکی واردات باید افزایش پیدا کند و چند نهاد، وزارتخانه، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و... درگیر این موضوع خواهند شد.»

 اسدی پیش‌بینی می‌کند: «اگر قرار باشد واردات آیفون ۱۴ به بعد را باز کنند مجددا افزایش تعرفه می‌دهند و بعد واردات آزاد می‌شود. یعنی تعرفه‌ای که الان ۲۰ تا ۳۰ درصد است بیشتر می‌شود. آن‌چه که من در جلسات متوجه شدم این است که تعرفه واردات تجاری ۴۰ تا ۵۰ درصدی برای آیفون ۱۴ به بعد در نظر گرفته خواهد شد. تعرفه واردات مسافری هم طبق قاعده تقریبا دو برابر تعرفه تجاری خواهد بود.»

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.