حجم ویدیو: ۲۶.۹۵M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۰ دانلود ویدیو

در نشست کاربردهای هوش مصنوعی با میزبانی «تجارت‌نیوز» مطرح شد:

کاربرد های هوش مصنوعی / هوش مصنوعی تهدیدی برای انسان‌ها به حساب می‌آید؟

حامد اناری حامد اناری

کاربرد های هوش مصنوعی امروزه طیف وسیعی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود؛ با این حال این حد از نفوذ، باعث ترس و نگرانی بعضی از صاحبان مشاغل شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نشستی با عنوان بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در رسانه و روابط عمومی به میزبانی و راهبری پایگاه خبری تجارت‌نیوز در دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت نمایشگاه دانشکده علوم ارتباطات در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

در این نشست مهرداد توکلی مدیرعامل ابرکلاس، ابوذر صفاریان مدیرعامل موسسه تولید فیلم الهام و نوید ایران‌بهار دبیر سرویس استارتاپ و رمزارز تجارت‌نیوز حضور داشتند. جمع قابل توجهی از دانشجویان مشتاق به موضوع نیز به عنوان مخاطب در این نشست علمی و تخصصی حضور پیدا کردند.

از آنجا که شناسایی کاربرد های هوش مصنوعی از الزامات فضای کسب و کار به حساب می‌آید، لازم است دانشجویان قبل از ورود به دنیای کار از کاربرد های هوش مصنوعی آگاهی پیدا کنند. از مواردی که می‌تواند در رساندن این آگاهی کاربرد داشته باشد ایجاد و برگزاری نشست‌های تخصصی و هم اندیشی در خصوص موضوع کاربرد های هوش مصنوعی است.

کاربرد های هوش مصنوعی و تاثیرهای آن

کاربرد های هوش مصنوعی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را دربر می‌گیرد به شکلی که بسیاری از فعالان حوزه‌های مختلف کاری و حرفه‌ای نسبت به آینده شغلی خود ابراز نگرانی کرده‌اند؛ چراکه این تصور وجود دارد که کاربرد های هوش مصنوعی در این سطح باعث از بین بردن بسیاری از جایگاه‌های شغلی و حرفه‌ای می‌شود.

این روزها فرق نمی‌کند در چه حوزه‌ای مشغول به کار هستید؛ بدون تردید در آن حوزه کاری متوجه کاربرد های هوش مصنوعی به شکل گسترده شده‌اید.

آینده کاربرد های هوش مصنوعی چیست؟

سخنرانان این نشست هر کدام با تشریح وضعیت کاربرد های هوش مصنوعی در حرفه خود درباره آینده آن به ابراز نظرات خود پرداختند.

مهرداد توکلی با اشاره به قدرت هوش مصنوعی آینده این هوش را فراگیر ارزیابی و اعلام کرد در آینده کاربرد های هوش مصنوعی بسیار گسترده خواهد شد و از این رو جای بسیاری از مشاغل یا حتی همه آنها را خواهد گرفت.

ابوذر صفاریان نیز با اشاره به کاربرد های هوش مصنوعی در عرصه فیلم سازی اعلام کرد بعید می‌داند این هوش قابلیت و توانایی حذف مشاغل به طور کامل را داشته باشد.

نوید ایران‌بهار نیز با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در حوزه رسانه و ارتباطات اعلام کرد در حال حاضر کاربرد های هوش مصنوعی در این حوزه ارزشمند و کاراست و بدون تردید نقش هوش مصنوعی در آینده نیز بسیار بیشتر از امروز خواهد بود؛ اما نباید به هوش مصنوعی به چشم یک تهدید نگاه کنیم بلکه کاربرد های هوش مصنوعی کمک‌رسان انسان‌ها در آینده خواهد بود.

بهزودی ویدئو کامل این نشست در کانال یوتیوب و آپارات تجارت‌نیوز منتشر خواهد شد.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.