کد مطلب: ۵۸۱۳۵۹

برای کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم

برای کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم

در این مقاله سعی کردیم به سؤال برای کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم پاسخ دهیم و با منابع مهم کنکور هنر آشنا شویم.

رشته‌های هنری طرفداران زیادی در کنکور سراسری دارد و بسیاری از افراد خواستار ادامه تحصیل در رشته‌های محبوب هنر همچون عکاسی، نقاشی، موسیقی، سینما، گرافیک و … هستند. برخلاف تصور بسیاری از دانش آموزان قبولی در رشته هنر خصوصاً در دانشگاه‌های برتر کار آسانی نیست. کنکور هنر شامل دو مرحله آزمون کتبی و عملی هستند که هر یک نیاز به آماده‌سازی ویژه‌ای دارند و تنها دانش آموزانی که برنامه‌ریزی دقیقی برای کنکور هنر داشته باشند می‌توانند. موفق شوند. اینجاست که سؤال چگونه برای کنکور هنر درس بخوانیم پیش می‌آید. ما در اینجا سعی می‌کنیم مهم‌ترین منابع کنکور هنر را برای دروس تخصصی و عمومی معرفی کنیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

IMG 20210920 102652

مهم‌ترین دروس کنکور رشته هنر کدام‌اند؟

مانند سایر رشته‌ها، کنکور کتبی هنر نیز شامل دروس عمومی و تخصصی می‌شود. برای همه رشته‌های هنر ۵ درس عمومی زبان انگلیسی، زبان عربی، ادبیات فارسی و دین و زندگی مشترک هستند. دروس تخصصی رشته هنر نیز شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد می‌شود. خوشبختانه برای همه این دروس منابع مطالعاتی و کتاب‌های کنکوری مناسبی در دسترس دانش آموزان قرار دارد. بنابراین برای پاسخ به سؤال برای کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم می‌توانیم گزینه‌های زیادی را پیشنهاد دهیم. اما پیش از آن بهتر است برای برنامه ریزی بهتر در کنکور هنر با بودجه بندی و ضریب دروس کنکور هنر آشنا شویم.

ضرایب دروس رشته هنر چند است؟

با توجه به اینکه رشته هنر دارای زیر گروه‌های فراوانی است، ضریب دروس تخصصی این رشته در هر زیر گروه متفاوت است. با این حال در رشته‌های اصلی زیر گروه ۱ و ۲ که طرفداران بیشتری دارند درک عمومی هنر با ضریب ۴، خلاقیت تصویری با ضریب ۴ و درک عمومی ریاضی - فیزیک با ضریب ۳ مهم‌ترین دروس هستند. خلاقیت نمایشی در رشته‌های سینما و تئاتر و به طور کلی هنرهای نمایشی ضریب ۴ دارد. همچنین خلاقیت موسیقی نیز در رشته‌های مرتبط با موسیقی ضریب ۴ دارد و مهم‌ترین درس برای این زیر گروه‌ها محسوب می‌شود. خواص مواد و ترسیم فنی در اکثر زیر رشته‌ها ضریب ۱ دارند و نسبت به سایر دروس از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

در دروس عمومی، ادبیات با ضریب ۴ مهم‌ترین درس کنکور هنر است. موفقیت و کسب درصد بالا در این درس می‌تواند شانس شما برای قبولی در آزمون سراسری هنر را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. فرهنگ و معارف اسلامی یا دین زندگی با ضریب ۳ درس دیگری است که باید برنامه ویژه‌ای برای آن داشته باشید. زبان خارجه و زبان عربی نیز با ضریب ۲ در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. خوشبختانه انتشارات مختلفی همچون انتشارات نشر الگو با ارائه کتاب‌های کمک درسی به شما کمک می‌کنند تا در کنکور هنر بتوانید در دروس عمومی به موفقیت دست پیدا کنید.

برای دروس اختصاصی کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

برای آمادگی در دروس اختصاصی کنکور هنر باید بیشتر روی منابع اصلی یعنی کتاب‌های درسی و کتاب‌های جامع هنر حساب باز کنید. برای درس درک عمومی ریاضی و فیزیک پیشنهاد می‌شود از منابع مشتری رشته ریاضی و تجربی در مباحث مشترک مانند کتاب ریاضی جامع خیلی استفاده کنید. متاسفانه منابع در این بخش بسیار اندک هستند. در درس درک عمومی هنر کتاب تاریخ هنر گامبریج و تاریخ هنر پرویز مرزبان و هنر در گذر زمان هلن گاردنر منابع مهمی هستند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

مهم‌ترین منبع کمک آموزشی خلاقیت نمایشی کتاب تاریخ سینما تألیف مسعود مهرابی است. مبانی هنرهای تجسمی اثر غلامحسین نامی و مبانی طراحی گرافیک از آرمین هوفمان نیز مهم‌ترین کتاب‌های خلاقیت تصویری و تجسمی محسوب می‌شوند. برای موفقیت در درس ترسیم فنی کنکور هنر پیشنهاد ما استفاده از کتاب منشور دانش سعید درویش و رسم فنی عمومی از احمد متقی پور است. تئوری موسیقی اثر مصطفی کمال پور تراب و ساز شناسی اثر پرویز منصوری از منابع مناسب درس خلاقیت موسیقی هستند. در نهایت برای درس خواص مواد نیز می‌توانید از کتاب‌های انتشارات آیندگان استفاده کنید. در سایت مارکا کتاب می‌توانید با مطالعه مقاله برای کنکور هنر چه کتابهایی بخوانیم اطلاعات بیشتری در مورد منابع کنکور هنر به دست آورید.

برای دروس عمومی کنکور هنر چه بخوانیم؟

خوشبختانه منابع دروس عمومی کنکور هنر بسیار بیشتر از منابع تخصصی آن است. همانطور که اشاره کردیم نشر الگو یکی از بهترین منابع برای دروس عمومی کنکور هنر است که برای تمامی دروس ادبیات، زبان عربی، زبان انگلیسی و دین و زندگی منابع خوبی را ارائه کرده است. کتاب‌های عمومی گاج از جمله ادبیات موضوعی گاج، دین و زندگی میکرو طبقه بندی جامع، گاج نقره‌ای عربی کامل نیز از منابع بسیار خوب دروس عمومی کنکور هنر هستند. زبان انگلیسی جامع مبتکران به همراه سری کتاب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مبتکران خصوصاً کتاب زبان دهم مبتکران می‌توانند گزینه مناسبی برای جمع‌بندی و مطالعه زبان هنر باشند.

IMG 20210920 102713

جمع‌بندی کنکور هنر با کتاب‌های الفبای کنکور انتشارات کارنامه

اگر به دنبال یک مجموعه کامل از کتاب‌های تست و جمع‌بندی هنر هستید، مجموعه کتاب‌های الفبای کنکور انتشارات کارنامه می‌تواند منبع خوبی برای شما باشد. انتشارات کارنامه از معدود انتشاراتی است که توجه ویژه‌ای به کتاب‌های تخصصی و عمومی رشته هنر داشته است و با تألیف چندین کتاب در این زمینه از بهترین منابع کنکور هنر محسوب می‌شود.

منابع کنکور هنر را از بهترین فروشگاه کتاب کمک آموزشی تهیه کنید

در این مقاله سعی کردیم به سؤال برای کنکور هنر چه کتاب‌هایی بخوانیم پاسخ دهیم و با منابع مهم کنکور هنر آشنا شویم. برنامه‌ریزی درست و انتخاب منابع مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا در آزمون کتبی کنکور هنر بالاترین امتیاز را کسب کنید و راه خود را برای ورود به بهترین دانشگاه‌های هنر ایران هموار سازید. فروشگاه آنلاین مارکا کتاب، بهترین فروشگاه کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی در ایران امکان خرید انواع منابع کنکور هنر را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید در کنار خرید آنلاین کتاب از مارکا کتاب از تخفیف‌های ویژه این فروشگاه نیز بهره‌مند شوید. بنابراین همین حالا با مراجعه به سایت مارکا کتاب و تهیه کتاب‌های کنکور هنر، خود را برای کسب رتبه برتر در آزمون سراسری آماده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نسترین

    سلام برای کنکورهنرکدوم کتاب هامهم هستن بخونم