خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۰۲۵۰

برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه/ ارسال اسامی متخلفان برای ناجا

برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه/ ارسال اسامی متخلفان برای ناجا

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن اشاره به برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه، گفت: تا پانزدهم خرداد، دو میلیون و ۸۵ هزار مورد نقض قرنطینه، با احتساب موارد تکراری، صورت پذیرفته که معادل ۲۲ درصد از کل مبتلایان به کروناست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بابک دین‌پرست معاون اقتصادی وزیر کشور، با تشریح گزارش آخرین وضعیت برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه، افزود: لیست اسامی تعداد ۲۰۸ هزار و۷۶۰ نفرمبتلاء به ویروس کرونا که موضوع نقض شرایط قرنطینه آنها تا اواسط اردیبهشت ماه، توسط وزارت بهداشت قطعی شناخته شده است، برای اعمال جریمه به ناجا اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی برای ۷۴۴۵۳ نفراز ناقضین قرنطینه توسط ناجا، برای دارندگان وسائط نقلیه صورت گرفته، افزود: نحوه اعمال جریمه مابقی ۱۳۴ هزار نفر ناقضین قرنطینه که فاقد وسیله نقلیه شخصی هستند، به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ارجاع شده است.

وی در مورد برخورد قانونی با ناقضین قرنطینه گفت: استعلام از دو میلیون و ۲۷۳ هزار و۵۷۳ نفر از مراجعین به ۱۰۶ دستگاه اجرایی، از طریق سامانه مدیریت مراجعین که از این تعداد، نتیجه استعلام دو میلیون و۲۵۲ هزار و۱۴۵ نفرمنفی(معادل ۹۹ درصد) و نتیجه استعلام ۲۱ هزار و۴۲۸ نفر(معادل یک درصد) مثبت بوده، از ورود آنها به داخل دستگاه‌های اجرایی ممانعت به عمل آمده است.

دبیر قرادگاه عملیاتی مبارزه با کرونا گفت: با مقایسه تعداد مبتلایان به بیماری کرونا با ناقضین قرنطینه دراستان‌های کشور، مشخص شد که استان‌های کهگیلویه وبویراحمد با ۴۳ درصد، ایلام با ۳۶ درصد وخراسان رضوی، گیلان و بوشهربا ۳۴ درصد، حائز بیشترین درصد نقض قرنطینه و استان‌های قم و خوزستان با ۲۴ درصد و سیستان و بلوچستان، همدان و تهران با ۲۵ درصد، در رتبه کمترین میزان نقض قرنطینه توسط مبتلایان به نسبت بیماران قرار دارند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.