کد مطلب: ۵۷۱۷۷۹

بررسی مزایای تحصیل در کشور زیبای ترکیه

بررسی مزایای تحصیل در کشور زیبای ترکیه

با توجه به اینکه ترکیه کشوری مهاجرپذیر است و رفتار خوبی نسبت به اتباع خارجی دارد؛ فرآیندهای مربوط به ادامه تحصیل در این کشور می‌تواند آسان‌تر از آنچه انتظار دارید یپش برود.

مزایای تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه به عنوان یکی از مقصدهای معروف و محبوب برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل شناخته می‌شود. شما برای ادامه تحصیل در این کشور بایستی شرایط و آیتم‌های متعددی را فراهم کنید. انواع دانشگاه‌های ترکیه‌ای در شهرهای گوناگون این کشور، رشته‌های درسی مختلف را با کیفیت و استانداردهای بالا ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه ترکیه کشوری مهاجرپذیر است و رفتار خوبی نسبت به اتباع خارجی دارد؛ فرآیندهای مربوط به ادامه تحصیل در این کشور می‌تواند آسان‌تر از آنچه انتظار دارید یپش برود. در ادامه این متن به شکل ویژه در خصوص مزایای تحصیل در ترکیه و شرایط ادامه تحصیل در این کشور خواهیم پرداخت.

تحصیل در رشته‌های پزشکی

رشته‌های دانشگاهی علوم تجربی به خصوص شاخه‌های پزشکی از جمله رشته‌های محبوب با متقاضیان بالا محسوب می‌شود. کشور ترکیه در چندین دانشگاه خود انواع رشته‌های علوم پزشکی را با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. از جمله معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه می‌توان گزینه‌های زیر را نام برد:

  • دانشگاه آک دنیز در شهر آنتالیا
  • دانشگاه دولتی قاضی عثمان پاشا در شهر توقات
  • دانشگاه دولتی قاضی در شهر آنکارا
  • دانشگاه مارمارا از نمونه دانشگاه‌های چند زبانه ترکیه
  • دانشگاه دولتی آنکارا (این دانشگاه بیشترین تسهیلات و خدمات رفاهی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد)
  • دانشگاه دولتی حاجت تپه در شهر آنکارا
  • دانشگاه یوکسک ایحتیساس

این ۷ دانشگاه نام برده شده از محبوب‌ترین دانشگاه‌های پزشکی ترکیه هستند که شاخه‌های مختلفی از علوم تجربی و پزشکی را به همراه تسهیلات و فرصت‌های زیاد به دانشجویان ارائه می‌دهند. یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در ترکیه دندان پزشکی است. شما می‌توانید با توجه به رزومه خود برای تحصیل دندانپزشکی در ترکیه اقدام نمایید.

شرایط تحصیل در ترکیه

ترکیه این امکان را به وجود آورده تا افراد از مقطع مهد کودک تا دکتری برای تحصیل به این کشور مراجعه کنند. از میان تمامی این مقاطع تحصیلی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری متقاضیان بیشتری را به سمت خود جلب می‌کنند. به طور کلی باید گفت هر دانشگاه برای پذیرش شرایط خاص خود و آزمون‌های خاص خود را خواهد داشت. در این میان لازم است چند نکته اساسی را ذکر کنیم که بدون توجه به شرایط خاص هر متقاضی صدق خواهند کرد.

نکته ۱: شما برای پذیرش در دوره کارشناسی جدا از آزمون‌ها و مصاحبه‌های اختصاصی هر دانشگاه باید حتما آزمون‌ yos (یوس) را پشت سر بگذارید. نمره این آزمون تاثیر مستقیم بر روی پذیرش شما خواهد داشت.

نکته ۲: برای دریافت بورس تحصیلی و یا پذیرش در دانشگاه‌های دولتی نیاز به تسلط بر زبان ترکی خواهید داشت. شما می‌توانید در صورت عدم تسلط بر این زبان، دوره‌های ۱ساله یا ۲ ساله زبان ترکی گذرانده و سپس امتحان زبان بدهید.

نکته ۳: نمره آیلتس بالای ۵ و بالای ۶٫۵ در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در ترکیه از جمله آیتم‌های ضروری و تاثیر گذار به حساب می‌آید.

نکته ۴: باید بدانید که دانشگاه‌های چند زبانه و یا انگلیسی زبان ترکیه اغلب خصوصی بوده و هزینه‌های بالاتری را به شما تحمیل می‌کنند.

مدارکی مانند سوابق تحصیلی، مدارک شناسایی، مدارک مربوط به سفر و تمکن مالی و مواردی از این دست از جمله آیتم‌هایی هستند که باید آنها را در هر صورت آماده کنید. موسسه الواپلای به شکل کامل با توجه به شرایط شما و بر اساس آخرین تغییرات در قوانین، جزئیات مدارکی که نیاز خواهید داشت را به شما اعلام می‌کند.

IMG 20210815 100714

نکات مثبت تحصیل در کشور ترکیه

متقاضیان زیادی هر ساله از ایران برای تحصیل در ترکیه درخواست می‌دهند. چنین محبوبیتی با توجه به نکات مثبت و مزایای تحصیل در ترکیه ایجاد شده‌است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

کیفیت تحصیلی: کشور ترکیه از آن دسته از کشورهایی است که در چندین سال اخیر با پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به خصوص آموزشی همراه بوده‌است. آموزش در تمامی سطوح این کشور مبتنی با اخرین متد و دانش روز جهانی انجام می‌شود و دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا دوره تحصیلی خود را به واسطه آموزش‌هایی استاندارد و با کیفیت پشت سر بگذارند.

اعتبار مدرک تحصیلی: مدارک تحصیلی که از دانشگاه‌های معتبر ترکیه اخذ می‌شوند مورد پذیرش کشور‌های آمریکایی و اروپایی است و می‌توان گفت که این مدارک در همه کشورها و سازمان‌های مطرح دنیا پذیرفته شده هستند. چنین اعتباری به شما برای کسب موقعیت‌های شغلی و یا ادامه تحصیل در کشورهای دیگر کمک بسزایی خواهد کرد.

هزینه‌های به صرفه: زندگی در ترکیه با توجه به مابه‌التفاوت ریال و لیر می‌تواند به صرفه باشد. دانشگاه‌های خصوصی این کشور اگر چه گران قیمت هستند اما همچنان با وجود سطح کیفیت و خدمات هزینه مناسبی دارند. در کنار این نباید از هزینه‌های کمتر برای زندگی روزمره و زندگی نیز غافل شد.

پذیرش فرهنگی: یکی از مشکلاتی که اغلب دانشجویان خارجی با آن مواجه می‌شوند تبعیض، تعصب و یا عدم پذیرش توسط سایرین است. کشور ترکیه با توجه به فرهنگ نزدیکی که با فرهنگ ایرانی دارد و همچنین با توجه به مهاجر پذیر بودن خود، مشکلاتی از این دست را برای دانشجویان خارجی به وجود نخواهد آورد.

با وجود تمامی این نکات مثبت نباید از معایب و یا مسائل اذیت کننده تحصیل در این کشور غافل شد. شما برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه و یا بهره مندی از بورس‌های تحصیلی بایستی حتما به زبان ترکی مسلط باشید. این قانون می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان خارجی دشوار باشد از سوی دیگر پیدا کردن خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان خارجی ممکن است سخت پیش برود.

به طور کل باید گفت با توجه به نکات مثبت تحصیل در ترکیه می‌توان از معایب و یا مشکلات موجود نیز تا حد زیادی چشم‌پوشی نمود اما خوب است از پیش برای آنها آماده باشید.

جمع‌بندی

تحصیل در ترکیه با توجه به مزایا و فرصت‌های موجود برای آن، بسیار پرطرفدار است. موسسه الواپلای از نمونه موسساتی است که می‌تواند به طور کامل شما را با شرایط تحصیل در ترکیه، دانشگاه‌های مناسب، رشته‌های تحصیلی مناسب و به طور خلاصه تمامی جزئیات مربوط به ادامه تحصیل در ترکیه آشنا سازد و از همه مهم‌تر به شما برای انجام فرایندهای اخذ پذیرش در دانشگاه مدنظرتان کمک کند. موسسه الواپلای به واسطه خدمات آنلاین، حضوری و تلفنی کمک‌های لازم را به شما ارائه خواهد داد و باعث می‌شود فرایند اخذ پذیرش شما بسیار سریع و موفق پیش برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حداقل اون زیرش بنویس رپورتاژ اگهی!!!