کد مطلب: ۴۳۱۴۰۴

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

برق تهران دیگر قطع نمی‌شود

برق تهران دیگر قطع نمی‌شود

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران می‌گوید: با افزایش میزان دمای هوا دیگر شاهد قطع برق در تهران نیستیم. گازرسانی به نیروگاه‌ها در حال انجام است.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که آیا قطع برق تهران تا شب عید ادامه‌دار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: بیشترین پیک مصرف برق در تابستان است که به رقم 60 هزار مگاوات می‌رسد؛ این در حالی است که در زمستان مصرف گاز خانگی ما روزانه به بالای 600 میلیون متر مکعب می‌رسد، از این‌رو مسئولان دولتی برای کنترل مصرف انرژی، برق صنایعی همچون نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را قطع کرده‌اند.

حمیدرضا صالحی افزود: امسال زمستان میزان مصرف گاز در بخش خانگی آنقدر بالا رفته که افراد مجبور شدند گاز برخی نیروگاه‌ها را قطع کنند، همین موضوع قطعی برق را در برخی مناطق تهران به همراه داشت.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران درباره وضعیت گاز گفت: به دلیل فصل سرما امسال بیشترین مصرف گاز را در بخش خانگی داشته‌ایم، حتی در سال 98 مصرف گاز ما نیز از اروپا بیشتر شده است. بنابراین افزایش مصرف گاز باعث شد که امسال در فصل زمستان وزارت نیرو برنامه خاموشی‌های مدیریت شده‌ای را در سطح تهران کلید بزند.

او اظهار کرد: با افزایش میزان دمای هوا دیگر شاهد قطع برق در تهران نیستیم و گازرسانی به نیروگاه‌ها در حال انجام است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.