کد مطلب: ۶۱۳۲۱۲

دانشجویان بخوانند/ امتحانات پایان ترم حضوری است؟

دانشجویان بخوانند/ امتحانات پایان ترم حضوری است؟

از یک طرف معاون درمان وزارت بهداشت از آماده‌باش بیمارستان‌ها به دلیل افزایش ابتلا به امیکرون خبر داده، از طرف دیگر معاون آموزشی این وزارتخانه بر برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه‌ها تاکید کرده است. آیا امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها حضوری است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، هنوز مشخص نیست که امتحانات کدام دانشگاه‌ها حضوری برگزار می‌شود و کدام مجازی. البته به نظر می‌رسد که وزارت علوم در مجموع تصمیم‌گیری درباره نوحه برگزاری امتحانات پایان ترم را به دانشگاه‌ها واگذار کرده است.

امتحانات کدام دانشگاه‌ها حضوری است؟

امروز معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای اعلام کرده که «امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی در تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضوری برگزار می‌شود و با تصمیمات جزیره‌ای و خارج از مصوبه وزارت بهداشت برخورد می‌شود.»

نامه‌ای که می‌گوید امتحانات تمام دانشجویان علوم پزشکی در کل کشور به صورت حضوری برگزار می‌شود. البته در این نامه، برای دانشجویان پزشکی ورودی ۱۴۰۰ استثنا قائل شده و گفته: «اختیار نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم ورودی‌های ۱۴۰۰ به روسای دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.»

امتحانات کدام دانشگاه‌ها مجازی است؟

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای اما در بخشنامه‌ای به روسای واحدهای استانی اعلام کرده که آزمون پایان ترم سال ۱۴۰۰، به صورت مجازی برگزار می‌شود جز واحدهای عملی که نیاز به آزمون حضوری دارند.

در این بخشنامه آمده که آزمون پایانی تمامی دروس نظری و بخش نظری دروس نظری -عملی برای تمامی دانشجویان در کلیه واحدهای استانی و مراکز تابعه به‌صورت مجازی برگزار شود.

اما در خصوص «دروس عملی و بخش عملی دروس نظری -عملی»، دستورالعمل متفاوت است. برای دانشجویانی که دروس عملی را به صورت حضوری گذرانده‌اند آزمون عملی هم حضوری است. اما برای دانشجویان غیربومی که امکان شرکت در کلاس و یا آزمون پایانی دروس عملی را ندارند، باید شیوه دیگری برای آزمون در نظر گرفت.

همچنین گفته شده که امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های آزاد هم غیرحضوری است. اما این مساله فقط مربوط به دانشجویان مقطع کارشناسی است و وضعیت امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هنوز مشخص نشده است.

آخرین اخبار و گزارش‌های اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بس کنید تو رو خدا به مردم این همه استرس وارد نکنید مگر غیر حضوری چه ایرادی داره ؟دانش آموزان ودانشجوها را نکشانید به جاهای شلوغ و غیر مستقیم باعث مرگشان نشوید

    • محمد

      تمام جاها شلوغ برو ولی دانشگاه جیزه اخ اخ خدا خیرت بده تمام جاها باز هستن هی دانشگاه عیبه البته منافع شما در خطره چون مجازی راحت قبول میشید

    • ناشناس

      اون قبول میشه. به تو چه lol

  • ناشناس

    کارشناسی و ارشد دانشگاه لرستان مجازی…اما دکترا حضوری…مگه دکترا کرونا نمیگیرن؟؟؟☹️☹️

  • حمید

    تو رو خدا ترم بعد رو حضوری کنید. من یکی که دیگه نمی تونم اینجوری درس بخونم.

  • ناشناس

    واسه ما که میریم خوابگاه اگه یکی از بچه ها کرونا بگیره چی کنیم؟چطوری رعایت کنیم وقتی که مجبوریم باهاش تو یه اتاق زندگی کنیم به خدا این اصلا درست نیست لطفا مجازی کنید
    میزان سرایت کرونا خیلی زیاده درست نیست ما رو فقط برای امتحان بیارن خوابگاه ما اصلا از امتحان نمی ترسیم مهم خانواده های ما هستن که ممکنه ما ناقل باشیم و برای اونا دردسر شیم .

  • ناشناس

    آیا شماهایی که دستور میدید امتحانات در فضای باز برگزار بشه دانشگاها چطور 200 تا دانشجو رو ببرن تو محوطه دانشگاه؟خودتون تشریف بیارید این فرمایش غیر ممکن رو عملی کنید.شمایی که میگی باید وزارت خونه هم سطح دستور بده غیر حضوری بشه اگه جسارت نیست مسوول آموزش شمایید . از شرایط خوابگاه و دانشجویان غیر بومی خبر ندارید؟اونایی که شهریه پردازن و خوابگاه ندارن واسه یه ماه کنار خیابان ساکن بشن با هزینه سرسام آور هتل؟ چرا اگه نگران تقلبید وبکم دانشجو رو روشن نمیکنید؟ کسی که زحمت کشیده واسه رشتش و نمیخواد بی سواد بشه و قراره چندین امتحان کشوری بده تا مدرک بگیره قطعا خودش درس میخونه حتی بی امتحان چون با زحمت دانشگاه قبول شده نه با هزار جور سهمیه

  • رست

    امتحانات دیگه اخراشه شما تازه دارید میگید حضوریشده و مجازی??

  • Vahid

    امتحان مجازی که امتحان نیست کلا مسخره بازیه همش با تقلب نوشته میشه

    • ناشناس

      دابش چرا بهت فشار میاد؟

  • ناشناس

    امتحان ترم اول من سبح شرو میشن خدا بخیر کنه هچی هم نخوندم ساعت 00/00
    ????

    • هژیر

      خدا به حال اون مملکتی رحم کنه که ادمایی که هنوز نمیدونن صبح رو چه طور بنویسن و با س مینویسن دارن کیویی مدرک میگیرن

  • سینا حسینی

    لطفا همه ی امتحانات دانشجویان و دانش آموزان کلاس اول تا دانشگاه مجازی شوددددددد
    مجازیی فقط

  • ناشناس

    سال 1401 چی؟