خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۶۰۵۳

بخشی از بزرگراه باکو با مرز ایران افتتاح شد

بخشی از بزرگراه باکو با مرز ایران افتتاح شد

در جریان سفر روز شنبه الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان به چند شهرستان جنوبی این کشور بخشی از بزرگراه الت (حومه باکو)-آستارا با مرز جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

در جریان سفر الهام علی‌اف به شهرستان‌های جلیل‌آباد، ماسالی و لنکران واقع در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران، در ابتدا بخش 32.2 کیلومتری ماسالی-جلیل‌آباد بزرگراه باکو (الت)-آستارا-مرز جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، سپس رئیس‌جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاح بخش 22.2 کیلومتری لنکران-ماسالی این بزرگراه حضور یافت.

شرکت راه‌سازی «آذرآوتو یول» جمهوری آذربایجان به تازگی اعلام کرد، بخش عمده بزرگراه جدید در دست ساخت الت (حومه باکو)-آستارا-مرز جمهوری اسلامی ایران، آماده بهره‌برداری است.

طول کل فعلی بزرگراه باکو (الت)-آستارا-مرز جمهوری اسلامی ایران 243 کیلومتر بوده و پس از استفاده از بزرگراه جدید در دست ساخت این مسیر 38.4 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود و 204.6 کیلومتر خواهد شد.

کارهای ساخت‌وساز در این بزرگراه جدید چهارباندی در خاک جمهوری آذربایجان در چند بخش مختلف از جمله ینی‌کند-سلیان، سلیان-شورسولو، شورسولو-جلیل‌آباد، جلیل‌آباد-ماسالی و ماسالی-آستارا انجام گرفته است.

افتتاح بخش 23.4 کیلومتری ینی‌کند-سلیان این بزرگراه جدید و پل 363 متری بر روی آن، سال گذشته طی مراسمی با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان صورت گرفت.

شرکت راه‌سازی «آذرآوتو یول» برنامه‌ریزی کرده است ساخت بزرگراه الت (حومه باکو)-آستارا-مرز جمهوری اسلامی ایران را در سال 2018 میلادی به طور کامل به پایان برساند.

در حال حاضر کارهای ساخت‌وساز در بخش سلیان-شورسولو و شورسولو-جلیل‌آباد با سرعت ادامه دارد.

بزرگراه جدید الت (حومه باکو)-آستارا-مرز جمهوری اسلامی ایران بر اساس وام اختصاص یافته از سوی بانک جهانی، بانک توسعه آسیا و بانک توسعه و مرمت اروپا ساخته می‌شود.

جاده فعلی از شهرستان سلیان واقع در 110 کیلومتری جنوب باکو تا مرز جمهوری اسلامی ایران ساخته شده در دوره شوروی سابق که در مسیر حمل‌ونقل بین‌المللی از ایران از طریق آستارا به جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان قرار دارد، یک جاده قدیمی، فرسوده و کم‌عرض و ناهمواره بوده و مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان کامیون‌های فعال در حمل‌ونقل بین‌المللی در این مسیر ایجاد می‌کند.

به گزارش شرکت راه‌سازی «آذرآوتو یول» آغاز بهره‌برداری این بزرگراه که جزو دالان بین‌المللی حمل‌ونقل شمال-جنوب به شمار می‌رود، علاوه بر تامین حرکت راحت خودروها، موجب توسعه گردشگری و کشاورزی و حمل‌ونقل در این مسیر خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.