کد مطلب: ۹۳۷

بزرگ نمایی آمارها، مشکلات گردشگری را پنهان می‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آمارهایی که مسئولان سازمان میراث فرهنگی درباره سفرهای نوروزی ارائه کرده اند انتقاد می کند و طرح چنین آمارهایی را عاملی برای دیده نشدن مشکلات می داند. او می گوید بهتر است آمارهای درست و واقعی گفته شود تا مشکلات برطرف شوند. بیژن نوباوه، نماینده تهران در مجلس در گفت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از آمارهایی که مسئولان سازمان میراث فرهنگی درباره سفرهای نوروزی ارائه کرده اند انتقاد می کند و طرح چنین آمارهایی را عاملی برای دیده نشدن مشکلات می داند. او می گوید بهتر است آمارهای درست و واقعی گفته شود تا مشکلات برطرف شوند.

بیژن نوباوه، نماینده تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN به انتقاد از آمارهای مطرح شده از سوی سازمان میراث فرهنگی می پردازد و می گوید: این آمارها مثل آمارهای نیروی انتظامی هستند. چطور آمارهای میلیونی می‌دهند؟ اگر کسی برای کاری از تهران به کرج برود این را می توان به عنوان آمار سفر نوروزی دانست؟ اگر در هم ماشین پنج نفر نشسته اند، هر کدام یک سفر به شمار می آیند؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی چند روز پیش از ثبت اقامت ۵۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۹۹ نفر-شب در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین خبر داد.

نوباوه با طرح این پرسش که «برای چه باید چنین آمارهایی ارائه شود؟» تصریح می کند: این آمارهایی که درباره سفر ارائه می شود از کجا به دست آمده است؟ مگر چند نفر سفر رفته اند؟ مگر ما چند نفر جمعیت داریم و چقدرشان امکان سفر رفتن دارند؟ این آمارها برای بزرگ نمایی است برای گرفتن امکانات. البته برخی گمان می کنند که ارائه این آمارها خوب است، درحالی که چنین آمارهایی مشکلات را در خفا نگه می دارد.

او در ادامه تصریح می کند: اگر می گفتیم بطور مثال دو میلیون مسافر مجبور شدند در هوای سرد در چادر بخوابند، این بهتر است. در نتیجه شاید مسئولان فکری کنند. چند هتل دار به فکر ساختن هتل بیوفتند و چند سازمان امکاناتشان در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار دهند. اما ما موضوعات را بزرگ می کنیم انگار که هیچ مشکلی در بین نبوده است! درحالی که این صحیح نیست و کمکی به بهبود وضعیت نمی کند.

نوباوه البته تاکید می کند: البته من از عملکرد مسئولان سازمان میراث فرهنگی استقبال می کنم. آقای سلطانی فر ستاد تشکیل دادند و زحمت کشیده اند دست ایشان و هر کسی که تلاش می کند را باید بوسید، اما من می خواهم بگویم باید واقع گرا باشیم، نه این که بگویم چون من امسال آمده ام همه مشکلات برطرف شد و خوب شد. ما باید بدانیم که واقعاً زیر ساخت مناسب نداریم و این موضوع تقصیر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیست. منظورم این است که یک مسئول اجرایی باید یک نگاه واقع بینانه به مشکلات داشته باشد که بتواند حلش کند.

جذابیت های گردشگری شهرها احتیاج به تبلیغات دارند

نماینده تهران در ادامه به موضوع گردشگری تهران اشاره می کند و اگرچه از بهبود وضعیت گردشگری در پایتخت نسبت به سال های گذشته ابراز رضایت می کند، اما به این موضوع نیز انتقاد می کند که هنوز مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری تهران نتوانسته اند شهروندان پایتخت را با جذابیت های گردشگری و فرهنگی این شهر آشنا کنند. او همچنین از تعطیل بودن برخی خانه های تاریخی در تهران در ایام نوروز گلایه دارد.

او معتقد است اگر جذابیت های گردشگری در تهران و اطراف تهران به خوبی معرفی شوند، امکان گردشگری بسیار خوبی در پایتخت فراهم است. نوباوه این موضوع را تنها مختص تهران نمی داند و می گوید: بطور مثال شهر قزوین یک گنج زیر زمین است و چیزی از اصفهان کم ندارد. اما تبلیغاتی خوبی روی آن انجام نمیشود.

این عضو کمیسیون فرهنگی عقیده دارد یکی از کارهای خوب که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید به آن توجه کند، معرفی جذابیت های فرهنگی و گردشگری است و میگوید: در تهران و اطراف تهران مکان های بسیار خوبی وجود دارد که میتواند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند، اما مردم تهران از آنها بی خبر هستند. جذابیت گردشگری تهران تنها کاخ هایی مثل کاخ گلستان نیستند، جاهای بسیار دیگری هم در این شهر هستند، اما تبلیغات در این زمینه ضرورت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.