کد مطلب: ۴۸۰۶۵۳

ربیعی:

بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است / قیمت ارز متعادل می‌شود

بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است / قیمت ارز متعادل می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه با تلاش وزارت نفت و بانک مرکزی برای بازگشت ارز‌های صادراتی، قیمت ارز متعادل می‌شود، گفت: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و دولت در دوران تحریم توجه ویژه‌ای به بورس خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود گفت: ما با دقت و نگرانی مسائل مربوط به آذربایجان و ارمنستان را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه قفقاز طی قرن‌ها حوزه وحدت بخش تمدن‌های فرهنگی و ادیان مختلف بوده و سابقه بسیار درخشانی داشته است، افزود: مداخلات و نفوذ استعمارگران و اقداماتی نظیر پاکسازی قومی امروز آثارش را در مرز‌های بین آذربایجان و ارمنستان گذاشته است.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد دو کشور آذربایجان و ارمنستان با الهام از تاریخ بتوانند در کنار هم تفاهم کنند.

ربیعی با تاکید بر ضرورت رعایت صلح و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به صلح پایدار از هیچگونه کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر رعایت اصول سازمان ملل برای دستیابی به صلح در منطقه قره باغ افزود: جمهوری اسلامی ایران حاضر به کمک برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه است.

۱۰ برابر سال گذشته واکسن آنفلوآنزا وارد می‌کنیم

سخنگوی دولت از ۱۰ برابر شدن واردات واکسن آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته خبر داد.

ربیعی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کرده ایم این تعداد برای گروه‌های در معرض خطر با ریسک بالا و خانم‌های باردار به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی تحویل داده شده که براساس پرونده‌های موجود به طور رایگان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تا اواخر مهر ماه یک میلیون دوز دیگر در مراکز بهداشتی توزیع خواهد شد. در مجموع ۵.۲ میلیون دوز به طور رایگان برای گروه یاد شده در نظر گرفته شده در حالی که سال گذشته ۲۵۰ هزار دوز برای این امر واردات داشته ایم.

ربیعی گفت: به علاوه ۱۴میلیون دوز دیگر وارد کشور خواهد شد که با محاسبه نرخ با ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی تحویل داروخانه‌ها برای جمعیت بالای ۶۵ سال و گروه‌های هدف دیگر داده خواهد شد که براساس کد برچسب روی دارو و کد ملی توزیع خواهد شد. در مورد این گروه نیز سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده بود.

وی با انتقاد از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی استان‌ها گفت: در برخی از استان‌ها تا ۸۵ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی و ۵۸ درصد استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی دولت افزود: بر همین اساس ستاد ملی مقابله با کرونا اختیارات بیشتری به استان‌ها برای اعمال محدودیت‌ها داده است و برای کسانی که از ماسک هم استفاده نمی‌کنند برخورد‌های قضایی پیش بینی شده است.

تشکر از مجلس برای رای اعتماد به وزیر صمت

سخنگوی دولت از مجلس بخاطر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

ربیعی در ادامه نشست خبری هفتگی خود افزود: یک تصمیم در جلسه دولت از مصوبات قابل توجه هست که به آن اشاره می‌کنیم موضوع بحث کالا‌های باقی مانده در گمرک است.

وی اضافه کرد: این موضوع در چند جلسه ستاد اقتصادی و دولت مطرح شده بود. وزیر اقتصاد تدابیری اندیشید و تعداد زیادی از این کالا‌ها از گمرک ترخیص شدند در ارتباط با کالا‌هایی که وارد گمرک شده، ولی مجوز لازم از بانک مرکزی را دریافت نکرده بودند براساس تصمیم معاون اول رئیس جمهور در سفر استان هرمزگان مقرر شد بیش از ۳.۵ میلیون کالایی که تا ۵ مهرماه به طور اعتباری خریداری شده اند بانک مرکزی اقدام به تامین ارز کند و این کالا‌ها از گمرک ترخیص شوند برخی از این کالا‌ها نهاده‌های کشاورزی است و بخشی دیگر مواد اولیه کارخانجات و یا ماشین آلات خطوط تولیدی است.

ربیعی گفت: به تولیدکنندگان وارد کننده و تجار توصیه می‌کنیم از این فرصت که باهماهنگی وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و بانک مرکزی به وجود آمده استفاده و نسبت به تخلیه بار خود اقدام کنند.

وی همچنین اضافه کرد: دیروز روز آتش نشانی بود که ضمن تبریک به همه آتش نشانان و آرزوی سلامتی و موفقیت برای آنان داریم. روز پجشنبه هم روز جهانی سالمندان است و بهبود حقوق بازنشستگان و گسترش خدمات بیمه‌ای بخشی از تلاش ما در این دوران بوده است. امروز هم روز جهانی ناشنوایان است و میزان انسانی بودن هر جامعه‌ای به میزان توجهی است که به گروه‌های کم توان دارد.

ربیعی در ادامه از مجلس بخاطر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت تشکر و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: احترام به تمامیت ارضی آذربایجان را اعلام کردیم. تمامیت ارضی دو کشور اذربایجان و ارمنستان برای ما اهمیت دارد و راهکار آن غیر از گفتگو نیست.

سخنگوی دولت گفت: علنی کردن ارتباط بحرین و امارات با اسرائیل تصویری تبلیغاتی برای انتخابات آمریکا بوده است. هیچ کشور عاقلی فکر جنگ با ایران را به خود راه نمیدهد. ممکن است این دو کشور به واسطه مداخله اسرائیل با مشکلاتی رو به رو شوند.

وی همچنین گفت: وزارت نفت تلاش خود را برای فروش نفت در دوران تحریم چند برابر کرده، اما آمار‌های اعلامی اخیر در خصوص صادرات نفت مورد تایید نیست.

ربیعی در ادامه تصریح کرد: نه اقدام به تخلیه و جابجایی ساکنان مرزنشین (سردشت) و نه درگیری صورت گرفته است جمعیت مرزی را آثار مثبتی در همه زمینه‌ها می‌دانیم.

بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است

سخنگوی دولت گفت: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و با عمق بخشیدن بازار سرمایه این سیاست دنبال می‌شود.

ربیعی افزود: برداشت از محل صندوق توسعه دو محل داشت که یکی برای کارگران بیکار شده ناشی از کرونا بود و مابقی آن برای وزارت بهداشت بوده و به جز این دو جا هزینه نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای دکتر نمکی فردی دلسوز و متعهد است. این روز‌ها فشار زیادی به همه اعضای هیات دولت وارد شده و این فشار بر دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات دوچندان است و کار آن‌ها را با دشواری روبرو کرد. وزارت بهداشت در خط مقدم این مشکلات است و در حال حاضر مشکلات این وزارتخانه تشدید شده است. گلایه‌های دکتر نمکی قابل درک است.

ربیعی گفت: از سوی دیگر دسترسی به این منابع سخت است و باید تبدیل به ریال شود که اگر بی دقتی شود عاملی برای تورم می‌شود.

وی اضافه کرد: در پنج مرحله ۵۰۰ میلیون یورو از یک میلیارد یورو را در اختیار سازمان برنامه بودجه قرار دادیم. بر اساس برنامه ریزی‌ها بانک مرکزی با وصول ارزی با سرعت بیشتری تبدیل میکند و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه فشار روسیه و چین برای برقراری ارتباط حداقلی ایران با آمریکا مورد تایید نیست گفت: ما همیشه آماده متوسل شدن به دیپلماسی برای کاهش اختلافات و امنیت جهانی هستیم. تا زمانیکه از سوی آمریکا بازسازی اعتماد از دست نرفته صورت نگیرد، امیدی به نتیجه بخش بودن دیپلماسی نمایشی آمریکا نداریم.

ربیعی همچنین تصریح کرد: کوپنی شدن کالا‌های اساسی دو مشکل تامین منابع مالی و مشکلات در شیوه اجرا دارد. رقم ۱۴ میلیارد دلار ارز اختصاص یافته به یارانه کالا‌های اساسی به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته است و به دنبال اختصاص بهینه این منابع هستیم.

وی افزود: تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس اقدام حمایتی از سوی دولت در بازار سرمایه است. بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است و با عمق بخشیدن بازار سرمایه این سیاست دنبال می‌شود. ستاره خلیج فارس به زودی وارد بورس می‌شود. اظهارنظر‌های جعلی برای تخریب بورس افزایش یافته است. دولت در دوران تحریم توجه ویژه‌ای به بورس خواهد داشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: طرح اوراق سلف نفتی از دستور کار دولت خارج نشده و هم برای تامین نقدینگی دولت و هم برای جامعه مفید است.

وی در بخشی دیگراز این نشست افزود: کشور‌های اروپایی بر تداوم حمایت از برجام تاکید کردند، البته انتظارات بیشتری از آن‌ها داشتیم. آمریکا تلاش داشته وانمود کند اروپایی‌ها همراه آن‌ها هستند. آمریکا اگر به دنبال توافق جامع با ایران است انتظار داریم به همان توافق که تعهد داشته عمل کند.

ربیعی اضافه کرد: بیان رئیس جمهور در خصوص مسبب اصلی مشکلات کشور که آمریکا عنوان شد متوجه کسانی است که حتی تمایل ندارند کلمه‌ای در خصوص جنگ اقتصادی بگویند. عده‌ای نمی‌خواهند مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی را که مشکلات مردم را تشدید کرده ببینند.

وی افزود: دولت هزینه مقاومت از عزت ملی را میدهد. هیچ دولتی وجود ندارد که بتواند ادعا کند وظایف خود را بدون نقص ادامه می‌دهد. باید اشکالات واقع گرایانه عنوان شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت تا مرداد ۱۴۰۰ پرتلاش و با عقلانیت ایستاده است. با منافع سیاسی کوتاه مدت روح و روان جامعه را خدشه دار نکنیم.

وی درباره قیمت ارز نیز اضافه کرد: با تلاش وزارت نفت و بانک مرکزی برای بازگشت ارز‌های صادراتی، قیمت ارز متعادل می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا جنشون را از کی میگیرند جنس خوب به دستشون نمیرسه

  • ناشناس

    دروغ چرا؟ کدوم حمایت؟

  • ناشناس

    از این حرفا زیاد زدید ، کاش عمل میکردید

  • ناشناس

    تو هم دروغگویی بیش نیستی

    • علی

      ??????????

  • ناشناس

    روحانی یه واکسنی کشف کرده بنام واکسن دروغ که به همه وزیر وزرا و مجلسیون و تمام مسئولین تزریق کرده

  • ناشناس

    اقای سخنگویه دولت دروغ اگه میشه این چند ماه هم صحبت نکن .خدا داغ به دلتون بزنه……..‌

  • ناشناس

    من را بگو برای جشن رفتم کت و شلوار خریدم ???

  • ناشناس

    چه بهتر کسی که کاری از دستش بر نمی آید مردانه کنارگیری نماید وبیش از این به پیکره مملکت آسیب نرساند

  • محمد

    چرا از این دولت بی کفایت دفاع می کنی رسانه فکر فردات باش روحانی می رود وتو باید مشغول اطلاع رسانی باشی لااقل یه حد اقل اطلاع رسانی حقیت را منتقل کن از این پشتازان دلالی ورانت. نه کار مفید وتلاش اکثریت مردم جامعه

  • علی

    جناب ربیعی دولت محترم 7 سال تمام رو به ویران کردن ایران داشته چه گونه میخواهید در این ایام کوتاه بازار را بسامان کنید؟؟ مدتهاست این وعده را دولت میدهد..به نظر میرسد عذر خواهی از بیکفایتی بسیار به جا تر است تا وعده تعادل بازار