کد مطلب: ۶۱۶۲۰۲

جزئیات توزیع بن کارت برای خرید نان

جزئیات توزیع بن کارت برای خرید نان

رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: حذف ارز ۴۲۰۰تومانی در دو مرحله انجام می‌شود و به جای یارانه نان، بن کارت ویژه‌ای توزیع می‌شود و مردم نان را به همان قیمت یارانه‌ای دریافت خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه اتفاقی برای قیمت نان می‌افتد؟

به نقل از روزنامه همشهری ، مسعود میرکاظمی، دیروز پس از نشست با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اعلام کرد: قرار شد کارگروهی از کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی ابعاد گسترده این طرح تشکیل شود تا با کمک دستگاه‌های مختلف و سازمان برنامه‌وبودجه به سؤالات نمایندگان به شکل دقیق‌تر و جزئی‌تر در جلساتی مجزا از کمیسیون تلفیق بودجه پاسخ داده شود و در نهایت جمع‌بندی آن در این کمیسیون ارائه شود تا نمایندگان در جریان قرار بگیرند.

او گفت: با توزیع بن‌کارت، یارانه نان به نانوا پرداخت می‌شود و افراد نان را به همان قیمت قبل خریداری می‌کنند. به‌گفته او، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هنوز در حال آماده‌سازی‌ زیرساخت اجرای این طرح هستند. او افزود: فعلا بحث حذف ارز ترجیحی نهاده‌ها مطرح است و موضوع حذف ارز تخصیصی به گندم و دارو برای مرحله دوم قرار داده شده است.

همزمان رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم گفت: دولت برای حذف ارز ترجیحی باید برنامه‌ای مکتوب به مجلس ارائه کند. او تأکید کرد: در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، دولت رسما اعلام کرد سال آینده ارز ترجیحی نداریم.

رحیم زارع افزود: دولت سال آینده ۲۵۰هزار میلیارد تومان برای یارانه و بن‌کارت در ازای حذف ارز ترجیحی اعتبار گذاشته است که در سه ماه اول سال آینده، یارانه به‌صورت نقدی و بعد از آن با بن‌کارت و کارت‌های الکترونیک پرداخت می‌شود.

او گفت: البته برخی نمایندگان مجلس هنوز درخصوص حذف ارز ترجیحی قانع نشده‌اند لذا همچنان در حال بررسی سازوکار این مسئله در کمیسیون تلفیق هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای خدا ببین دچار کیا شدیم

    • ناشناس

      عیب نداره مهمون اومدنی میگیم کارت نون یارانه داری یا نه

  • علی

    تا همین یه هفته پیش ۱۰هزارتومن میدادی ۳۳تا نان لواش بهت میدادن الان ۱۰هزارتومن ۲۲تا نان لواش بهت میدن ارز۴۲۰۰هم حذف کنن باید نون لواش دونه ای هزارتومن بخریم گرون شدن بقیه کالاها هم به کنار…
    مسئولین عزیز دستتون درد نکنه ازینکه به فکر مردمین
    انشالله که از گرسنگی نمیریم