کد مطلب: ۶۲۴۸۰۷

بهترین سایت خرید زعفران اصل با تحویل سریع

بهترین سایت خرید زعفران اصل با تحویل سریع

 فروشگاه اینترنتی زرچین شاپ و دیجی کالا در حوزه خرید زعفران بسیار خوب عمل کرده‌اند و به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در این حوزه شناخته می‌شوند. با استفاده از مطالبی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید. با دقت تمامی راهکار هایی که در ادامه گفته می شود را اجرا کنید.

خرید زعفران اصل یکی از مهم ترین خواسته هایی است که افراد در هنگام خرید این محصول انتظار دارند. احتمالاً برای شما هم این مورد به وجود آمده که دوست داشته باشید زعفران اصل را خریداری کنید. ما در ادامه تمامی روش هایی که برای خرید زعفران اصل وجود دارد را در اختیارتان قرار می دهیم تا شخصا به یک کارشناس تبدیل شوید. کارهای فوق العاده ای که در ادامه گفته می‌شوند را می‌توانید روی این گیاه تست کنید و به سادگی متوجه شوید که آیا محصولی که قصد خرید آن را دارید کیفیت بالایی دارد یا خیر. همچنین در ادامه ما پیشنهاد ویژه‌ای نیز برای شما داریم که با استفاده از تحقیقات فراوانی که انجام داده ایم به دست آمده است. طبق این تحقیقات فروشگاهی را مشاهده کردیم که محصولات بسیار با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این فروشگاه امکان خرید مستقیم از کشاورزان را فراهم کرده و شما می توانید به سادگی تجربه خرید زعفران از کشاورز را داشته باشید.

آموزش و راهنمای خرید زعفران

گیاه زعفران جز محصولاتی است که خریداران در هنگام خرید باید دقت بسیار بالایی به خرج دهند تا بتوانند محصول باکیفیتی را دریافت کنند. از این محصول در انواع مختلفی می توان در بازار مشاهده کرد. در بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر متاسفانه دیده می‌شود که محصولات تقلبی به فروش میرسد. کافی است تا به ادامه مقاله دقت کنید تا بدانید که افراد از چه راه هایی برای تولید یک محصول زعفران تقلبی استفاده می کنند. اما با استفاده از این مقاله می‌توانید به عنوان یکی از کارشناسان خبره هر نوع زعفرانی را تشخیص دهید و کیفیت بالای آن را بسنجید.

بدون شک شما هم تحت تأثیر برند های بسیار زیادی که در بازار وجود دارد، قرار گرفته اید و دچار سردرگمی شده اید که واقعاً کدام یک از این برندها می تواند محصول با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. ما در اینجا قصد داریم تا ابتدا به بررسی تمامی روش‌هایی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توان زعفران اصل را تشخیص داد. اما قطعاً اگر بخواهیم به شما پیشنهاد کنیم که از چه برندهای زعفران اصل را خریداری کنید، توصیه ما همواره استفاده از برندهایی مانند زرچین شاپ است. دلیل این انتخاب نظرات کاربرانی است که قبلا محصولات این مجموعه را خریداری کردند و از کیفیت زعفران های موجود در این فروشگاه راضی بودند. طبق گفته کارشناسان این مجموعه شما می توانید تمامی روش هایی که در ادامه گفته می شود را روی محصولات آن‌ها امتحان کنید و از کیفیت بالای محصولات شان مطمئن شوید.

در عکسی که در بالا مشاهده می کنید ما به طور کامل به بررسی گیاه زعفران پرداختیم و تمامی اجزای آن را معرفی کرده ایم و در این بخش می خواهیم با استفاده از شکل ظاهری این گیاه تشخیص دهیم که آیا زعفرانی که در حال خرید آن هستیم، اصل است یا تقلبی. ساده ترین روشی که برای این کار وجود دارد استفاده کردن از کلاله زعفران است. قسمت بالایی زعفران که سه شاخه است و به شکل شیپور است را کلاله رعفران می‌گویم که این کلاله هرچه به بخش‌های پایین تر خود می‌رسد باریک تر می شود. اولین نکته ای که در مورد کلاله زعفران بهتر است بدانید این است که این بخش طعمی تند دارد. پس اگر کلاله زعفران را مزه کردید و غیر از این داشت به آن شک کنید. معمولاً برخی افراد سودجو برای اینکه وزن زعفران را اضافه کنند، نمک یا شکر به آن اضافه می کنند که همین امر باعث می شود هم وزن آن بالا برود و هم اینکه طعم اصلی خود را نداشته باشد.

البته بعضی فروشگاه‌ ها زعفران های پودر شده را می فروشند که در چنین مواقعی تنها می توان با استفاده از دستگاه های آزمایشگاهی اصل بودن آن را تشخیص داد. اما اگر قصد خرید زعفران از فروشگاه های معتبر را داشته باشید، بدون شک چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد و محصولی را دریافت می‌کنید که کیفیت بسیار بالایی دارد و دیگر نیازی به انجام چنین آزمایش‌هایی نخواهید داشت.

چگونه زعفران اصل را انتخاب کنیم؟

2 4

زعفران یکی از گیاهانی است که سرشار از خواص مختلف است و به همین دلیل در مصارف مختلفی می توان از آن استفاده کرد. خصوصاً اینکه خانم های خانه دار علاقه بسیار زیادی به استفاده از زعفران دارند. در مصاحبه‌ای که با یکی از آشپزهای معروف داشتیم او عنوان کرد که از زعفران به عنوان گیاهی که می تواند عطر و بوی بسیار خوبی به غذا دهد، استفاده می‌کند. همیشه توصیه می کرد که برای خوش عطر و بو شدن غذا می توان از زعفران استفاده کرد که یکی از تکنیک های بسیار خوب آشپزی است.

طبیعی است که افراد بسیار زیادی به دنبال سودجویی از طریق زعفران هستند. چرا که زعفران به عنوان یک گیاه بسیار با ارزش در نقاط مختلفی کشت می شود، اما همانطور که می دانید بهترین منبع کشت زعفران ایران و منطقه خراسان است. این موضوع تا جایی صحت پیدا کرده؛ که بزرگ‌ترین پزشکان دنیا هم این موضوع را تایید کرده اند و بر این باورند که استفاده از زعفران می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت انسان بگذارد.

در این بین افرادی وجود دارند که به دنبال سودجویی هستند و می خواهند با ترکیب این گیاه گرانبها با ادویه های دیگر به گونه ای سر مشتری کلاه بگذارند. اگر از راهکارهایی که در ادامه گفته می شود، استفاده کنید می توانید جلوی چنین کلاهبرداری‌های را بگیرید و به سادگی تشخیص دهید که کدام یک از زعفران های موجود در بازار اصل است.

روش های تشخیص زعفران اصل

نوبت به بخش جذابی می رسد که از طریق آن شما به یک کارشناس حرفه ای تبدیل می شوید و می توانید هر محصولی را مورد بررسی قرار دهید و در هنگام خرید زعفران بهترین نوع آن را انتخاب کنید و اطمینان داشته باشید که زعفران اصل را خریداری کردید. با دقت به روش های گفته شده توجه کنید و با اجرای تمامی آن ها از اصل بودن زعفران مطمئن شوید.

آزمایش آب سرد

یکی از متداول ترین و ساده ترین روش هایی که می‌توان با استفاده از آن اصل بودن زعفران را تشخیص داد، استفاده کردن از یک لیوان آب سرد است. با استفاده از این روش می خواهیم مدت زمان رنگ دهی زعفران را مشخص کنیم. در ابتدای کار بدانید که سرعت رنگ دهی زعفران اصل؛ کم یا کند است. ولی زعفران تقلبی به سرعت رنگ آب را تغییر می‌دهد و سرعت بالایی در رنگ دهی دارد با استفاده از این روش می توانید تشخیص دهید که در هنگام خرید زعفران با مشکل مواجه شده اید یا خیر.

شیوه دیگری نیز با استفاده از همین لیوان آب سرد وجود دارد که بعد از این مرحله انجام می شود. در مرحله قبل زعفران را درون یک لیوان آب سرد قرار دادیم تا سرعت رنگ دهی آن را مشاهده کنیم حال نوبت به این می رسد که به رنگ آب دقت کنیم. متاسفانه کسانی که زعفران تقلبی می‌خرند؛ مشاهده می‌کنند که زعفران به سرعت رنگ خود را در آب پخش می‌کند و رنگ آب به سرعت قرمز می شود. در حالی که اگر زعفران اصل باشد رنگ آب به رنگ زرد یا نارنجی روشن در می آید و همانطور که در بالا گفتیم مدت بیشتری نیز طول می کشد تا رنگ آب تغییر کند.

بررسی کردن با استفاده از روش آب سرد ویژگی های بسیار زیادی دارد. به طور مثال در قدم دیگر می توانید خود رشته زعفران را بررسی کنید. زعفران اصل زمانی که در آب سرد قرار می گیرد و رنگ آب را تغییر می‌دهد؛ خود دچار تغییر نمی شود و رنگ آن ثابت می ماند و تنها به صورت جزئی تغییر رنگ را احساس می کنید اما زعفران های تقلبی اینگونه نیستند و رنگ رشته زعفران آن تغییر می کند و سفید می شود.

تست عطر زعفران

وقتی می خواهید از این روش استفاده کنید نیاز است ابتدا کمی در مورد زعفران اطلاعات داشته باشید و این که به خوبی بوی زعفران اصل را بشناسید. قطعاً با شناخت زعفران اصل می توانید زمانی که محصول دیگری در اختیارتان قرار می‌گیرد آن را بو کنید و از روی عطر آن متوجه شوید که اصل است یا تقلبی. اما اگر می‌خواهید بدانید که زعفران چه عطری دارد باید بگوییم که با شناخت عطر عسل و بوی یونجه می توان ترکیبی از این دو را در نظر گرفت که زعفران هم تقریبا چنین عطری دارد.

مزه تلخ

بسیاری از افراد در هنگام بررسی زعفران در نظر نمی گیرند که زعفران باید بوی شیرینی داشته باشد نه اینکه طعم آن شیرین باشد. پس اگر زعفران خریداری کردید که طعم آن شیرین بود مطمئن باشید که محصول تقلبی است و زعفرانی اصل زعفرانی است که طعمی تلخ داشته باشد؛ اما بوی آن شیرین باشد.

آزمایش جوش شیرین

یکی دیگر از آزمایش هایی که می توان با استفاده از آن خرید زعفران اصل را تجربه کرد، استفاده کردن از جوش شیرین است. روش های بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان بهترین و مناسب ترین زعفران را تشخیص داد. انجام تمامی این راهکارها نیازی نیست و شما با انجام دادن یکی از این روش ها می توانید به خوبی متوجه شوید که محصولی که خریداری کرده اید چه کیفیتی دارد. اما در روش جوش شیرین ما از مقداری جوش شیرین و کمی آب استفاده می کنیم. ابتدا جوش‌شیرین را با زعفران مخلوط می کنیم و سپس مقداری کمی آب را روی آن می ریزیم. در چنین حالتی اگر زعفران شما با کیفیت باشد و در هنگام خرید زعفران اشتباه نکرده باشید باید رنگ آن زرد شود و در غیر اینصورت متاسفانه محصول با کیفیتی را خرید نکردید. اما شیوه دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از همین جوش شیرین مجدد بررسی کنید که کیفیت زعفران به چه شکلی است. ابتدا کمی جوش شیرین را در آب بریزید و سپس مقدار زعفران نیز به آن اضافه کنید در چنین حالتی زعفران تقلبی رنگ قرمز تیره را به خود می گیرد و زعفرانی که اصل باشد رنگ آب را زرد خواهد کرد.

آزمایش آب جوش

استفاده کردن از آب جوش نیز یکی دیگر از راه حل هایی است که با استفاده از آن می توان از خرید زعفران اصل مطمئن شد. اما چگونه از آب جوش استفاده می کنیم را در ادامه توضیح می دهیم. با استفاده از این روش باید کمی صبر کنید. به این صورت که مقداری زعفران را در آب جوش قرار دهید. تقریبا ۵ دقیقه صبر کنید. در هنگام انجام این روش مشکلاتی برای زعفران های تقلبی به وجود می‌آید که باعث می شود تا رنگ رشته زعفران آن ها تغییر پیدا کند. در این بررسی رنگ رشته زعفران تقلبی سفید خواهد بود و اگر زعفران اصل باشد رنگ آن همان قرمز خواهد ماند.

سابیدن زعفران در بین انگشتان

روش دیگری که برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی در نظر گرفتیم، ساییدن آن در بین انگشتان است. همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد خرید زعفران در اختیار شما بگذاریم و در این بخش می خواهیم تمامی روش هایی که با استفاده از آن ها می توانیم زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم را توضیح دهیم. در آخر هم یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم که می توانید از آن استفاده کنید و محصولات خود را از فروشگاه معتبر که ما معرفی می کنیم خریداری کنید. معرفی کردن این فروشگاه ها به این منزله است که توانسته‌اند از فیلترهای بسیار زیادی عبور کنند و به عنوان بهترین سایت خرید زعفران شناخته شوند.

ساییدن زعفران در بین انگشتان چگونه است؟ در مرحله اول نیاز است تا زعفران را در مدت چند دقیقه در آب سرد قرار دهید. بعد از اینکه چند دقیقه زعفران در آب سرد قرار گرفت می توانید چند رشته از آن را بردارید و بین انگشتان خود آن ها را بسابید. با انجام چنین کاری متوجه آثار شگفت انگیزی می شوید و در زعفران های تقلبی مشاهده می کنید که زعفران کاملاً خورد و له می‌شود. اما اگر زعفران اصل باشد هیچ تغییری نمی کند و به همان شکل اولیه خود باقی می ماند.

آزمایش روی کاغذ

استفاده کردن از این روش هم تقریباً مانند روشی است که در بالا گفته شد. با این تفاوت که ما از یک برگه کاغذ استفاده می‌کنیم و به فاکتور دیگری نیز توجه می‌کنیم. مقداری از زعفرانی که قصد تست کردن آن را دارید روی یک برگه کاغذ بریزید و کاغذ را تا کرده به گونه ای که زعفران در وسط آن ها قرار بگیرد، کمی کاغذ را فشار دهید. در این روش اگر لکه های روغن روی کاغذ مشاهده کردید بدان معنا است که محصول تقلبی است. در صورتی که زعفران کاملاً پودر شد و لکه روغنی پیدا نشد بدانید که در خرید زعفران اشتباه نکرده اید.

سودجویان از روش های بسیار زیادی برای تقلب در فروش زعفران استفاده می کنند و دانستن تمامی این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات بسیار خوبی را خریداری کنید. زمانی که شما از زعفران تقلبی استفاده کنید، نمی توانید از فواید بسیار زیادی که دارد؛ بهره مند شوید. اگر به طور دقیق نمی دانید که زعفران چه خواصی دارد می‌توانید با مراجعه به وب سایت زرچین شاپ مقاله جامعی که در این مورد نوشته شده را به دقت مطالعه کنید و از تمامی خواص زعفران مطلع شوید. اما تقلب هایی که صورت می‌گیرد که ما قصد داریم تا در این بخش به معرفی این گونه تقلب ها بپردازیم. در هنگام خرید زعفران دقت بیشتری داشته باشید.

ریشک ذرت

احتمالا برای شما جالب باشد که بدانید برخی افراد سودجو ریشه های اطراف ذرت را به جای زعفران می فروشند. بله، چنین کاری امکان پذیر است و با توجه به اینکه این ریشک های ذرت تا حدودی شبیه به گیاه زعفران هستند، با اضافه کردن مقداری رنگ مصنوعی به آن شکل زعفران را به خود می گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تا سودجویان چنین چیزی را روانه بازار کنند. راهکارهای وجود دارد که می توان تشخیص داد که زعفران خریدید یا ریشه ذرت. همیشه به شکل ظاهری زعفران دقت کنید زعفران حالتی منحنی دارد اما ریشه ذرت صاف است. همانطور که گفتیم زعفران به شکل شیپور است و در ادامه باریک تر می شود اما ریشه ذرت کاملا یک‌دست است.

اضافه کردن رنگ های شیمیایی

خرید زعفران اصل به همین سادگی نیست و متاسفانه دیده شده که برخی با خرید ساقه سفید زعفران و اضافه کردن رنگ های شیمیایی این محصول را به جای زعفران اصل روانه بازار می‌کنند. حتی در مواقعی دیده شده که از این مواد در زعفران اصل استفاده می شود و با ترکیبی از این دو زعفران تقلبی را نیز می‌فروشند. اما اصلاً جای نگرانی نیست چرا که با استفاده از روش های بالا مانند آزمایش آب سرد و آب جوش می توانید به راحتی تشخیص دهید که از چه نوع زعفرانی استفاده شده است.

اضافه کردن روغن

شیوه های دیگری که برای بالا بردن وزن زعفران استفاده می شود، اضافه کردن روغن است. در هنگام خرید زعفران باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی برای اینکه وزن زعفران را بالا ببرند به آن روغن اضافه می‌کنند. در چنین موقعیتی؛ استفاده کردن از آزمایشی که روی کاغذ انجام می دادیم چاره کار است و می توانید با قرار دادن زعفران در بین لایه های کاغذ و فشردن آن متوجه شوید که روغن به زعفران استفاده شده است.

استفاده از گوشت گاو

نکته جالبی در این بین وجود دارد و آن هم استفاده کردن از گوشت گاو خشک شده به جای زعفران است. گوشت گاو پس از اینکه خشک می شود ظاهری شبیه به زعفران پیدا می کند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری به دلیل اینکه قیمت گوشت گاو از زعفران کمتر است، چنین روشی را برای سود بیشتر استفاده کنند. در چنین مواقعی تشخیص اصل بودن زعفران کار سختی است و نمی توان با استفاده از آزمایش‌هایی که در بالا گفته شد تشخیص داد که در هنگام خرید زعفران اصل اشتباه کردید یا زعفران اصلی را خریدید.

اضافه کردن وزن

همان گونه که می بینید روش های بسیار زیادی وجود دارد که متقلبین می توانند با استفاده از آن وزن زعفران را اضافه کنند. در این روش تنها با استفاده کردن نمک و شکر وزن این گیاه را اضافه می‌کنند و از این طریق سود بیشتری را به دست می‌آورند. اما تشخیص این تقلب راحت تر است و کافیست تا مقداری از گیاه زعفران را بچشید و سپس تشخیص دهید که گیاه مورد نظر در چه شرایطی قرار دارد. در بالا گفتیم که زعفران طعم تلخی دارد و در غیر این صورت محصول تقلبی است.

اضافه کردن رنگ فرش

رنگ فرش هم جزء روش هایی است که برای تقلب در فروش زعفران از آن استفاده می شود. باید دقت کنید که در هنگام خرید زعفران در این دام نیفتید و محصول خود را از فروشگاه هایی خرید کنید که معتبر هستند و می توانند محصولات اصلی را در اختیارتان قرار دهند.

3 4

بهترین سایت خرید زعفران

ما جامع ترین راهنمای خرید زعفران را در اختیارتان قرار دادیم و حال می توانید با خیال راحت اقدام به خرید زعفران کنید. اما طبق بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، در بین فروشگاه هایی که کار فروش زعفران را انجام می دهند برند زرچین شاپ بالاترین کیفیت را داشت. توانست از تمامی تست هایی که در بالا گفته شد؛ موفق واقع شود. به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که از این فروشگاه محصولات خود را خریداری کنید، چرا که ثابت کرده تمامی محصولاتی که ارائه می کند به صورت مستقیم از کشاورز تهیه شده‌اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. در کنار کیفیت بالا، این فروشگاه زعفران را با قیمت مناسبی در اختیار شما قرار می دهد و با حذف واسطه ها این محصول با قیمت منصفانه ای در اختیار تمامی مشتریان قرار گرفته است. شما علاوه بر زعفران محصولاتی مانند عناب و بادام و… را می‌توانید از زرچین خریداری کنید و علاوه بر آن می‌توانید اقدام به خرید زرشک و خرید پسته خندان از زرچین کنید.

اگر تا کنون به دنبال مطلب جامعی در مورد خرید زعفران بودید حال دیگر با استفاده از این مطلب می توانید به صورت کامل تمامی روش هایی که برای تشخیص زعفران اصل وجود دارد را انجام دهید. زمانی که در حال نگارش این مقاله بودیم سایت های بسیار زیادی را بررسی کردیم که در این سایت ها همانطور که گفته شد زرچین شاپ توانست بالاترین امتیاز را به خود اختصاص دهد و حال ما این فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم که محصولات خود را از آن تهیه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.