کد مطلب: ۴۳۷۷۱۰

بهترین مارک و مدل بخارشوی ایرانی و خانگی و مکش‌دار و کارچر و پارس‌خزر با قیمت

بهترین مارک و مدل بخارشوی ایرانی و خانگی و مکش‌دار و کارچر و پارس‌خزر با قیمت

بخارشوی دارای وزن کم و توان بالایی می‌باشد، با این وجود دیگر لازم نیست برای تمیز کردن خانه سطل آب را جابجا کنید. بیشتر بخارشوی‌ها دستی هستند و قابلیت حمل آسانی دارند. در این مطلب راهنمای خرید بهترین مارک و مدل بخارشوی ایرانی را ارائه می‌دهیم.

در این مطلب راهنمای خرید بهترین مارک و مدل بخارشوی ایرانی و خانگی و مکش‌دار و پارس خزر و کارچر و بوش و دلونگی و کنوود با قیمت ارائه می‌دهیم؛

مشاهدۀ قیمت انواع بخارشوی

بخارشوی دارای وزن کم و توان بالایی می‌باشد، با این وجود دیگر لازم نیست برای تمیز کردن خانه سطل آب را جابجا کنید. بیشتر بخارشوی‌ها دستی هستند و قابلیت حمل آسانی دارند. شما با استفاده از لوازم جانبی گوناگون می‌توانید به آسانی قسمت‌های گوناگون خانه را تمیز کنید.

انواع بخارشوی خانگی

بخارشوی مکش‌دار

این بخارشوی دو منبع دارد که اولی برای پاکیزگی است و موجب تولید بخار می‌شود و دومی آب کثیف را از سطوح گوناگون جمع می‌کند به نقل از وبلاگ جایینو مکش این دستگاه‌ها بالاست و به آسانی آب کثیف را درون مخزن می‌ریزد. با خرید این دستگاه دیگر نیازی به خشک کردن محیط نیست.

بخارشوی دستی

این نوع در برابر بخارشوی‌های دیگر سبک‌تر و کوچک‌تر است و برای پاکیزگی گاز، حمام و دستشویی استفاده می‌شود.

بخار شوی دسته‌دار

امروزه دیگر طی کشیدن رایج نیست و از بخار آب با دمای بالا استفاده می شود . دستگاه بخارشوی دسته‌دار، یک دسته دارد که به بدنه متصل است. برای پاک کردن تمام قسمت‌های کف خانه مثل سرامیک، پارکت و سنگ استفاده می‌شود و انتخاب مناسبی از لحاظ قیمت و مصرف بهینه برق است.

بخارشوی چند کاره

دارای قطعات مختلفی برای پاک کردن سطوح گوناگون است و انتخاب مناسبی برای تمیز کردن لکه‌ها می‌باشد. بعضی از بخارشوی‌ها تنظیماتی مثل تنظیم کردن بلندی دسته، تنظیم کردن میزان فشار بخار آب برای مبلمان و … دارند. ابزار جانبی به همراه این وسیله، دستگاه را به یک تمیزکننده همه فن حریف تبدیل کرده است.

مهمترین نکات خرید بهترین بخارشوی

مهمترین نکاتی که برای خرید بهترین مارک و مدل بخارشوی خانگی باید به آنها دقت کنید به شرح زیرند:

ظرفیت بخارشوی

اکثر بخارشوی‌های موجود ظرفیتی معادل 300 میلی‌لیتر تا 3 لیتر دارند. اگر گنجایش مخزن بخارشوی مد نظر شما کم است بهتر است بخارشویی را انتخاب کنید که امکان افزودن آب در حین کار را داشته باشد.

توان بخارشوی

سطح کیفی و قدرت محصول در حین ایجاد بخار، توان دستگاه نام دارد. برای لوازم خانگی مثل بخارشوی توان مصرفی حدود 1500 تا 2000 وات می‌باشد. هنگامی که توان دستگاه شما بیشتر باشد قدرت کارایی آن هم بیشتر است و عملکرد بهتری برای شما دارد.

توان ایجاد بخار

از دیگر پارامترهایی که در زمان خرید باید رعایت کنید توان ایجاد بخار کالا می‌باشد که بر اساس واحد بار مورد سنجش قرار می گیرد. هر چقدر که میزان بار بیشتر باشد توان بخار هم بیشتر خواهد بود. لوازمی که بین 2 تا 5 بار قدرت فشار دارند برای استفاده در لوازم خانگی مناسب می‌باشند.

56ythrfd

اندازه و نوع سری‌ها

شما باید بخارشوی را متناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید انتخاب کنید. سری و سطح کیفیت متفاوتی از این دستگاه تولید می‌شود و در بازار موجود است که هر کدام از آنها کارکرد متفاوتی دارند.

دکمه اتوماتیک خروج بخار

برای راحتی خود باید دستگاهی را انتخاب کنید که دکمه اتوماتیک خروج بخار داشته باشد. این کار موجب می‌شود برای خارج شدن بخار دیگر نیازی به نگهداری دائم شاسی نباشد.

سطح ایمنی

ایمنی و استاندارد دستگاه یکی از پارامترهایی است که باید حتما رعایت شود، بخار با دمای بالا موجب سوختگی‌های زیاد می‌شود بهتر آن است برای خرید انواعی را انتخاب کنید که سطح ایمنی بالاتری داشته باشند. داشتن تجهیزات گوناگون مثل منبع ضد انفجار، سوپاپ با قابلیت قفل خودکار درب و قفل کودک نشان‌دهنده ایمنی دستگاه می‌باشد.

شیوه شست‌وشو و جذب رطوبت

کارکرد همه بخارشوی‌ها مثل هم است، برای کار کردن با این دستگاه باید در منبع آن، آب تصفیه شده بریزید و دکمه روشن را بزنید در عرض 30 تا 60 ثانیه بخار تولید می‌شود. اختلاف دستگاه‌ها که عامل برتری آن‌ها نسبت به انواع دیگر است توان تبدیل آب به بخار می‌باشد هر چقدر این زمان کم‌تر باشد نشان دهنده کارکرد بهتر دستگاه است. هنگامی که دکمه روشن را می‌زنید بخار به وسیله یک شلنگ به سری منتقل می‌شود و این بخار تا زمانی که آب درون مخزن تمام نشود، ادامه دار . شما برای پاک کردن سطوح گوناگون نیاز به دمای بخار آب زیادی دارید ولی باید آگاه باشید که شیوه تمیز کردن و جذب رطوبت روی سطوح گوناگون به دو شکل امکان دارد. در بعضی از بخارشوی‌ها این کار توسط جوله انجام می‌شود که سری منحصر به فرد دارد و در بخارشوی‌های دیگر قدرت مکش دستگاه رطوبت ایجاد شده از روی سطوح گوناگون را پاک می‌کند. اگر شما تنها یک دستگاه برای تمیز کردن مبل و کوسن و … می‌خواهید بهتر است دستگاه شما قابلیت مکش داشته باشد.

قابلیت ضد چکه

قابلیت ضد چکه یکی از قابلیت‌های متفاوت در بعضی از دستگاه‌ها است که موجب چکیدن آب با بخار می‌شود. اگر این مسئله برای شما مهم است بهتر است دستگاه دارای قابلیت ضد چکه خریداری کنید.

ابعاد و حجم بخارشوی

برای خرید بخارشوی ابتدا باید فضای منزل خود را اندازه‌گیری کنید، اگر فضای کافی ندارید دستگاه را متناسب با اندازه منزل خود تهیه کنید. کسانی که کمر درد و کتف درد دارند بخارشوی‌های سبک را خریداری کنند.

قابلیت جداسازی لوله از دستگاه

قابلیت جداسازی لوله از بدنه دستگاه یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن دقت کرد. جدا نشدن لوله از بخار شوی، فضای زیادی را می‌گیرد و به تنهایی یک عیب محسوب می‌شود.

دکمه تنظیم مقدار بخار

بعضی از دستگاه‌ها کلید تنظیم مقدار بخار خروجی دارند که یکی از پارامترها در زمان خرید می‌باشد. به عنوان نمونه برای نظافت قطرات چربی باید از بخار با بیشترین درجه حرارت استفاده کرد.

وزن دستگاه

پیش از خرید حتما دستگاه را در دست بگیرید و وزن آن را بسنجید، این کار موجب می‌شود بدانید که آیا این دستگاه برای شما مناسب است یا خیر؟ وزن یکی از چیزهایی است که بسیاری از خریداران به آن اهمیت نمی‌دهند.

بودجه و قیمت

از مواردی که در زمان خرید باید رعایت شود این است که قیمت آن متناسب با امکانات ارائه شده باشد. بیشتر اوقات پایین بودن قیمت نشان دهنده پایین بودن کیفیت دستگاه می‌باشد، از خرید این‌گونه دستگاه‌ها جلوگیری کنید چون ایمنی پایینی دارند و مطابق با استانداردها ساخته نشده‌اند. شما با مشاهده دستگاه‌های گوناگون در بازار و متناسب با نیاز خود بهترین محصول را خریداری کنید.

نحوه کارکرد بخارشوی

کارکرد بخارشوی به این شکل است که با ترکیب بخار آب و مواد شوینده گوناگون و مکش قدرت‌مند موجب پاکیزگی سطوح گوناگون، مبل و میز می‌شود. با حمله مولکول‌های بخار به گرد و خاک و لکه‌ها ، عمل پاک‌سازی انجام می‌شود . دقت کنید که فقط آب قادر به از بین بردن لکه‌ها نیست و بهتر است از مواد شوینده هم استفاده کنید. در بخارشوی دمای آب به 200 درجه فارنهایت می‌رسد و این کار موجب از بین بردن میکروب‌ها می‌شود افزون بر موارد بالا می‌توانید برای از بین بردن چروک پرده و ذوب کردن چسب کاغذ دیواری از بخارشوی استفاده کنید.

همچنین برای مقایسه نظافت با طی و سطل آب یا بخارشوی خانگی می‌توانید به این مطلب مراجعه نمایید.

در ابتدا بهتر است دستگاه را روی سطوح کوچک امتحان کنید و بعد از رضایت، کار خود را ادامه دهید. در جاهایی که بخار تاثیر ویران‌گری دارد بهتر است از بخارشوی با بخار خشک استفاده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.