کد مطلب: ۲۳۱۲۰۸

بودجه سازمان بیمه سلامت واقعی نیست

بودجه سازمان بیمه سلامت واقعی نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بودجه‌ای که به سازمان بیمه سلامت ایران اختصاص داده شده است، واقعی نیست و یکی از گرفتاری‌های مهم بیمه این است که ماموریت‌هایی برایش تعریف می‌شود که هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده است.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با مدیران و پرسنل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب افزود: مدیریت در هزینه و کیفیت، اولویت اقداماتی است که باید در سازمان بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم سال 97، سازمان بیمه سلامت نسبت به بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، تا حد امکان بدهی نداشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: ساز‌و‌کاری باید تعبیه شود که پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت به درستی صورت گیرد زیرا موضوع بیمه، بسیار مهم است و ما باید یاد بگیریم که در این حوزه چه اقدامی انجام دهیم و شرکای کاری و دانشگاه‌ها را هم با خود همراه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انجام خدمات غیرضروری، باید الکترونیکی شدن فعالیت‌ها را با سرعت و دقت کافی دنبال کرد.

هاشمی گفت: برای جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای بیمه‌ها، باید این حوزه را از نظر علمی مجهز کرد. این موضوع باید از بیمه سلامت آغاز و به سایر بیمه‌های درمانی کشور تسری یابد، بنابراین لازم است تا این سازمان با بهبود ارائه کیفیت خدمات بتواند کاستی‌های خود را جبران کرده، از تجربه دیگر کشورها بهره‌مند شود تا بتوانیم به سمت تشکیل سازمانی قدرتمند حرکت کنیم.

هاشمی اضافه کرد: امیدوارم دولت و مجلس حمایت کنند تا بتوانیم در چند سال آینده به اهدافمان دست یابیم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.