کد مطلب: ۲۶۶۴۶۴

بودجه نظامی آمریکا ۵۰ درصد مالیات مردم را می‌بلعد

بودجه نظامی آمریکا ۵۰ درصد مالیات مردم را می‌بلعد

یک تهیه‌کننده اقتصادی آمریکایی، در مصاحبه با راشاتودی گفت: سیاست ترامپ در کاهش بودجه نظامی درواقع در نتیجه ترس این کشور از اقدام احتمالی چین در حراج اوراق بدهی آمریکاست.

مکس کایزر، یک تهیه‌کننده اقتصادی آمریکایی و مجری اقتصادی شبکه راشاتودی در برنامه خود گفت: دونالد ترامپ در حال کاهش بودجه نظامی آمریکاست تا بتواند آسیب‌پذیری اقتصاد این کشور را از دامپینگ اوراق بدهی وزارت خزانه‌داری این کشور توسط چین به حداقل برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کایزر گفت: در صورتی‌که چین با هدف ضربه زدن به اقتصاد آمریکا اوراق بدهی 10 ساله این کشور را با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی حراج کند، افزایش شدید نرخ بهره در آمریکا اجتنا‌ب‌ناپذیر خواهد بود.

وی گفت: برای درک بهتر سیاست‌های ترامپ در قبال چین باید خود را جای ترامپ قرار دهیم. زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شد، وارث بزرگ‌ترین حجم بدهی یک کشور در طول تاریخ شد. وی همچنین وارث بودجه نظامی شد که حدود 50 درصد از کل مالیات 1.5 تریلیون دلاری مردم آمریکا را می‌بلعید.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد فهمید که باید برای کنار آمدن با بدهی بالای آمریکا، بودجه نظامی این کشور را کاهش دهد.

وی به تخته شطرنج ژئوپلتیک آمریکا نگاه کرد و دید برای کاهش بودجه نظامی دیواری کوتاه‌تر از کره جنوبی وجود ندارد؛ چراکه مناقشه دو کره و حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی هزینه بسیار زیادی برای آمریکا دارد.

کایزر گفت: بنا بر همین سیاست بود که پس از دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی، آمریکا خروج تدریجی از شبه جزیره کره را کلید زد. آمریکا همچنین در حال هماهنگی با عربستان و اسرائیل برای خروج از خاورمیانه است.

وی گفت: ترامپ همچنین به آلمان گفته است که قصد دارد حضور در ناتو را نیز کاهش دهد.

این تحلیل‌گر اقتصادی تأکید کرد: همه این موارد ما را به چین و گزینه انفجاری این کشور در استفاده از اوراق بدهی 10 ساله دولت آمریکا در ضربه زدن به اقتصاد این کشور می‌رساند. این یک گزینه عالی برای چین است و ترامپ به خوبی نسبت به آن آگاه است و تلاش می‌کند از آمریکا در برابر این تهدید محافظت کند.

کایزر می‌گوید: کوچک کردن پنتاگون به کاهش حجم بدهی آمریکا و کم شدن آسیب‌پذیری اقتصاد آمریکا به حملات چین با استفاده از دامپینگ اوراق بدهی آمریکا منجر خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با کاهش حجم بدهی، آمریکا به هدفی کوچک‌تر برای چین تبدیل خواهد شد و آسیب‌پذیری اقتصادی آن در برابر افزایش شدید نرخ بهره ناشی از دامپینگ چند تریلیون دلاری اوراق بدهی آمریکا توسط چین کاهش می‌یابد.

این نظریه‌پرداز اقتصادی همچنین گفت: کاهش بودجه پنتاگون به نصف باعث می‌شود که ارزش بورس آمریکا نیز به نصف برسد و در نتیجه یک رکود کوتاه‌مدت اما شدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شود.

کایزر معتقد است: البته در صورتی‌که ترامپ در کنار کاهش بودجه نظامی به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی و ایجاد اعتبار برای شرکت‌های کوچک و متوسط و بالا بردن بودجه توسعه زیرساخت‌ها در این کشور اقدام کند، اقتصاد آمریکا می‌تواند به سرعت رکود مذکور را برطرف کند.

وی معتقد است: البته این اقدام چین می‌تواند برای این کشور تبعاتی از جمله مشکل در بازار بورس این کشور ایجاد کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.