کد مطلب: ۵۷۷۵۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اصلاح شاخص‌سازان ادامه‌دار است؟ / کدام نمادها امروز تعلیق شدند؟

اصلاح شاخص‌سازان ادامه‌دار است؟ / کدام نمادها امروز تعلیق شدند؟

امروز افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص کل (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز برای دومین روز بازار سهام با اصلاح شاخص رو به رو شد. افت سه هزار و ۷۸۰ واحدی شاخص کل (۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن البته ۰.۵۶درصد رشد کرد و در محدوده ۴۶۷ هزار واحد قرار گرفت. در پایان بازار امروز ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۹ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان رسید و بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد.همچنین امروز رشد بیش از سه درصد ۲۱۲ نماد و افت بیش از سه درصد ۵۸ نماد در بازار وجود داشت.

در پایان بازار امروز گروه فرآورده‌های نفتی قرمزپوش به کار خود پایان دادند و فقط شسپا یکی از نمادهای مثبت این گروه بود. اما روند گروه‌های کوچک امرو امیدوار کننده بود و به نظر می‌رسد نقدینگی در این سهم‌ها به جریان افتاده است. گروه خودرو هم که امروز با روندی منفی شروع به کار کرده بود در پایان بازار امروز با تحرکات مثبت به پایان رسید.

اخبار مهم بورس امروز

_ رییس سازمان بورس گفت: سال گذشته که بازار سرمایه در مدار نزولی قرار گرفت زمانی که اعلام کردیم روند اصلاحی بازار ارتباطی به سازمان بورس ندارد مورد هجمه قرار گرفتیم، اکنون شاخص بورس در مدار صعودی قرار گرفته است و در حال رشد است اکنون هم به صراحت اعلام می کنیم بالا رفتن شاخص بورس هم هیچ ارتباطی به عملکرد ما ندارد.

_ سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: شرایط فراهم شده است و تا یکی دو ماه آینده بخشی از سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مردم واگذار خواهد شد.

_ نماینده روسیه در مذاکرات وین با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رییس‌جمهور ایران گفت: از این اظهارات مشخص می‌شود که ایران آماده ادامه مذاکرات وین درباره برجام است. اما همچنان زمان از سرگیری مذاکرات نامشخص است.

کدام نمادها امروز تعلیق شدند؟

با توجه به اطلاعیه منتشر شده در تارنمای کدال مبنی بر رعایت نکردن الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت گروه صنایع کاغذ پارس، نماد معاملاتی چکاپا تعلیق شد. همچنین امروز به منظور بررسی وضعیت اطلاعاتی ناشر، نماد معاملاتی بپاس حداکثر تا ۲۷ شهریور تعلیق شد.

همچنین به دلیل رعایت نکردن الزامات دستورالعمل پذیرش در بورس اوراق بهادار تهران توسط شرکت گلتاش‌، نماد معاملاتی (شگل) هم امروز تعلیق شد.

برای مطالعه بیشتر گزارش رئیس سازمان بورس چه سیگنالی را به سهامداران داد؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    معلومه نقدینگی کافی و ورود پول نیست و حمایتی از این بابت هم نمیشه چون شاخص هموزن و سهام کوچک که سرمایه کمی میخواند مثبت میشه و بعدش بازحمت بتونن شاخص کل را با سهام بزرگ مثبت کنند
    ضمنا میزان معاملات به نسبت کم این دو روزه هم نشون دهنده همینه

  • ناشناس

    بازار مثبته شستا منفیه بازار منفیه بازم منفیه کثیف ترین حقوقی هم داره هیچ کس هم نیست به داد سهامدار برسه چطور میشه تو کشوری که تورم واقعی 3رقمیه بیش از یک ساله توی بورس 45درصد تو ضررم یعنی سرمایه زندگی من توی کشوری که از پارسال تا حالا تمام اجناس چند برابر شده نصف شده به همین راحتی!!! این دولت بدتر از اون دولت کلا اینا هیچکاره هستن!!

  • ناشناس

    تو اون صعود قوی و یک کله رسید ولی نتونست از ۱۶۰۰ عبور کنه و درنتیجه اون افت شدید تاریخی را داشت حالا که هنوز به ۱۶۰۰ نزدیک هم نشده شاخص به لرزه افتاده
    توضیح اینکه شدت ریزش اون چند روزه قبل از لحاظ متوسط میزان روزانه در تاریخ بورس رکورد بوده

  • ناشناس

    به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در حساب کاربری خود در توئیتر، ایران را برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین آماده توصیف کرد./پایانپس فعلا از تورم دلاری و دلار بالای ۳۰ تومن خبری نیست
    در تحلیل بورس اینرا در نظر بگیرید

  • ناشناس

    مفت نفروشید!
    حپترو اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته و حجم معاملات مشکوک تو کف قیمت خورده و بهترین گزینه برای خرید تو این قیمتها هستش
    این سهم یکی از جامونده های بازاره که در آینده نزدیک رشد خوبی خواهد داشت
    بیشتر کانالهای بورسی پیشنهاد برای خرید صادر کردن مواظب سهام با ارزشتنو باشید
    پر سود باشید انشاالله

  • ناشناس

    فردا بدون شک مثبته ??

    • ناشناس

      تو بورس بدون شک بدون شک نداریم همه چیز احتمالاته

  • م..ک.

    چندین مرتبه ازرسانه هااعلام کردند که بزودی زیان پالایشیکم راجبران میکنیم.خوب بس چراجبران نمیکنید؟یکی بیاد توضیح بده.بگه مشکل چیه.چرااینقددروغ میگید؟بخدا بااین کاراگورخودتونو میکنید.بنیاداین دولت بادروغه .بزودی انتقام خیانتهایی که کردیدرامیبینید.الیس صبح بقریب؟

  • عابد

    اینجوری که کار شناس گفته،بازار میخواد اصلاح بشه،پس اون 70هزار واحد ریزش در هفته گذشته ،در طی دو روز چی بود?!اگر اون ریزش بود و اصلاح نبود بازم هم اصلاح اندر اصلاح یا ریزش در اصلاح نداریم،پس شاخص نیاز به اصلاح ندارد،فردا اگر مثبت نشه ،متعادل میشود ،چون شاخص نه حباب دارد که ریزش کنه ،نه کمبود،پول،همه چیز مهیاست ،فردا نشد ،پس فردا،من که نگران نیستم ،چون اگر الان رشد نکنه ،اعتماد از بین میره

    • ناشناس

      اون اصلاح کافی نبود باعث ورود پول جدید نشد پس چه اصلاح بود چه نبود موثر نبود لااقل تا ۱۴۰۰ اصلاح میکرد تا به حمایت قوی میرسید و انرژی عبور از مقاومت ۱۶۰۰ را پیدا میکرد پس بهتر که اصلاح دیگری یا ادامه قبلی باشه تا خریدار جدید پیدا بشه و صعود بادوامی را شروع کنه

  • ناشناس

    در مورد شگل: گلتاشمدت ها با امور سهام شگل تماس می گیرم. پاسخ نمی دهند. یکبار یک سرکار خانمی گوشی را جواب داد و گفت از هیچ چیز خبر ندارد. هنوز افزایش سرمایه بهمن ۱۳۹۹ را اقدام نکرده اند. حق تقدم های مصرف نشده را از اردیبهشت تاکنون نفروخته اند و امور سهام هم هیچ اطلاعی از زمان آن نمی دهد و ندارد. گزارش های لازم طبق دستورالعمل های سازمان بورس را هم رعایت نمی کنند و سهم تعلیق شد. هم پارسال و هم امسال که اکثر شرکت ها در شرایط کرونایی از سامانه سجام سود سالیانه را پرداخت کرده اند امور سهام شگل فراخوان حضور در بانک را داده است. جان و سلامت مردم برای شگل اهمیت ندارد! سود سهام را قرار بود خرداد پرداخت کنند ولی به تاخیر انداختند تا شهریور آنهم از طریق مراجعه به بانک. چه میکند امور سهام شگل؟ فقط حقوق می گیرند از حساب سهامدار و مدیرعامل سالانه فقط پاداش می گیرد؟ وظیفه ای در مقابل سهامدار و بورس ندارد؟ آیا هست یاری کننده ای که سهامداران شگل را یاری کند؟ امور سهام شگل چه می کند؟ مسیولین شرکت و مدیرعامل چه کار می کنند؟ قیمت سهم هم که چند سال است در بدترین حالت ممکن است. به کجا شکایت کنیم؟ تجارت نیوز به دادمان برس.

    • ناشناس

      شگل ۴۰۰۰ تومنی بعد از دو سال با افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی (با پرداخت ۱۰۰ تومن) الان ۷۵۰ هم خریدار ندارد و تعلیق شده. این است نتیجه سرمایه گذاری؟ زندگی مان از بین رفت. امور سهام پاسخگو نیست، مدیر عامل فقط پاداش سالیانه میگیرد و امور سهام حقوق چند ده میلیونی ماهیانه و سهامدار بدبخت باید یک سال سرمایه اش به اسم افزایش سرمایه بخوابد و هنوز هم معلوم نیست چه زمانی افزایش سرمایه انجام می شود. مجامع را هم به بهانه کرونا مجازی کرده اند و صدای اعتراضمان به جایی نمی رسد. این است نتیجه سرمایه گذاری؟ فقط بزرگ و کلفت کردن هیات مدیره؟ لطفا از وضع این شرکت یک گزارش آماده کنید و صدای اعتراضمان باشید.