کد مطلب: ۵۳۶۸۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / بانکی‌ها و فولادی‌ها شاخص را مثبت کردند

حاشیه‌های بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / بانکی‌ها و فولادی‌ها شاخص را مثبت کردند

بازار امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با روندی مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت شاخص کل با رشد ۵ هزار واحدی به یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید. بسیاری از شاخص‌سازان امروز با صعود همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد نسبتا خوبی مواجه شد. شاخص کل با رشد ۵ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۷۷واحد منفی در محدوده ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات امروز به ۳۱۶۰ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات با تعداد معاملات ۳۵۳ هزار و ۶۶۳ به ۴ میلیارد برگه سهم رسید.

1 10

امروز تاثیر‍‌گذارترین نمادها بر شاخص «فملی»،«وپاسار» و «فولاد» با تاثیر مثبت و نمادهای «شپنا»، «رمپنا» و «شتران» با بیشترین تاثیر منفی بودند. پرتراکنش‌ترین نمادها هم«فملی»،«خودرو» و «وبملت» بودند.

2 7

شاخص‌سازان صنعت امروز گروه‌های بانکی، فلزات اساسی و خودرویی‌‍‌ها بودند و بیشترین تقاضا را نمادهای «سیتا»،«پارند» و «سپاس» داشتند و در نهایت بیشترین معاملات در نمادهای «خودرو»،«وبملت» و «خساپا» اتفاق افتاد.

امروز کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند نمادهای بانکی، پتروشیمی از وضعیت خوبی برخوردار باشند و روند مثبتی را بگذرانند. همچنین پیش‌بینی می‌شود شاخص در هفته آینده هم مثبت و متعادل باشد.

صندوق‌های دولتی امروز را مثبت سپری کردند. دارایکم امروز با قیمت ۱۳ هزار ۷۹۹ تومان و نسبت به آخرین روز معاملاتی ۲٫۲۳ درصد رشد قیمتی داشته است.

3

صندوق پالایش یکم هم امروز رشد ۲٫۹۵ درصدی داشت و با قیمت ۷ هزار و ۸۴ تومان به پایان رسید.

3 1

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تا پایان انتخابات به صورت دستوری کاملا صعودی است، اصلا در این زمینه شک نکنید و سعی کنید کلاه سرتون نره.

  • علي

    چطور سیاست‌گذاران امکان بررسی و محاسبه پولی را که وارد بازار رمز ارزها شده، دارند؛ ولی توان بررسی و شفاف‌سازی در مورد اینکه در روزهای اوج شاخص بورس، نقدینگی توسط چه کدهایی از این بازار خارج شد را ندارند؟ چرا هرگز نپرسیدیم چطور جهش‌های چند صددرصدی قیمت‌ها در بازارهای موازی هیچ‌وقت اعتراضی به دنبال نداشته، ولی رشد بازار سرمایه آماج انتقادات قرار گرفت؟ پراید ۷ میلیونی به بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسید و کسی اظهار نگرانی نکرد و رشد قیمت‌ها را به افزایش بهای تمام‌شده گره زدند؛ اما رشد سهام کارخانه‌ها عظیمی که بعید است تا سال‌ها بعد، امکان احداث مشابه آن را داشته باشیم، مورد هجمه منتقدان قرار گرفت! مادامی‌که مقصران و متخطیان بازار سرمایه، معرفی نشوند، همین شرایط ادامه دارد و معجزه‌ای در کار نخواهد بود. همان‌ها که در اوج شاخص اقدام به فروش کردند، احتمالاً در کمین نشسته‌اند تا در پایین‌ترین قیمت ممکن، سهم‌ها را درو کنند!

  • ناشناس

    بانکی ها و دارایکم بخرید که هفته بعد خبرهای خوبی در راه است. و هفته بعد شاخص مثبته

  • ناشناس

    بورس آخر هفته را سبز پوش به پایان رساند که خوب بود.
    برادران، الان به خاطر اوضاع کرونا و کسادی اقتصادی حاصل از آن ، بورس در اکثر کشورها با رکود نسبی همراه شده حالا در برخی کشورها بیشتر و در برخی کشورها کمتر.
    با این وجود بورس در کشور ما در کل رشد خوبی داشته، در خرداد ۹۷ شاخص بورس ۷۶ هزار واحد بوده در حالی که هم اکنون و در کمتر از ۳ سال شاخص به عدد یک میلیون و دویست هزار واحد رسیده یعنی رشدی ۱۵ برابری آن هم در کمتر از سه سال.
    البته شاخص در مرداد ۹۹ به دو میلیون و صد هزار واحد هم رسید که عده ای تکنیکال که سودهای کلانی کرده بودند (بیش از ۲۰ برابر) سهم را رها کردند و شاخص را ریختند و وارد ریزش شارپی شدیم که این کار آنها از نظر اصول بورسی (در تمام دنیا) اشکال ندارد ولی اگر واقعا به فکر رونق شرکت ها بودند نباید چنین کاری می کردند.
    برادران، در حال حاضر قوانین خوبی برای رونق بورس تصویب شده ولی این قوانین به ایثار شما حقیقی ها بستگی دارد، یعنی چه؟
    یعنی رها کردن صف های فرووووووووش و کمی طولانی کردن نگاه خود به بورس (سهام داری واقعی) تا در پایان سال ۱۴۰۰ همه از بورس نفع ببرند.

    • یه بنده خدا

      دوستان گول این حرف ها رو نخورید
      با توجه به تورم موجود در کشور شما حتی اگه اخر سال 30 درصد هم سود کنید در اصل ضرر کردید
      با توجه به اوضاع داخلی و اوضاع بورس و عدم اعتماد مردم قطعا بورس تا چندین سال روند مثبت پیدا نمیکنه و خواب پول داره
      پولتون رو در فضایی امن تر سرمایه گذاری کنید
      هر جا ماهی رو از اب بگیرید تازس

  • ناشناس

    خیلی عجیبه شاخص مثبته ولی قیمت‌ها اخروقت پایین مید

  • رضا

    از ریاست محترم بورس و سایر عوامل دست اندرکار تقاضا دارم در اولین فرصت نگاهی ویژه به عملکرد نماد بیمه معلم انجام بشه .
    این نماد جدا اززیان سنگینی که به سهامداراش وارد کرده ۳الی۴ماه هست که پولهای مردم رو زندانی و بلوکه کرده و درواقع نقدشوندگی سهم رو به صفر رسونده..
    از دایره بازرسی سازمان و رسیدگی به تخلفات بورسی تقاضا دارم بجهت حمایت از قشر ضعیف نسبت به انجام این مهم اقدام لازم معمول بشه.
    نماد بیمه معلم نمونه بارز و آشکار یک نماد بیمه ای متخلف هست که به هیچ چیز جز منافع خودش فکر نکرده و نمیکنه.
    عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم

    • ناشناس

      ای رفیق چی بگم نمادهای دیگه هم اینجور هست،میدونم که ناراحتی ولی مگه میان اینجا اینو بخونن ک بررسیش کن

  • مرتضی ترابی

    بخاطر بیمه معلم و کلکی که بهم زد توی فروش سهامش روی ۸۱۴ تومن مدتیه که راهی زندان شدم و همین الان از داخل زندان دارم این پیام رو میذارم.چون قرض کرده بودم .
    مربی قرآنمون داخل زندان بهم میگه باعث و بانیشو و خانوادشو بسپر به همین آیات قرآن که هرروز میهونیم و واگذار کن به خدای محمد.منم ازهمینجا با دستای سوی خدا توی این شبهای عزیز دعا میکنم اون کسیکه توی بیمه معلم نقشه این کارو کشید و منو به خاک سیاه نشوند رو به روز من بندازه وآب خوش از گلوش پایین نره.
    آمین یا رب العالمین

    • ناشناس

      خدا نگذره ازشون

    • مرتضی ترابی

      خدایا زن و بچشو بگیر
      عزیزشو بگیر
      روز خوشش رو بگیر
      آرامش زندگیشو ازش بگیر
      اونیکه سهام معلمو برد برد برد تا ۸۱۴ یعد یهو ب ثانیه ای خابی کرد سرمن و امثال من .
      خدایا به این شب عزیز قسمت میدم از زندگیش نون و نمک رو ببر .

  • افشین

    دولت عزیز پولی را پیش خور کرده بود که توانست از طریق بورس جایگزینش کنه یعنی از جیب مردم. حالا بحث در این مورد که چرا وچگونه این شد آن خواهد شد بی معنی است.

  • آواره روزگار

    ?بیمه معلم پول رو بلوکه نکرده به جز شاخص سازها همه سهم ها بلوکه شدند? این خود سازمان بورس بود که با تصمیم غیرکارشناسی شورای عالی بورس این بلا را به جان بورس انداخته ?برای چی این همه کارشناس و با تجربه ها ازاین تصمیم انتقاد کرده و هشدار جدی دادند باید دامنه ۶ مثبت و منفی بشه تا صف ها از قفل در بیان ?و بعضی ها میگن با کدام تقاضا مثبت بشن?۶۰۰ نماد با ده ها هزارمیلیارد پول بلوکه شده پول کمی نیست اگر دامنه نامتقارن برداشته بشه کم کم این نماد ها از قفل خارج و نقدینگی در بازار فراهم میشود وبه شدید برای بازار تاثیر گذار است ?????

    • مالباخته بیمه معلم

      ببخشید خیلی عذر میخام ولی حرفات اصلا برام ارزش و اهمیتی نداره .
      هر نماد مسوول اداره امورات خودش و سهامدارای خودشه.هر شرکتی میتونه خیلی راحت سهام خودش رو با سرمایه های در اختیارش مدیریت کنه.
      مساله اینه که بیمه معلم میخاد بدون هزینه فقط از جیب سهامدار بنفع خودش نهایت استفاده رو ببره .
      شرکتهای بیمه بخاطر نوع سیاست کاریشون بسیار اقتصادی عمل میکنن بیمه معلم در رآسشون دیگه زده ب سیم آخر.
      لطفا بااین حرفها و ادا اصولها و این شکلکها بیش ازین حیثیت و عابروی نداشته بیمه معلم رو زیر سوال نبر چون الان دیگه همه مردم ماشاالله خودشون کارشناس شدن و میفهمن و درک میکنن.
      بیمه معلم بیشتر از همه شرکتهای بیمه به سهامدارش ضرر و زیان ولاد کرد عافل ازینکه نام و برند خودشو برای مدتهای زیادی توی بازار بیمه بیشتر از همه تخریب کرد و دیگه گرایشی بین مردم وجود نداره برای همکاری با بیمه معلم علی الخصوص خرید پوششهای بیمه ای.
      مردم دیگه هیچ اعتمادی به بیمه معلم نخواهندداشت .
      هیچ شرکت بیمه ای مثل بیمه معلم سهامدارشو بدبخت نکرد .
      امیدوارم بزودی عوامل مربوطه بدست قانون سپرده بشن.

    • ناشناس

      هیچ نمادی مثل معلم پول مردم رو بلوکه نکرده بیجهت جمایت نکن .خودت یکی از همونایی .

  • ناشناس

    همین ماه سودسهام عدالت رابدهین نیازدارهم ۱۰ماه پول فروش سهام واریزنشدکسی نیست جواب بده واریزکنین