کد مطلب: ۵۱۲۸۷۳

حاشیه‌های بورس امروز ۱۹ بهمن ۹۹ / مصوبات شورای عالی، بازار را سبز کرد

حاشیه‌های بورس امروز ۱۹ بهمن ۹۹ / مصوبات شورای عالی، بازار را سبز کرد

در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با بیش از ۳ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید. مصوبات شب گذشته بازار سهام موجب این رشد چشمگیر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از ۳ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحدی رسید. این در حالی بود که رشد شاخص کل هم‌وزن نیز ۱٫۲ درصد به ثبت رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام که تحت‌تاثیر مصوبه دیشب شورای عالی بورس بود، اکثر نمادهای شاخص‌ساز و به تبع آن نمادهای کوچک‌تر سبزپوش شدند و صندوق‌های دولتی نیز به سقف قیمت روزانه خود رسیدند.

در معاملات امروز که ارزش کل معاملات بورس حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود، سه نماد فارس، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

همچنین نمادهای کمند، شستا و پالایش بیش از سایر نمادهای بورسی معامله شدند و از سوی دیگر سه گروه خودرو، فلزات اساسی و انبوه‌سازی پرمعامله‌ترین گروه‌های بازار بودند.

شب گذشته در جلسه شورای عالی بورس ۴ تغییر در قوانین بورس به وجود آمد که از شنبه عملیاتی می‌شود که مهمترین آنها تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام به منفی دو درصد تا مثبت ۶ درصد خواهد بود.

مهمترین اتفاقات امروز بورس را در این ویدئوی تجارت‌نیوز ببینید:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این سبز یکی دو روزه بورس فریبنده است هدف عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال هست که فدراسیون فوتبال باید پایان سال پول بازیکنان را بدهد هیچ پولی تو بساط ندارند مردم را می خواهند ترغیب نمایند جهت خرید عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال بمنظور تامین مالی بدیهی های خود . عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال خطرناک است!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    تو بورس اگر میخوای اعصابت خورد نشه پول اضافی رو بیار که تا ۶ ماه ۱ سال نیاز نداری و تو قیمت پایین سهم خوبی رو بخر و گرنه ضرر میکنی

  • گیج

    بخرید بخرید نخرید نخرید.من که گیج شدم و نزدیکه دیوانه بشم.بورس یک روز صف فروش و یک روز صف خرید.

    • ناشناس

      سلام الان وقت خرید و یکی هم دهه آخر اسفند

  • بورس سبز:)

    خطاب بهmmad دارم میگم جناب به هیچ کس تحمیل نمیکنم و هیچ کاری هم به شما ها ندارم من این صحبتم خطاب به سهامداران واقعی و قدیمی هستش که ارزش سهام شون را میدونن لطفا نشر کن تجارت نیوز با تشکر 🙂

  • سعید حاجی حسینلو

    چرا در میان کشورها سهامی که شناوری بالا دارد اجازه ورود به بورس ندارد .ولی در کشور ما بعضی از سهم ها ۱۰۰٪ شناوری دارند. یعنی ۱۰۰٪سهم در دست خود شرکت هست. این قضیه غیر از ضرر به سهامداران خرد چه سودی به سازمان دارد. مثل خریخت که ۸۴٪ سهم شناور دارد. وخیلی به مردم ضرر زده است. خواهشا دیده شود.

  • کرمان

    شاخص وقتی شد1050000 تا 1100000 واحد خرید کنید.الان در مثبت ها موقع خرید سهام نیست.

  • چوپان دروغگو

    دوستان عزیز
    دولت بجای حمایت نقدینگی از بازار ، بازار را مثبت میکنه که پول از جیب مردم سرازیر بشه به بورس
    بعد از تکمیل نقدینگی دوباره منفی
    دوباره ضرر
    دوباره منتظر مثبت شدن تا به پول خودمون برسیم
    حداقل ۲ تا ۳ هفته باید منتظر بمانیم تا پول خودمون برگرده ، البته اگه برگرده
    این روش توی هفته های گذشته هم انجام شد

  • پرستو

    دستشون درد نکنه خیلی طرح خوبیه.کاش زودتراجرامیشد.

  • ناشناس

    ببهه تای سال دیگ صبرکنیم شایدبورس درستشه

  • ناشناس

    بازار سرمایه بازار هیجان است اگر تصمیمات خوب گرفته شود مثل تصمیمات فوق . وکمتر از کارشناسها نظرخواهی شود سرمایه گزاران بیشتر جذب بازار سرمایه میشوند.