کد مطلب: ۵۱۵۰۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های امروز بورس ۲۹ بهمن ۹۹ / دامنه نوسان نامتقارن مانع نزول بورس نشد

حاشیه‌های امروز بورس ۲۹ بهمن ۹۹ / دامنه نوسان نامتقارن مانع نزول بورس نشد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با ۰٫۶ درصد کاهش به محدوده یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی نزول کرد اما شاخص کل هم‌وزن باز هم مثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی ۷۵۰۰ واحدی وارد به کانال یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی وارد شد. این در حالی بود که امروز نیز عملکرد شاخص کل هم‌وزن مثبت بود.

به نظر می‌رسد حتی تغییر دامنه نوسان نیز نتوانسته جو حاکم بر بورس را مثبت کند و تنها مانع از ریزش‌های شدید شده است. به طوری که در دو روز گذشته اکثر نمادهای شاخص‌ساز در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش بودند و از صنایع اصلی تنها گروه فراورده‌های نفتی بوده که عملکرد مثبتی داشته است.

در معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر افت شاخص داشتند و صف خرید شدن وپارس و معاملات محدوده مثبت شبندر و شبریز نیز نتوانست مانع افت شاخص کل شود.

این در حالی بود که وضعیت در نمادهای کوچک‌تر بازار بهتر بود و گروه سیمانی امروز معاملات پرحجم و مثبتی را پشت سر گذاشت.

در پایان معاملات امروز، ارزش کل معاملات بورس حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته رشد داشت.

همچنین امروز افزایش ضریب اعتبارات به ۶۰ درصد به کارگزاران بورس ابلاغ شد که از روز دوم اسفند ماه عملی خواهد شد.

مهمترین اتفاقات امروز بورس را در این ویدئوی تجارت‌نیوز ببینید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز؛
    چندین بار در خبرهایتان تامین کسری بودجه دولت از بورس را آورده اید.چون اکثر مردم اطلاع کافی ندارند این خبرها باعث اعتمادسوزی بیشتر و بیشتر می شود.
    کسب درآمدهای مالیاتی از بورس در تمام دنیا وجود دارد، در حال حاضر کسب درامدهای مالیاتی دولت از بورس ۲۰ درصد است در حالی که این رقم در آمریکا ۲۵ درصد است، پس با این نوع استدلال شما دولت آمریکا هم دارد کسری بودجه کشورش را از بورس تامین می کند تازه ۵ درصد هم بیشتر از ما چون درآمد مالیاتی انها از بورس ۲۵ درصد است در حالی که درآمد مالیاتی ما از بورس ۲۰ درصد است.

    • علیرضا م

      دوست عزیز متشکر بنده 20 روز هست داد میزنم اقایون وخانومها 500 هزار میلیارد درامد دولت از مالیات و فروش شرکت های دولتی بوده ولی متاسفانه با شیطنت برخی سایت ها این جور تصور شد که از پول مردم بوده که این کاملا اشتباه هست
      مردم دیگه سال 2021 هست لطفا اول تفکر بعد تصمیم بعد عمل

    • ناشناس

      برداشت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از فروش سهام شرکت های دولتی و مالیات در زمان ریزش بازار , باعث سقوط بازار میشه , در همه کشورها با تزریق پول به صندوق های حامی مالی بورس های جهانی جلوی سقوط بورس گرفته میشه, بعد در کشور ما با افتخار از کسب درآمد در رسانه ها میگن و جو روانی و اعتماد نابود میشه

  • مسعود

    این همه‌ خبر و پشتیبانی ولی سهامدار بیچاره فقط ضرر میکنه

    • ناشناس

      همش دروغه هیچ حمایتی نیست

    • مريم

      پیشنهاد کارا به مدیرت بورس لطفا دامنه نوسان را 5+ الی 10+ قرار دهید .

  • ناشناس

    یه عده دارن زمینه‌چینی می‌کنن برای دامنهٔ نوسان ۰ تا ۱۰. میخ آخر این تابوت هم کوبیده خواهد شد با این کار.

    • ناشناس

      اگر بشه , خوب میشه

  • ناشناس

    به نظرم بهترین کار دامنه نوسان مثبت نیم الی مثبت ۱ هست
    رشد اروم ایجاد میشه و انگیزه ورود پول حقیقی به بورس میشه
    تا دوماه بذارن

  • ناشناس

    اونموقع ک خواستن جیب مردم رو خالی کنن ب کوچیک و بزرگ باسواد وبی سواد ب راحتی کد بورسی دادن حالا ک جیب مردم رو خالی کردن میگن بورس سواد میخواد بدون مطالعه چرا وارد شدید اونی ک همه رو تشویق کرد چرا جوابگو نیست بیچارمون کردید. آخه جواب خدارو چجور میدید

  • دکتر حسین مسنن

    من به عنوان یک سهامدار حقیقی که تجربه خوبی هم در امور بورس پیدا کرده ام از دامنه نوسان نا متقارن بسیار راضی هستم و فکر میکنم بهترین کاری بود که شورای عالی بورس انجام داد.
    امیدوارم شورای عالی بورس تحت تاثیر جوسازان علیه این بخشنامه قرار نگیرند و این بخشنامه را حذف نکنند.

  • وایکینگ

    فقط حضرت آقای روحانی یکی دوماه دندون روجیگر شون بزارنو لطف کنن چیزی نگن همه چی خوب پیش خواهد رفت هرچندسال یه باربورس یه اصلاح قوی داشته اصلاح الانم بخاطر همین موضوعه فقط بااین تفاوت امسال انقدرسهامدارکم تجربه داشتیم که به این وضع افتادیم این روزهاهم میگذره انشاالله.
    ولی به نظر من دامنه نوسان مثبت ومنفی پنج بود بهتربود اصلاح ها خیلی زودتراتفاق میافتاد ولی الان بامنفی دو بعید میدونم حقوقی دست ازهدف هاش برداره برای حقوقی زمان مهم نیست درآمد مهمه که اونم به لطف سهامدارای صف فروشش حاصل میشه.
    دوستان لطف کنن برنامشون رو روبلندمدت تنظیم کنن به نفع همه خواهد بود.

  • ناشناس

    آخه یکی به این ملت بگه یک هفته نرید صف فروش ببینید اون وقت سهام چی میشه آقایون خواهشن از شنبه کسی اوردر فروش نزاره ول کنید این حقوقیارو

  • دکتر

    معلومه که مانع ریزش نمیشه اصلا 2- شده تا راحت تر صف فروش بشه که بتوانند سهامدار را نسبت به شرایط فعلی بدبین کنند و رای خرداد400 را به دلخواه جذب کنند.

  • مرضیه

    تو رو قرآن دامنه نوسان منفی رو حذف کنید بیچاره شدیم بس کنید