کد مطلب: ۴۸۷۰۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش منفی بورس به سیگنال‌های مثبت! / برخی از سهم‌ها حباب منفی دارند

واکنش منفی بورس به سیگنال‌های مثبت! / برخی از سهم‌ها حباب منفی دارند

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل فشار عرضه در کلیت بازار سهام با افت 2.73 درصدی به یک میلیون و 336 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز اول هفته گذشته روند بازار سهام در تمام روزهای هفته نزولی بوده و شاخص کل به کمترین میزان خود در 3 ماه گذشته رسیده است و احتمال می‌رود در صورت ادامه جو هیجانی شاخص کل تا یک میلیون و 200 هزار واحد نیز ریزش داشته باشد.

برای شروع روند صعودی بازار سهام در وهله اول باید تعادل به بازار سهام برگردد و بازار باید کف قیمتی خود را پیدا کند، اما به دلیل انتخابات امریکا و مختصات توده‌واری بازار سهام کف‌سازی سهم‌ها انجام نمی‌شود.

همچنین امروز مجلس جلسه علنی برای حمایت از بازار سهام برگزار کرد و از طرفی نیز رئیس بانک مرکزی نیز افزایش نرخ سود بانکی را تکذیب کرد اما با وجود سیگنال‌های مثبت بازار سهام باز هم واکنش شاخص کل نزولی بود.

برتر 5 آبان

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای بنیادین با فشار عرضه همراه بودند و این عرضه باعث روند نزولی بازار سهام شد و به نظر می‌رسد هیچ حمایتی قرار نیست از بازار سهام صورت بگیرد.

در چند روز گذشته حمایتی از بازار سهام صورت نگرفته است و اگر در مقاطعی صف‌های فروش بازار سهام جمع‌اوری شده است به دلیل الزام بازارگردانی بوده است.

از طرفی نیز بازار سهام دچار تمایلات منفی شده است و در این محدود دیگر از لحاظ بنیادین بازار قابل پیش‌بینی نیست و اخبار و سیگنال‌های مثبت روند بازار را تغییر نمی‌دهند همانگونه که در دوره رشد بازار خبرهای بد بر روندی صعودی بازار تاثیری نداشتند.

همچنین می‌شود گفت قیمت اکثر سهم‌ها به محدوده جذابی رسیده و توجیهی برای فروش ندارند و حتی به گفته کورش گرامی، کارشناس بازار سرمایه برخی از سهم‌ها حباب منفی دارند. با احتساب قیمت دلار سهم‌های بازار سهام با دلار زیر 20 هزار تومانی معامله می‌شوند و در صورتی که بازار سهام ایران بازاری ارزمحور است و در حال حاضر به دلیل عدم اطمینان از تثبیت قیمت ارز در محدود 30 هزار تومان واکنشی به افزایش قیمت ارز ندارد.

همچنین ارزش معاملات خرد امروز بازار سرمایه در حدود ۶۰۵۰ میلیارد تومان بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بورس باز

    تنها راه جبران وضعیت بورس و همچنین جوابگوی این تورم حذف دامنه هست واقعا 5 درصد روزانه جوابگو نیستش خواهشا اصلاحش کنید
    امیدوارم برخی موارد در بورس ما اصلاح بشود و کارشناسان عزیز بورس و مسئولین محترم در این موارد اقدام عاجل رو انجام دهند1- حذف پیش گشایش جهت جلوگیری از اوردر ترس در بازار و سواستفاده از تازه کارها
    2- حذف دامنه نوسان تا این صف ها برچیده بشود اگر دامنه نوسان حذف بشه اصلاحی که قراره چند ماه و حتی چند سال طول بکشه در چند روز انجام میشه آیا این به صرفه نیست؟ یا دوست دارید چندین ماه در صف فروش قرار بگیرید تا اصلاح تمام بشود
    3- ایجاد محدودیت در عرضه توسط حقوقی ها و کدهای حقیقی متعلق به حقوقی ها
    4- حذف حجم مبنا یا چند برابر کردن آن

  • دهه شصتی

    خدا به دادتون برسه سهامداران کدما. من امروز سهام کدما خریدم. تا به حال وارد هر سهمی شدم از همون لحظه منفی شده و تا خارج نشدم منفی مونده و بعد فروش سهمم مثبت شده. امروز سهم وبصادر و خساپا رو صبح فروختم و جاش کدما خریدم.

    • فرشید

      اتفاقا کدما امروز به سقف کانال درازمدت خودش رسیده.

  • ناشناس

    4 ماهه بی حبابه لعنتی خارج نمیشه!!
    طی اطلاعیه سازمان گلنار اعلام کرد من این همه حباب ندارم این حبابا رو از کجا آوردین به ماهم بدین !!!
    طولی نخواهد کشید میگن خوده سهامداران هم حباب دارن !

  • ناشناس

    خدا ازتون نگذره کسایی رو شناسم که پولشون که هیچ حتی زنو بچاشم از دست داده خدا ل ع ن ت کنه کسایی رو که مردم به این روز انداختن به خدا هرچی فکر میکنم میبینم هر چقدر اینارو لعن و نفرین کنی بازم کمه

  • ناشناس

    مملکت داری عرضه میخواد که اینها ندارند.

    • علی

      عرضه اولیه ماه دیگه میاد

  • علیرضا س

    تنها راه نجات مردم یک گالن بنزین و یک چوب کبریت تا ساختمان بورس دود شه بره هوا همونجور که سرمایه ما دود شد تمام.

  • ناشناس

    حباب های دستوری…

  • ناشناس

    شک ندارم فردا بازار مثبته امروز حقوقی همه صفه فروش ها رو جمع کرد

  • ناشناس

    شستا ۵۰ درصد اصلاح داشت.

  • ناشناس

    شستا چرا باز نمیشه چون دولت میخاد تو یه محدوده خاصی باز بشه که دوباره شاخصو بیارن پایین