کد مطلب: ۴۹۴۳۱۶

بازگشت امید به بورس / منفی شدن شستا نیز مانع مثبت شدن شاخص کل نشد

بازگشت امید به بورس / منفی شدن شستا نیز مانع مثبت شدن شاخص کل نشد

در پاتیان معاملات امروز بورس شاخص کل با 10 هزار واحد رشد، مجددا وارد فاز صعودی شد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز بیش از یک درصد رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی 0.7 درصدی به سطح یک میلیون و 367 هزار واحدی رسید تا پس از یک روز افت مجددا وارد فاز صعودی شود. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز امروز بیش از یک درصد رشد داشت. اگر چه شستا امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت اما معاملات مثبت نمادهای فولاد، فملی و شپنا موجب شد تا شاخص کل سبزپوش شود. در معاملات فرابورس نیز بپاس، آریا و میدکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در جریان معاملات بورس، بیش از 15 میلیارد سهم معامله شد که ارزش این معاملات 15.5 هزار میلیارد تومان بود. ارزش معاملات فرابورس نیز بیش از 12.6 هزار میلیارد تومان بود.

در معاملات امروز بورس گروه خودرو، فراورده‌های نفتی و بانکی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و معاملات مثبت گروه پالایشی نیز امروز ادامه داشت. خبرهایی در خصوص اصلاح شیوه‌نامه قیمت‌گذاری فولاد و همچنین تشکیل مجمع سهامداران حقیقی موجب شد تا کلیت بازار امروز رو بهبود باشد. همچنین در معاملات امروز صف فروش شستا نیز جمع‌آوری شد اما در نهایت این سهم نیز کار خود را ب صف فروش به پایان رساند.

مهمترین اتفاقات امروز بورس را در ویدئوی زیر ببیند:

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس تابع هیچ چیز نیست جز دستور

  • کامیاب

    بیایم بورس کمک روحانی؟؟؟

  • ناشناس

    درموردسهم خودرو یک تبعیض جدی هست سال 92که بورس مثل الان نمادخودرویی محوربودوخودروییهابیشترین رشدراداشتندومثلاخودسهم خودرواز90تومن ظرف چندماه تا420بالااومد این قیمت حداکثریش با13میلیاردسهم بودالان400تومان قیمت امروزش با310میلیاردسهمه یعنی دقیقاازاوج 92هم23باربیشتره وبیش از60برابرکف اون ساله حالاتواین مدت دلار3تومنی9برابروسکه 1تومنی باریزشهای اخیرش11برابرشده اماخودروبااحتساب ریزش50درصدی از4ماه پیش بین 20تا60برابرسال92هست اماشمااین نسبت را برای زاگرسی که شایدسالبعدبالای3000تومن سودبسازه حساب کنید که ازقیمت اوج اون سال5برابروازکف اونسال ده برابرشده یاحتی پالایشیهاشپنابا7میلیاردسهم تاحدود4000تومن مهر92بودالان باسرمایه77میلیاردی1700هست یعنی 4تا5برابررشدخودرو5تا10برابرسهمی مثل زاگرس و5تا6برابرشپناوحداقل3برابرسهمهایی مثل فملی وفولادبوده

  • ناشناس

    شبریز وشبندر هم جزیی از پالایشی یکم هستن ولی منفی بودن دیروزم منفی معامله شدن

  • ناشناس

    کارشناسهاتون فقط مدرک فله ای گرفتن و سواد ندارن
    تو جامعه ایران افراد باهوش تو همه رشته ها درس را کنار گذاشتن و کم هوشها تا دلت بخواد مدرک گرفتن ولی چیزی مفهومی نمیدونن

    • ناشناس

      به حرف این کارشناسا توجه نکن، چرا نخبگان کل دنیا رو زیر سوال میبری عمو؟ چرا برعکس میگی؟
      اگر نخبگان نبودند نه واکسن و دارو بود و نه پیشرفت و تکنولوژی و ….
      طرز فکرت جهان سومیه

  • ناشناس

    شاخص برای این امروز سبز شد چون که صف فروش شستا جمع شد

  • ناشناس

    شستا شاخص ساز نیست. اقایان این سهم بدردبخوری نیست. دستوری از شستا حمایت میشه.

  • علی مردان

    بورس چهار شنبه با مثبت بودن شاخص و صف خرید به پایان رسید و این یعنی به احتمال زیاد هفته بعد هم بازار مثبت است دیگه دلار و طلا هم از مد افتاده و مردم بهش توجهی ندارند و همه نگاه ها الان به بورس هست و سرمایه های سنگینی هر روز به بورس می‌آید.
    ریسک سرمایه گذاری در بورس پایین آمده و همانطور که دیگر نباید انتظار رشد شارپی داشته باشید نباید انتظار سقوط شارپی هم داشته باشید.
    احتمالا بورس به مرور زمان نوسانات شدیدش کاهش پیدا کند و تا شش یا هفت ماه دیگر دچار رکود شود و قیمت ها نه بالا برود نه پایین بیاید.

  • ناشناس

    سلام
    خمحرکه بعد از ۸۰ درصد افت بالاخره روند رشدش شروع کرد
    و این یعنی بازار بورس داره به روال عادی برمیگرده

  • حسین

    بازار کاری به شستا نداره هر سهمی راه خودش را باید بره
    شستا را بخاطر بالا رفتن شاخص نمیزارن رشد کنه
    کاملا دستوریه