کد مطلب: ۵۶۶۷۴۶

بورس امروز ۵ مرداد چگونه به پایان رسید؟ / افت اندک ارزش معاملات در روز سرخ بورس

بورس امروز ۵ مرداد چگونه به پایان رسید؟ / افت اندک ارزش معاملات در روز سرخ بورس

در معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با نزول ۸ هزار و ۴۰۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود هشت هزار واحد کاهش پیدا کرد و به یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت ۶ هزار و ۱۴۲ واحدی در سطح ۳۹۷ هزار و ۷۶۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۴۸ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد قرار گرفت.

سهم‌های موثر در حرکت شاخص

امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «شپنا» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند و سه نماد «کگل»، «کچاد» و «وامید» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز لطیف، فگستر و ذوب پرتراکنش‌‌ترین نمادها بودند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۲ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه ۳۱ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۰٫۱۸ درصد رشد کرد و در رقم ۵۵۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۸ درصد افزایش یافت و ۵۶۲ میلیارد تومان شد.

بر اساس آمار‌های ارائه شده «خساپا با ۵۰۳ میلیون سهم»، «کمند با ۲۲۳ میلیون سهم»، «خپارس با ۲۰۷ میلیون سهم»، «وسخوز با ۲۰۶ میلیون سهم»، «وسکرمان با ۲۰۵ میلیون سهم»، «وخارزمح با ۲۰۰ میلیون سهم» و «خگستر با ۱۹۸ میلیون سهم» در لیست پرحجم‌های بازار امروز قرار داشتند.

5 مرداد

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راهمان دیگر از راه مسوولان جداست.

  • ناشناس

    امروز با توجه به افت شاخص کل اکثر صندوقهای دولتی رشد فوق العاده ای داشتند

    • ناشناس

      برای اینکه صپدوقها دچار هیجان فروش نمیشود و نوسان کمتری دارند معاملاتشون کمتر تحت تاثیر بیسوادان ترسوی صف فروش بازاره

  • ناشناس

    یک جمله از همین خبر
    در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۰٫۱۸ درصد رشد کرد و در رقم ۵۵۰ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۸ درصد افزایش یافت و ۵۶۲ میلیارد تومان شد.یعنی خریدار هست و صف خریدها رشد داشته ولی فروشنده امان نمیده اینجاست که باید گفت نفروش تا خریدار قیمت رو بالا ببره چون فروش هیچ توجیهی نداره به زیان خودت کار میکنی فروشنده بیسواد

    • نیری مقدم

      سلام واقعا که گل گفتی کوگوش شنوا ⚘

  • ناشناس

    اقای رییس اگر قدرت حذف دامنه نوسان را نداری و زورت به کار گزاری ها و دلال ها نمی رسه اسعتفا بده

    • ناشناس

      چه حرفیه آخه. الان مشکل از دامنه هست ملت از صف خرید تا صف فروش میفروشن؟؟ چرا همش میخوایید حرفهای بی منطق بزنید؟؟ جلو فروش آبشاری مردم بگیرید

  • ناشناس

    عزیزان نوسان گیر انشالله با ورود ربات های تریدر که از نوسان شماها نوسان می گیرد با منفی برای همیشه بازار را ترک کنید.
    بازار بمونه برای بلندمدت ها و صبورها. انشالله شاخص هم بریزه این قدر که تمام نوسان گیرها و دلال ها رو فراری بده. دیگه نه تکنیکالیست ببینیم نه رانتیکالیست.

  • ناشناس

    اینقدر مردم میفروشن که حقوقی ها هم در خرید تردید میکنن. کاش قوانینی بزارن که این تازه واردهای بی دانش تا یاد نگرفتن نتونن معامله کنن

  • رضامشیری

    یکی جواب منو بده
    چجوریه که ۹۰درصد سهامها منفی هستن و توی ضرر بعد شاخص رشد میکنه و اومده بالای ۱۳۰۰؟!!
    چشم بندیه ؟!!!

    • ناشناس

      امروز فقط ۸۰ درصد سهام منفی بوده بالا اومدن تا ۱۳۰۰ بیشتر از یکماه طول کشیده مربوط به امروز نیست امروز که شاخص منفی بود ضمنا توجهی به شاخص کل نداشته باشید هموزن درستتره

  • ناشناس

    حرف مفت نزنید وسهامداران ۵۰ درصد طی این ۱سال در ضررهستند . شماها باید بجای تحلیل بازارسرمایه بروید چوپانی کنید

  • ناشناس

    کسی میدونه باید باپالایش چکارکنیم آخه جایی دیگه حرفی ازش نیس